Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Спори з комунальниками врегульовуватиме НКРЕКП

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів» від 2 липня 2019 р. № 1333.

Споживач енергетичних та комунальних послуг може направити своє звернення (скаргу чи заяву) до НКРЕКП щодо відновлення порушених суб’єктом господарювання особистих прав, порушення законодавства, або з приводу виявлення недоліків у діяльності суб’єкта господарювання.

Звернення повинно містити ПІБ особи, посаду та найменування підприємства (для юр. осіб), адресу об’єкта, де надається послуга чи здійснюється розподіл енергії, суть порушеного питання, дані про зворотні засоби зв’язку.

Анонімні звернення розгляду не підлягають.

У разі подання скарги, мають бути додані відповіді суб’єкта господарювання щодо порушеного питання. Якщо відповіді не надавалися, то у скарзі повинно бути про це зазначено.

Заявник має право також особисто викласти свої аргументи особі, що перевіряє звернення; подавати додаткові матеріали, а також вимагати від Нацкомісії запитати про певні документи у надавача послуг.

НКРЕКП повертатиме, без розгляду, звернення які:

  • містять питання, що перебувають на розгляді у суді, чи по них є судові рішення;
  • написані нерозбірливо;
  • поданні після 1 року з дати вчинення певних дій, що стали підставою для звернення; тощо.

Якщо ж особа описує у зверненні питання, які не належать до компетенції НКРЕКП, то таке звернення протягом 5 робочих днів перенаправлятиметься належному органові з повідомленням про це заявника.

У випадку звернення надавача послуг до суду по суті спірного питання, Нацкомісією розгляд скарги/заяви особи буде продовжено. Якщо звернеться з позовом заявник– Комісія припинить розгляд звернення.

НКРЕКП може проводити попередні слухання в межах граничних строків розгляду заяви/скарги з метою з’ясування обставин та всебічного розгляду та щоб надати можливість заявнику та суб’єкту господарювання самостійно врегулювати спір.

Загальним строком розгляду звернення встановлено 1 місяць. У разі виникнення необхідності отримати додаткові матеріали чи детальніше перевірити викладену інформацію – строк може бути подовжений до 45 днів.

Законодавство

Безоплатні соціальні послуги – після підтвердження з ДФС та Пенсійного фонду

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання соціальних послуг особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади» від 26 червня 2019 р. № 576.

Особи похилого віку, які страждають на психічні розлади можуть отримувати соціальні послуги, зокрема послуги з догляду, від підприємств, організацій та закладів, ФОП, що надають соцпослуги. Критерії щодо таких надавачів послуг визначені постановою Уряду від 14 листопада 2012 р. № 1039. Проте, окрім відповідності критеріям, суб’єкти повинні дотримуватись затверджених, наказами Міносцполітики, етичних, правових норм і принципів.

Зокрема, особи можуть отримувати послуги з домашнього догляду, стаціонарного/денного/паліативного/хоспісного догляду, чи послугу з підтримання проживання. Перелік послуг не є вичерпним.

Безоплатно послуги надаватимуться особам з інвалідністю, особам похилого віку, які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, або такі рідні особи самі мають інвалідність чи похилий вік.

Відповідно, за оплату надаються послуги, якщо у особи є рідні, які можуть її обслуговувати.

Окрім цього, якщо рідні особи похилого віку теоретично можуть її обслуговувати, але належать до малозабезпечених верств, залежні від психоактивних речовин, алкоголю, перебувають у місцях позбавлення волі, то особа, якій треба догляд, звільнятиметься від його оплати.

Вказано, що підрозділ з питань соціального захисту населення місцевої держадміністрації вирішуватиме питання виділення коштів з держбюджету для оплати соцпослуг після отримання відомостей про доходи особи з інвалідністю, особи похилого віку від ДФС та Пенсійного фонду.

Встановлено, що послуги стаціонарного, паліативного догляду, догляду вдома, підтриманого проживання не надаватимуться безоплатно особам з інвалідністю/похилого віку в разі:

  • надання послуг фізичною особою, якій призначено щомісячну компенсаційну виплату, допомогу на догляд за такою особою;
  • надання особою з інвалідністю/похилого віку соціальних послуг іншій особі та отримання нею щомісячної компенсаційної виплати;
  • укладення особою з інвалідністю/похилого віку договору довічного утримання.

Читати далі

Законодавство

Автомобілі з РФ ввозитимуть тільки до з 1 січня 2020 р.

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1147» від 5 липня 2019 р. № 605.

Уточненням до п. 1 Постанови № 1147 продовжено заборону ввозити на територію України товари, які мають походження з Російської Федерації до 31 грудня 2020.  Дотепер заборона була дійсною до закінчення поточного року.

Водночас, за новими абзацами до п. 1 товари, які були передоплачені до введення в дію такої заборони (тобто до 10 січня 2016 р.), можуть бути поставлені на суму сплачених коштів.

Ввезення відбуватиметься лише за умови попереднього отримання ДФС підтвердження здійснення передоплати від банківської установи за зверненням суб’єкта господарювання України.

Якщо митні формальності не передбачають здійснення перевірки країни походження товарів в пунктах пропуску через кордон України, то такі вони здійснюватимуться в ДФС пункту призначення.

Проте, якщо буде встановлено факт ввезення товарів, які підпадають під заборону, встановлену Постановою № 1147, такі товари підлягатимуть поміщенню у митний режим знищення.

У переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації, затвердженому Постановою № 1147 вказано, що легкові авто та інші моторні транспортні засоби, призначені для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі, за кодом згідно з УКТЗЕД 8703 заборонятимуться до ввезення на митну територію України з 1 січня 2020 р.

Читати далі

Законодавство

Достовірність сертифікату педагога можна буде перевірити онлайн

Опубліковано

on

Міністерство освіти і науки України надало до громадського обговорення проект Положення про реєстр сертифікатів педагогічних працівників 

До Реєстру вноситиметься інформації щодо ПІБ та посади власника сертифіката, а також номер, дата видачі та кінцевий строк дії сертифіката.

Ці дані потраплятимуть до Реєстру з Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

Реєстр буде відкритим, що надасть можливість фізичним/юридичним особам, об’єднання громадян без статусу юридичної особи перевіряти достовірність поданого документа.

Доступ до Реєстру відбуватиметься через сайт ЄДЕБО за запитом про надання інформації. Відповідь на запит формуватиметься відразу та відображатиметься на сайті.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 16 серпня 2019 р. на е-пошту: [email protected]

Читати далі

В тренді

Про затвердження Правил розгляду звернень споживачів щодо дій суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, та врегулювання спорів
||
№ Документа: 1333
Дата прийняття: 02.07.2019
Дата набрання чинності: 10.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.