Connect with us

Законодавство

Спори з комунальниками врегульовуватиме НКРЕКП

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів» від 2 липня 2019 р. № 1333.

Споживач енергетичних та комунальних послуг може направити своє звернення (скаргу чи заяву) до НКРЕКП щодо відновлення порушених суб’єктом господарювання особистих прав, порушення законодавства, або з приводу виявлення недоліків у діяльності суб’єкта господарювання.

Звернення повинно містити ПІБ особи, посаду та найменування підприємства (для юр. осіб), адресу об’єкта, де надається послуга чи здійснюється розподіл енергії, суть порушеного питання, дані про зворотні засоби зв’язку.

Анонімні звернення розгляду не підлягають.

У разі подання скарги, мають бути додані відповіді суб’єкта господарювання щодо порушеного питання. Якщо відповіді не надавалися, то у скарзі повинно бути про це зазначено.

Заявник має право також особисто викласти свої аргументи особі, що перевіряє звернення; подавати додаткові матеріали, а також вимагати від Нацкомісії запитати про певні документи у надавача послуг.

НКРЕКП повертатиме, без розгляду, звернення які:

  • містять питання, що перебувають на розгляді у суді, чи по них є судові рішення;
  • написані нерозбірливо;
  • поданні після 1 року з дати вчинення певних дій, що стали підставою для звернення; тощо.

Якщо ж особа описує у зверненні питання, які не належать до компетенції НКРЕКП, то таке звернення протягом 5 робочих днів перенаправлятиметься належному органові з повідомленням про це заявника.

У випадку звернення надавача послуг до суду по суті спірного питання, Нацкомісією розгляд скарги/заяви особи буде продовжено. Якщо звернеться з позовом заявник– Комісія припинить розгляд звернення.

НКРЕКП може проводити попередні слухання в межах граничних строків розгляду заяви/скарги з метою з’ясування обставин та всебічного розгляду та щоб надати можливість заявнику та суб’єкту господарювання самостійно врегулювати спір.

Загальним строком розгляду звернення встановлено 1 місяць. У разі виникнення необхідності отримати додаткові матеріали чи детальніше перевірити викладену інформацію – строк може бути подовжений до 45 днів.

Законодавство

Перехідний період банкам продовжено до 31 грудня 2020 р.

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про продовження перехідного періоду банкам України» від 1 червня 2020 р. № 71.

Змінами до пп. 1 п. 1 постанови Правління Національного банку України «Про встановлення перехідного періоду банкам України та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 2 березня 2020 р. № 23 встановлено, що банки України мають право: до 31 грудня 2020 р. (включно) (раніше – 31 травня) здійснювати перенесення залишків коштів у розрахунках (кошти до настання дати валютування, акредитиви, розрахункові чеки, розрахунки за разовими заліками, кошти, отримані як грошове покриття), сум сформованих резервів за коштами у розрахунках на відповідні балансові рахунки Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України.

Змінами до п. 2 постанови також передбачено, що Національний банк не застосовує до банків заходів впливу за порушення ними в період з 2 березня до 31 грудня 2020 р. (включно) (раніше – 31 травня) вимог Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 28 серпня 2001 р. № 368, Положення про порядок встановлення Національним банком України лімітів відкритої валютної позиції та контроль за їх дотриманням банками, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 12 серпня 2005 р. № 290, Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 13 листопада 2018 р. № 120, якщо такі порушення допущенні банком у зв’язку з виконанням дій, визначених у пп. 1 п. 1 постанови № 23.

Читати далі

Законодавство

До енергетичної безпеки долучили нову раду експертів

Набрав чинності Указ Президента України «Про Раду експертів з питань енергетичної безпеки» від 29 травня 2020 р. № 206/2020.

Відповідно до затвердженого Положення, Рада експертів з питань енергетичної безпеки є консультативним органом Ради національної безпеки і оборони України.

Основними завданнями Ради, зокрема, є:

  • аналіз стану і прогнозування тенденцій розвитку паливно-енергетичного комплексу, енергетичних ринків;
  • вивчення стану державного регулювання паливно-енергетичного комплексу, енергетичних ринків, ефективності реалізації державної політики у сфері забезпечення енергетичної безпеки, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива;
  • аналіз проектів нормативно-правових актів з питань функціонування паливно-енергетичного комплексу та енергетичної безпеки, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива;
  • підготовка Раді національної безпеки і оборони України пропозицій щодо протидії та нейтралізації загроз енергетичній безпеці України, системного розв’язання проблемних питань у паливно-енергетичному комплексі, визначення концептуальних підходів та напрямів забезпечення енергетичної безпеки тощо.

Читати далі

Законодавство

Незалежний регулятор транспортної галузі може стати залежним

Міністерство інфраструктури України оприлюднило нову версію законопроекту «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту».

Хоча Європейська Бізнес Асоціація в цілому підтримує створення незалежного регулятора на ринках транспортних послуг, експерти Асоціації не готові підтримати підготовлений Міністерством документ у запропонованій редакції.

Бізнес вже надавав свої пропозиції до концепції створення такого органу, проте вони, на жаль, не знайшли відображення в опублікованій наразі версії документу.

ЄБА продовжує наполягати на незалежному статусі НКРТ як органу, який повинен неупереджено здійснювати перегляд тарифної політики суб’єктів природних монополій.

У законопроекті мають бути закріплені відповідні гарантії незалежності, зокрема, щодо спеціального статусу органу, порядку добору, призначення та звільнення голови та членів НКРТ, порядку фінансування тощо. На думку експертів, запропонована модель фінансування НКРТ ставить під сумнів незалежність регулятора, а отже, має бути переглянута.

Важливо чітко визначити межі компетенцій НКРТ – повноваження нового органу не мають розповсюджуватися на регулювання суб’єктів на суміжних ринках у сфері транспорту. До того ж, нова редакція законопроекту належним чином не встановлює повноваження НКРТ щодо регулювання тарифів на послуги, які оплачуються у складі портових зборів, а також щодо контролю за цільовим використанням коштів від портових зборів.

«Експерти Комітету з логістики надіслали свої детальні пропозиції та зауваження до Міністерства та сподіваються на доопрацювання документу з залученням бізнес-спільноти. Інакше, прийняття законопроекту у поточній редакції не призведе до створення дійсно незалежного регулятора у галузі», – зауважили у ЄБА.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів
||
№ Документа: 1333
Дата прийняття: 02.07.2019
Дата набрання чинності: 10.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів
||
№ Документа: 1333
Дата прийняття: 02.07.2019
Дата набрання чинності: 10.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає