Connect with us

Законодавство

У Державному бюро розслідувань доплачуватимуть за науковий ступінь

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань» від 16 травня 2019 р. № 2720-VIII.

У реченні 3 ч. 3 ст. 9 Закону «Про оперативно-розшукову діяльність» уточнено, що про заведення оперативно-розшукової справи виноситься постанова, яка відтепер може затверджуватися, зокрема, як директором Державного бюро розслідувань так і його уповноваженим заступником, керівником територіального органу або його уповноваженим заступником.

За наявності даних про участь певної особи у підготовці тяжкого чи особливо тяжкого злочину, що отримані у ході ведення оперативно-розшукової справи, строк ведення справи може бути продовжений до 12 місяців директором чи його уповноваженим заступником (доповнення до речення 1 ч. 2 ст. 9-1).

У ч. 1 ст. 13 Закону «Про Державне бюро розслідувань» визначено, що директором територіального органу Держбюро може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж роботи в галузі права не менше 7 років та досвід роботи на керівних посадах не менше 3 років, вільно володіє державною мовою.

Керівником підрозділу центрального апарату Бюро може бути громадянин, який має вищу освіту відповідно до напряму діяльності підрозділу, має стаж роботи у відповідній сфері не менше 7 років та досвід на керівних посадах понад 3 роки та вільно володіє державною мовою.

Новими ст.ст. 14-1 і 14-2 затверджено текст присяги осіб рядового і начальницького складу, які вперше призначаються на роботу у Держбюро. Примірник присяги зберігається в особовій справі особи.

Особам рядового і начальницького складу установлюються спеціальні звання зокрема:

  • рядовий Державного бюро розслідувань;
  • спеціальні звання молодшого начальницького складу (капрал, сержант, старший сержант);
  • спеціальні звання середнього начальницького складу (молодший лейтенант, лейтенант старший лейтенант, капітан);
  • спеціальні звання старшого начальницького складу (майор, підполковник, полковник);
  • та спеціальне звання вищого начальницького складу – генерал-майор Державного бюро розслідувань.

За одним із доповнень до ст. 17 у кошторисі Бюро передбачатиметься фонд для проведення оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій.

Заробітна плата працівника Держбюро відтепер включатиме в себе і доплату за науковий ступінь (ч. 3 ст. 20).

Законодавство

Перехідний період банкам продовжено до 31 грудня 2020 р.

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про продовження перехідного періоду банкам України» від 1 червня 2020 р. № 71.

Змінами до пп. 1 п. 1 постанови Правління Національного банку України «Про встановлення перехідного періоду банкам України та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 2 березня 2020 р. № 23 встановлено, що банки України мають право: до 31 грудня 2020 р. (включно) (раніше – 31 травня) здійснювати перенесення залишків коштів у розрахунках (кошти до настання дати валютування, акредитиви, розрахункові чеки, розрахунки за разовими заліками, кошти, отримані як грошове покриття), сум сформованих резервів за коштами у розрахунках на відповідні балансові рахунки Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України.

Змінами до п. 2 постанови також передбачено, що Національний банк не застосовує до банків заходів впливу за порушення ними в період з 2 березня до 31 грудня 2020 р. (включно) (раніше – 31 травня) вимог Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 28 серпня 2001 р. № 368, Положення про порядок встановлення Національним банком України лімітів відкритої валютної позиції та контроль за їх дотриманням банками, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 12 серпня 2005 р. № 290, Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 13 листопада 2018 р. № 120, якщо такі порушення допущенні банком у зв’язку з виконанням дій, визначених у пп. 1 п. 1 постанови № 23.

Читати далі

Законодавство

До енергетичної безпеки долучили нову раду експертів

Набрав чинності Указ Президента України «Про Раду експертів з питань енергетичної безпеки» від 29 травня 2020 р. № 206/2020.

Відповідно до затвердженого Положення, Рада експертів з питань енергетичної безпеки є консультативним органом Ради національної безпеки і оборони України.

Основними завданнями Ради, зокрема, є:

  • аналіз стану і прогнозування тенденцій розвитку паливно-енергетичного комплексу, енергетичних ринків;
  • вивчення стану державного регулювання паливно-енергетичного комплексу, енергетичних ринків, ефективності реалізації державної політики у сфері забезпечення енергетичної безпеки, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива;
  • аналіз проектів нормативно-правових актів з питань функціонування паливно-енергетичного комплексу та енергетичної безпеки, ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива;
  • підготовка Раді національної безпеки і оборони України пропозицій щодо протидії та нейтралізації загроз енергетичній безпеці України, системного розв’язання проблемних питань у паливно-енергетичному комплексі, визначення концептуальних підходів та напрямів забезпечення енергетичної безпеки тощо.

Читати далі

Законодавство

Незалежний регулятор транспортної галузі може стати залежним

Міністерство інфраструктури України оприлюднило нову версію законопроекту «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту».

Хоча Європейська Бізнес Асоціація в цілому підтримує створення незалежного регулятора на ринках транспортних послуг, експерти Асоціації не готові підтримати підготовлений Міністерством документ у запропонованій редакції.

Бізнес вже надавав свої пропозиції до концепції створення такого органу, проте вони, на жаль, не знайшли відображення в опублікованій наразі версії документу.

ЄБА продовжує наполягати на незалежному статусі НКРТ як органу, який повинен неупереджено здійснювати перегляд тарифної політики суб’єктів природних монополій.

У законопроекті мають бути закріплені відповідні гарантії незалежності, зокрема, щодо спеціального статусу органу, порядку добору, призначення та звільнення голови та членів НКРТ, порядку фінансування тощо. На думку експертів, запропонована модель фінансування НКРТ ставить під сумнів незалежність регулятора, а отже, має бути переглянута.

Важливо чітко визначити межі компетенцій НКРТ – повноваження нового органу не мають розповсюджуватися на регулювання суб’єктів на суміжних ринках у сфері транспорту. До того ж, нова редакція законопроекту належним чином не встановлює повноваження НКРТ щодо регулювання тарифів на послуги, які оплачуються у складі портових зборів, а також щодо контролю за цільовим використанням коштів від портових зборів.

«Експерти Комітету з логістики надіслали свої детальні пропозиції та зауваження до Міністерства та сподіваються на доопрацювання документу з залученням бізнес-спільноти. Інакше, прийняття законопроекту у поточній редакції не призведе до створення дійсно незалежного регулятора у галузі», – зауважили у ЄБА.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань
||
№ Документа: 2720-VIII
Дата прийняття: 16.05.2019
Дата набрання чинності: 22.05.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань
||
№ Документа: 2720-VIII
Дата прийняття: 16.05.2019
Дата набрання чинності: 22.05.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає