Законодавство
Скасування обов’язковості спрощених закупівель сприятиме корупції
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проекту Закону «Про внесення змін до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо спрощення організації та проведення процедур закупівель сільськими, селищними радами, міськими територіальними громадами» № 5289, яким пропонується:
- зробити спрощені закупівлі необов’язковими для більшості замовників – органів державної влади та місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, які є розпорядниками бюджетних коштів. Замовники зможуть укладати прямі договори з обраними постачальниками;
- дозволити сільським і селищним радам та міським територіальним громадам купувати напряму: харчові продукти, паливно-мастильні матеріали, природний газ та електричну енергію, окремі товари для закладів охорони здоров’я або закладів освіти; проектно-кошторисну документацію тощо.
НАЗК звернуло увагу, що у разі прийняття проекту:
- знижується прозорість закупівельних процедур – якщо замовник підписав прямий договір, то в системі Prozorro можна побачити лише сам договір та відомості про виконавця. Натомість у спрощених закупівлях можна вивчити цінові пропозиції, вимоги до предмета закупівлі, причини дискваліфікації учасників, якість відповідей замовника, підстави для прийняття рішення про визначення переможця тощо;
- держава втратить можливість економити на закупівлях. Так, під час проведення аукціону компанії надають власні пропозиції щодо ціни товару або послуги. За рахунок конкуренції початкова ціна може значно зменшитися;
- бізнес не зможе брати участь у конкурентних закупівлях, оскільки замовник сам обиратиме постачальника.
НАЗК зауважило, що вказаний проект не може бути прийнятий у поточній редакції, оскільки запропоновані норми загалом є корупціогенними.
З висновком антикорупційної експертизи можна ознайомитися за посиланням.
Продовжити читання →