Законодавство
У класах для дітей зі складними порушеннями розвитку – до 6 учнів
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр» від 6 березня 2019 р. № 221.
За першим Положенням школа для дітей з порушеннями слуху, зору чи опорно-рухового апарату може забезпечувати здобуття загальної середньої освіти на одному чи кількох рівнях освіти, зокрема:
- початкова освіта – 1 – 4 класи;
- базова середня освіта – 5 – 10 класи;
- профільна середня освіта – 11 – 13 класи.
Водночас, спецшкола для дітей з тяжкими порушеннями мовлення чи інтелектуального розвитку забезпечуватиме лише початкову та базову середню освіту.
Спеціальна школа може входити до складу освітнього округу, а також інших закладів загальної середньої освіти як структурний підрозділ. Також школа може мати філії, дошкільні групи, інтернат з частковим або повним утриманням учнів.
Гранична наповнюваність становить 12 учнів у класах дітей із зниженим зором, тяжкими порушеннями мовлення та легкими порушеннями інтелектуального розвитку. В інших класах кількість учнів менша, зокрема у групах зі складними порушеннями розвитку – 6 осіб.
Учні у навчальні дні можуть проживати в інтернаті спецшколи, якщо перебування в дорозі в один бік перевищує 1 годину або відсутнє пряме транспортне сполучення, або за протоколом реабілітації передбачено обмеження фізичного навантаження.
За заявою батьків або представників учня та за погодженням із службою у справах дітей, вихованця може бути влаштовано до інтернату на вихідні та святкові дні, але не на канікули. В такому випадку за наказом директора утворюються чергові групи.
Інтернат повинен мати спальний корпус із кімнатами для відпочинку та дозвілля з умовами, що наближені до сімейних.
Тривалість уроків має становити 35 хвилин у 1 класі, у 2 – 4 класах – 40 хвилин, а далі – 45 хвилин.
Педагогічною радою окремо схвалюється періодичність проведення перерв під час уроків та їх тривалість між заняттями відповідно до особливостей організації освітнього процесу та харчування.
Освітній процес у спецшколі має за мету розвиток особистості учня та корекційну спрямованість. Шляхом індивідуального та диференційованого підходів процес забезпечує корекцію порушень розвитку, засвоєння освітньої програми, розвиток здібностей та подальшу соціалізацію.
Відділення корекційно-розвиткової роботи школи складатиметься з логопедичних кабінетів, кабінету практичного психолога; кімнати для сенсорного розвантаження; тощо.
Шкільний психолого-педагогічний консиліум з лікарів, психологів, соціальних педагогів, тощо, проводитиме моніторинг динаміки розвитку учня, визначатиме умови, форму і методи навчання з урахуванням освітніх потреб вихованця, тощо.
Оцінювання відповідності результатів навчання учнів здійснюватиметься шляхом підсумкового оцінювання результатів навчання та державної підсумкової атестації.
You must be logged in to post a comment Login