Законодавство
Смертність на маршрутах – критерій ризиковості міського електротранспорту
Набрала чинності постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус) та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з безпеки на транспорті, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 5 червня 2019 р. № 475.
Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), визначено:
- кількість людей, які померли в дорожньо-транспортних пригодах з вини суб’єкта господарювання протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- кількість людей, яким заподіяно каліцтво, тілесні ушкодження або будь-яку іншу шкоду здоров’ю в дорожньо-транспортних пригодах з вини суб’єкта господарювання протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- кількість одиниць наявного в суб’єкта господарювання рухомого складу міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус) станом на будь-яку дату протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- загальна протяжність трамвайних колій, що перебувають у користуванні суб’єкта господарювання, станом на будь-яку дату протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- загальна протяжність контактної мережі, що перебуває в користуванні суб’єкта господарювання, станом на будь-яку дату протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- кількість позапланових заходів державного нагляду (контролю), проведених щодо суб’єкта господарювання протягом останніх двох років, що передують плановому періоду, з підстав, передбачених абзацами третім – п’ятим, сьомим – дев’ятим частини першої статті 6 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”;
- кількість порушень вимог законодавства у сфері міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), які були виявлені за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю) протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- кількість порушень вимог законодавства щодо прав осіб з інвалідністю, які були виявлені за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю) протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
- кількість дорожньо-транспортних пригод, що сталися з вини суб’єкта господарювання протягом останніх двох років, що передують плановому періоду.
Кількість «ризикових» балів визначатиметься за додатком 2 до критеріїв. Приміром, за смерть на маршруті (з вини транспортників) однієї і більше осіб впродовж двох років нарахують 20 балів.
«Наділятимуть» електротранспортників ризиковістю згідно з такими підсумками накопичення балів:
- від 41 до 100 балів – високий ступінь ризику;
- від 21 до 40 балів – середній ступінь ризику;
- від 0 до 20 балів – незначний ступінь ризику.
Планові заходи державного нагляду (контролю) діяльності суб’єктів міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус) проводитимуться Укртрансбезпекою з такою періодичністю:
- з високим ступенем ризику – не частіше одного разу на два роки;
- із середнім ступенем ризику – не частіше одного разу на три роки;
- з незначним ступенем ризику – не частіше одного разу на п’ять років.
You must be logged in to post a comment Login