Connect with us

Законодавство

Тривалі строки притягнення суддів до відповідальності уможливлюють вплив на них – ВРП

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення Вищої ради правосуддя № 53/0/15-20 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності судді, який виніс рішення з порушенням меж застосування обмежень прав)» № 2469.

Про те, що цим законопроектом уводиться Нова підстава для звільнення судді, ми вже писали.

Вища рада правосуддя, розглянувши запропоновані законопроектом зміни та враховуючи позицію Національної школи суддів України щодо нього, вважає його прийняття недоцільним з огляду на таке.

Статтею 126 Конституції України визначено, що незалежність і недоторканність судді гарантуються Конституцією і законами України. Вплив на суддю у будь-який спосіб забороняється. Цією статтею передбачено чіткі підстави для звільнення судді, перелік яких є вичерпним.

Закони України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про Вищу раду правосуддя» визначають підстави та процедуру притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності та є достатніми для розгляду питань щодо справедливої та пропорційної їхній провині дисциплінарної відповідальності.

Венеціанська комісія дійшла висновку, що відповідальність суддів є допустимою лише за умови свідомого (умисного або з огляду на грубу недбалість) вчинення відповідного проступку. Тому відповідальність суддів, спричинена негативним рішенням Європейського суду з прав людини, повинна ґрунтуватися виключно на висновку національного суду про наявність умислу або грубої недбалості в діях судді.

Рішення Європейського суду з прав людини не може використовуватися як єдина підстава для відповідальності суддів (Висновок Венеціанської комісії amicus curiae brief для Конституційного Суду Республіки Молдова про право регресу держави до суддів від 13 червня 2016 р. № СDL-AD(2016)015, п. 77 (а), (в).

Тобто передбачається необхідність дослідження обставин вчиненого порушення.

У запропонованому законопроекті визнане рішенням Європейського суду з прав людини порушення ст. 18 Конвенції є безумовною підставою для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, що не відповідає міжнародним стандартам у відповідній сфері.

При цьому, згідно з ч. 3 ст. 126 Конституції України суддю не може бути притягнуто до відповідальності за ухвалене ним судове рішення, за винятком вчинення злочину або дисциплінарного проступку.

Згідно зі ст. 106 Закону «Про судоустрій і статус суддів» скасування або зміна судового рішення не має наслідком дисциплінарну відповідальність судді, крім випадків, коли скасоване або змінене рішення ухвалено внаслідок умисного порушення норм права чи неналежного ставлення до службових обов’язків.

Щодо збільшення строків притягнення до дисциплінарної відповідальності, запропонованих суб’єктом законодавчої ініціативи, у консультативному висновку наголошено, що така позиція становить серйозну загрозу принципу юридичної визначеності та незалежності суддів, що гарантований Конституцією України.

Держава з метою охорони незалежності і недоторканості суддів встановлює на законодавчому рівні спеціальні гарантії, які стосуються не тільки особливого порядку призначення, обрання і звільнення суддів, а й притягнення їх до відповідальності, адже встановлення тривалих строків для притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності створює передумови для впливу на суддів.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 53/0/15-20 можна за цим посиланням.

Законодавство

За невиконання вимог народного депутата – до 3 років позбавлення волі

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України та перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради» № 3098.

Новою редакцією ст. 188-19 КУпАП запропоновано встановити, що недодержання встановлених законом строків надання відповіді на звернення народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на таке звернення – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від сто п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти (зараз – від десяти до двадцяти п’яти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від тридцяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від трьохсот п’ятдесяти до однієї тисячі (зараз – від двадцяти п’яти до п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Недодержання встановлених законом строків надання відповіді на запит народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на такий запит – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від чотирьохсот до семисот (зараз – від ста до двохсот п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до однієї тисячі двохсот (зараз – від двохсот п’ятдесяти до чотирьохсот) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від п’ятдесяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Змінами до ст. 351 КК України визначається, що невиконання службовою особою законних вимог народного депутата України, депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації – караються штрафом від однієї тисячі до двох тисяч (зараз – від ста до однієї тисячі) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Невиконання службовою особою законних вимог комітетів Верховної Ради України, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України чи спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, створення штучних перешкод у їх роботі, надання недостовірної інформації – караються штрафом від однієї тисячі п’ятисот до трьох тисяч (зараз – від п’ятисот до двох тисяч) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Читати далі

Законодавство

На що підуть кошти фінансової підтримки сільгосптоваровиробників?

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 2017 р. № 77» від 19 лютого 2020 р. № 109.

У назві, постановляючій частині постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників» від 8 лютого 2017 р. № 77 та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників, затвердженому зазначеною постановою слова «сільськогосподарських товаровиробників» замінені словом «сільгосптоваровиробників».

Новим п. 3 Порядку визначено, що бюджетні кошти спрямовуються на:

  • державну підтримку розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції;
  • фінансову підтримку розвитку фермерських господарств;
  • часткову компенсацію вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва;
  • фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів;
  • фінансову підтримку розвитку садівництва, виноградарства та хмелярства;
  • надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Розподіл коштів за напрямами затверджується Мінекономіки (раніше – Мінагрополітики).

Крім цього визначено, що операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами (раніше – до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету), затвердженого в установленому законодавством порядку.

Читати далі

Законодавство

Педагогам, які успішно пройшли сертифікацію, – 20% доплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення доплати педагогічним працівникам за успішне проходження сертифікації» від 19 лютого 2020 р. № 113.

Тепер педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію, встановлюється щомісячна доплата в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження, що виконується працівником на цій посаді.

Доплата за успішне проходження сертифікації здійснюється протягом строку дії сертифіката.

Для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти, які успішно пройшли сертифікацію у 2019 р., строк дії сертифіката становить три роки – з 1 січня 2020 р. до 31 грудня 2022 р.

У разі переходу вчителя початкових класів, який успішно пройшов сертифікацію, з одного закладу освіти до іншого на посаду вчителя початкових класів або вчителя іншої спеціальності, за ним зберігається право на встановлення доплати за успішне проходження сертифікації до кінця строку дії сертифіката.

Виплата щомісячної доплати за успішне проходження сертифікації здійснюється за рахунок та в межах освітньої субвенції, передбаченої місцевим бюджетам за Законом про Державний бюджет України на відповідний рік, а також коштів місцевих бюджетів.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.