Законодавство
Строк перевірки арбітражних керуючих збільшено до 10 днів
Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України з питань банкрутства» від 28 серпня 2020 р. № 2932/5.
Змінами до Порядку здійснення контролю за діяльністю арбітражних керуючих, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 6 грудня 2019 р. № 3928/5, встановлено, що строк проведення планової перевірки арбітражних керуючих не може перевищувати десяти (раніше – восьми) робочих днів (абз. 2 п. 4 розд. II).
Планова перевірка не проводиться у разі зупинення права на здійснення діяльності арбітражного керуючого на строк понад 30 днів (абз. 2 п. 5 розд. II).
Позапланову перевірку (виїзну/невиїзну) проводить Мін’юст або територіальний орган Мін’юсту (структурний підрозділ територіального органу Мін’юсту), визначений Мін’юстом, крім випадків проведення позапланової перевірки з підстав, передбачених абз. 4 та 5 п. 6 розд. II (абз. 6 п. 17 розд. II).
Арбітражний керуючий має письмово повідомити орган контролю про необхідність перенесення проведення перевірки з об’єктивних підстав з наданням підтверджуючих документів не пізніше робочого дня, який передує першому дню перевірки (абз. 2 п. 28 розд. II).
До перевірки арбітражного керуючого можна залучати не більше двох найбільш досвідчених і висококваліфікованих арбітражних керуючих за погодженням із Радою арбітражних керуючих України або радою арбітражних керуючих регіону. Їх участь полягає у наданні власної правової позиції з питань, що виникають під час проведення перевірки, комісії та арбітражному керуючому, діяльність якого перевіряється (п. 6 розд. IV).
У разі виявлення за результатами перевірки грубого порушення арбітражним керуючим законодавства під час виконання повноважень, комісія обов’язково зазначає причинно-наслідковий зв’язок між вчиненим арбітражним керуючим порушенням та наслідками, які настали (можуть настати) для боржника та/або кредиторів (абз. 7 п. 6 розд. VI).
Мін’юст має право вносити на розгляд Дисциплінарної комісії арбітражних керуючих пропозиції щодо встановлення відповідності висновків акта перевірки вимогам законодавства (п. 15 розд. VI).
Як одну з підстав для внесення до Дисциплінарної комісії подання про притягнення арбітражного керуючого до дисциплінарної відповідальності визначено встановлення за результатами перевірки факту зайняття діяльністю, несумісною з діяльністю арбітражного керуючого (п. 1 розд. VII).