Connect with us

Законодавство

Туроператори відшкодовуватимуть вартість недоотриманих туристичних послуг

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило до громадського обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері туризму».

Зокрема, запропоновано нову редакцію ст. 15 Закону «Про туризм», згідно з якою фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператорів/турагентів перед туристами складатиме від 5% річного обсягу продажу туристичних продуктів зі встановленими фіксованими розмірами мінімального розміру забезпечення.

Забезпечення передбачатиме компенсацію для туриста установою, що надала таке фінансове забезпечення, у випадку невиконання туроператором/турагентом (повністю або частково) зобов’язань перед туристом.

Установа відшкодовуватиме кошти щодо:

  • повернення особи до України та проживання до моменту такого повернення у випаду ненадання туристичних послуг;
  • оплати вартості авансових платежів у випадку ненадання туристичного продукту, якщо подорож так і не розпочалася;
  • оплати різниці між оплаченою сумою і вартістю фактично наданих послуг, якщо подорож почалася, але послуги надані частково.

Також планують ввести новий термін «бездоганна ділова репутація керівника туроператора», що являтиме собою сукупність підтвердженої інформації про особу щодо її  професійних, управлінських здібностей, встановлених біографічних фактів, зокрема щодо судимості за злочини у сфері господарської діяльності і т. ін.

Це попереджатиме появу нових туроператорів під керівництвом осіб, що раніше вже очолювали підприємства туризму, яким було анульовано ліцензії через порушення.

Такі положення уведено новими частинами 2-5 ст. 17 Закону, де конкретно  визначено ознаки відсутності бездоганної ділової репутації керівника.

Запропонована нова редакція ст. 20 Закону, відповідно до якої договір на туристичне обслуговування буде публічним, а серед його умов вказуватиметься, зокрема, розмір фінансового забезпечення, реквізити договору страхування цивільної відповідальності туроператора (турагента), інформація про страховика, від імені якого туроператором або турагентом укладено договір медичного страхування від нещасного випадку; окремі вимоги туриста, які були узгоджені з туроператором та/або турагентом під час бронювання/замовлення послуг; тощо.

Поза тим, пропонується доповнити новою ст. 164-20 Кодекс України про адміністративні правопорушення щодо порушення вимог законодавства у сфері туризму.

Зокрема, за незабезпечення організованого в’їзду туриста в Україну та його виїзду на період туристичного обслуговування у визначені в договорі строки, на посадових осіб буде накладено штраф від 100 до 500 н.п.м (1 700 грн – 8 500 грн). За повторні дії штраф зросте відповідно: від 800 до 1 000 н.п.м.

Законодавство

Міжнародне усиновлення – через постійно діючу комісію

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей» від 10 липня 2019 р. № 603.

Постановою, з метою забезпечення максимальної відкритості та прозорості процедури усиновлення, введено обов’язкову підготовку (раніше за бажанням або за рекомендацією служби у справах дітей) для громадян України, які виявили бажання усиновити дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за програмою, затвердженою Мінсоцполітики, крім випадків, коли заявники є родичами дитини, її опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями  (п. 25 Порядку).

Передбачено створення постійно діючої комісії з питань міжнародного усиновлення (положення та склад якої затверджується Мінсоцполітики), яка забезпечуватиме розгляд заяв щодо перегляду рішення про відмову у взятті громадян України, які проживають за межами України, та іноземців на облік кандидатів в усиновлювачі, питання щодо доцільності надання згоди (дозволу) на усиновлення дитини громадянами України, які проживають за межами України, та іноземцями (Порядок доповнено п. 2-1).

Регламентовано роботу служб у справах дітей з кандидатами в усиновлювачі в частині ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені (п.п. 48-50, 53-55 Порядку).

Читати далі

Законодавство

Гральний бізнес – тільки в готелях не нижче 3-х зірок

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор». № 2285.

Законопроектом  передбачається обмеження кількості ліцензій, гральних закладів та грального обладнання.

Гральні заклади можуть розміщуватись винятково на території готелів (класу 3-5 зірки – для залів гральних автоматів і класу 5 зірок – для казино).

Уводиться обов’язкова верифікація гравців при прийомі ставок/виплати виграшів та реєстрації виграшів у «Системі онлайн-моніторингу», яка адмініструватиметься податковою службою.

Обов’язковою буде сертифікація грального обладнання для проведення азартних ігор відповідно до міжнародних стандартів.

Посилено фінансову і кримінальну відповідальності за діяльність у сфері азартних ігор без ліцензії.

Платежі за ліцензії в сфері азартних ігор спрямовуватимуться на розвиток спорту, медицини та культури в Україні.

Читати далі

Законодавство

Членство в саморегулівних організаціях буде добровільним

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект Закону України «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності».

Законопроект стане законодавчою основою для створення саморегулівних організацій і надасть можливість делегувати таким організаціям відповідні повноваження.

Згідно з проектом саморегулівна організація є недержавною неприбутковою організацією, що об’єднує суб’єктів господарювання та/або суб’єктів професійної діяльності для саморегулювання у межах здійснюваної ними господарської або професійної діяльності, яка відповідно до цього Закону набула такого статусу.

Членство суб’єктів господарської або професійної діяльності в саморегулівній організації є добровільним (обов’язковість членства хоча б у одній саморегулівній організації може бути встановлено виключно законом, що регулює господарську або професійну діяльність у певній сфері (галузі)).

Контролю саморегулівної організації за дотриманням її членами статуту, правил саморегулівної організації та відповідальність за їх порушення, здійснюється, зокрема шляхом здійснення моніторингу та перевірки діяльності.

Саморегулівним організаціям делегуватимуться повноваження органів державної влади, Національного банку України з контролю та/або регулювання господарської або професійної діяльності відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».

Для захисту прав та законних інтересів саморегулівних організацій та координація її взаємодії з органами державної влади, Національним банком України діє Координаційна рада з питань саморегулювання.

Також законопроектом передбачено, що саморегулівні організації, які діють на день введення цього Закону в дію не потребують повторного набуття статусу відповідно до вимог цього Закону та зобов’язані протягом трьох років привести свою діяльність у відповідність до його вимог.

Долучитись до обговорення проекту Закону «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.