Connect with us

Законодавство

Слідчі судді ВАКС після трьох років зможуть повторно переобиратися

Народні депутати прийняли за основу два законопроекти «Про внесення змін до Закону України “Про Вищий антикорупційний суд” щодо забезпечення суду приміщенням та інших питань роботи суду» № 3348 та «Про внесення змін до Закону України “Про реструктуризацію заборгованості державного підприємства “Антонов” щодо уточнення деяких питань реструктуризації заборгованості з метою створення передумов для забезпечення Вищого антикорупційного суду приміщенням» № 3350.

Так, слідчі судді ВАКС зможуть перебувати на своїх посадах не рік, а три, та отримають право на повторне переобрання, що допоможе усунути затягування розгляду проваджень.

Також ВАКС надається право керувати об’єктами державної власності, що позбавить суд деяких господарських проблем. Наразі суд не може ані ремонтувати, ані добудовувати споруди, в яких розмістився.

Це питання, хоч і виглядає суто технічним, має величезне значення у площині інституційної незалежності ВАКС. Будівля у власності ВАКС – є додатковим запобіжником, що на суд не чинитимуть тиск, наприклад, розірвавши договір оренди нерухомого майна.

Крім того, відповідно до Державних будівельних норм, приміщення судів повинні відповідати низці умов: щодо облаштування зали судових засідань, коридорів тощо. Отримавши у власність нерухомість, ВАКС зможе пристосувати будівлі під стандарти сучасного правосуддя, що дасть змогу суддям упевнено здійснювати свої функції.

Законодавство

ВРП – проти встановлення антикорупційних обов’язків суддів Законом «Про запобігання корупції»

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 2013/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» від 7 травня 2020 р. № 3448.

Законопроектом пропонується вилучити із Закону України «Про судоустрій і статус суддів» антикорупційні норми та замінити їх відсилкою до Закону України «Про запобігання корупції».

У висновку Вищої ради правосуддя зазначається, що зазначені зміни суперечать приписам ст. 4 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», згідно з якою судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією України та Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Дія Закону України «Про запобігання корупції» поширюється на широке коло суб’єктів, а не лише на суддів. У разі наявності в Законі України «Про судоустрій і статус суддів» відсильної норми до Закону «Про запобігання корупції» статус суддів частково регулюватиметься не тільки Конституцією України та цим Законом, а й Законом України «Про запобігання корупції». Зокрема, в ньому визначатимуться окремі обов’язки суддів. Запропоновані зміни призведуть до порушення консолідації прав та обов’язків судді, які наразі закріплені у спеціальному законі.

На думку ВРП, також недоцільно вносити зміни до ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів», які передбачають проведення спеціальної перевірки стосовно кандидатів на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України за їхньою письмовою згодою, оскільки п. 12 ч. 4 ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що особа, яка має намір бути призначеною членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, разом із відповідною заявою подає згоду на проведення спеціальної перевірки відповідно до закону.

Вища рада правосуддя вважає, що законопроект № 3448 підлягає доопрацюванню.

Ознайомитися з повним текстом рішення ВРП № 2013/0/15-20 можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Запрацювала Єдина державна електронна система у сфері будівництва

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 1 липня 2020 р. № 559.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства цифрової трансформації та Міністерства розвитку громад та територій стосовно реалізації у період з 6 липня по 30 листопада 2020 р. експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Експериментальним проектом передбачено створення та внесення відомостей до Реєстру будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи в сфері будівництва.

Зокрема, внесення відомостей про документи, які дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, про містобудівні умови та обмеження, будівельні паспорти, про осіб, які отримали кваліфікаційний сертифікат, про проектну документацію, звіти про результати експертизи проектної документації на будівництво об’єктів тощо.

На постійній основі Електронна система має запрацювати з 1 грудня 2020 р.

Вона виконуватиме функції таких електронних інформаційних ресурсів, як реєстри дозвільних документів, електронний кабінет, реєстр містобудівних умов та обмежень, реєстр атестованих осіб тощо.

Читати далі

Законодавство

Профспілки проти обмеження повноважень інспекторів праці

На засіданні урядового комітету з питань національної безпеки і оборони, реінтеграції тимчасово окупованих територій та соціальної політики розглянуто підготовлений Мінекономрозвитку проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», яким зокрема, вносяться зміни до Порядку здійснення державного контролю за доодержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 823.

Проектом, зокрема, передбачено виключення з підстав для здійснення інспекційних відвідувань інформації Держстату щодо наявності заборгованості з виплати заробітної плати, який відповідно до ст. 22 Закону України «Про державну статистику» має таку інформацію.

Також передбачено обмежити проведення інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів інспекційних відвідувань лише питаннями виявлення неоформлених трудових відносин.

Федерація профспілок України вважає, що прийняття змін до постанови КМУ від 21.08.2019 р. № 823 в запропонованій Мінекономрозвитку редакції буде порушенням ч. 1 ст. 3 Конвенції МОП № 81, згідно з якою, інспектори зобов’язані забезпечити застосування правових норм щодо умов праці та охорони працівників під час їхньої роботи, як наприклад, норм щодо тривалості робочого дня, заробітної плати, безпеки праці, охорони здоров’я і добробуту, використання праці дітей і підлітків та з інших подібних питань.

Україна потрапляла два роки поспіль ( 2017 р., 2018 р.) до звіту Комітету Конференції із застосування стандартів МОП щодо невиконання Конвенцій № 81 та № 129 внаслідок обмежень інспекції праці на проведення перевірок.

Читати далі

В тренді