Connect with us

Законодавство

У публічних закупівлях не допускатимуть аномально низьких цін

Міністерство економічного розвитку і торгівлі оприлюднило до громадського обговорення проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель».

Зокрема, Закон про закупівлі пропонується викласти у новій редакції.

Мінекономрозвутку пояснює це тим, що ринок потребує удосконалення закупівельного процесу та створення передумов для розвитку конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, а також необхідно імплементувати положення Директив 2014/24/ЄС і 2014/25/ЄС.

Законопроектом передбачено можливість виправлення учасником закупівель невідповідностей у поданих на тендер документах, які були виявлені замовником після розкриття пропозицій, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в е-системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Так можна буде уникнути ситуацій, коли економічно вигідні пропозиції замовники відхиляють через невідповідність умовам тендерної документації. Водночас, як пояснюють в Міністерстві, це стосується похибок, що ніяк не впливали на ціну та характеристики предмету закупівлі.

Окрім цього, пропонуються нові правила щодо подачі скарг та повернення оплати учаснику торгів, а також заборона скасування тендеру замовником чи визнання його таким, що не відбувся, під час розгляду скарги на проведення тендеру органом оскарження. У такий спосіб недобросовісні учасники штучно затягують проведення процедури закупівлі шляхом оскарження до Антимонопольного комітету України, та чинять тиск на замовників.

У разі прийняття законопроекту, штатні працівники замовників закупівель будуть звільнені від додаткової неоплачуваної, як правило, роботи щодо організації процедури закупівель. Так, за організацію та проведенням процедур візьмуться уповноважені особи замовника або централізовані закупівельні організації.

У системі закупівель буде введено новий інструмент – аномально низька ціна, якою передбачається зупинити ціновий демпінг, адже сьогодні у тендерах нерідко перемагають пропозиції, ціни в яких є значно нижчими з-поміж інших запропонованих. Як наслідок, учасник процедури закупівлі зазвичай використовує демпінг аби перемогти, а потім за допомогою додаткових угод нівелює його ж результати.

Отже, буде встановлено обов’язок отримання від учасника закупівель пояснення заниженої ціни, а у разі відсутності обґрунтування –  тендерну пропозицію відхилять.

Законодавство

Міжнародне усиновлення – через постійно діючу комісію

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей» від 10 липня 2019 р. № 603.

Постановою, з метою забезпечення максимальної відкритості та прозорості процедури усиновлення, введено обов’язкову підготовку (раніше за бажанням або за рекомендацією служби у справах дітей) для громадян України, які виявили бажання усиновити дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за програмою, затвердженою Мінсоцполітики, крім випадків, коли заявники є родичами дитини, її опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями  (п. 25 Порядку).

Передбачено створення постійно діючої комісії з питань міжнародного усиновлення (положення та склад якої затверджується Мінсоцполітики), яка забезпечуватиме розгляд заяв щодо перегляду рішення про відмову у взятті громадян України, які проживають за межами України, та іноземців на облік кандидатів в усиновлювачі, питання щодо доцільності надання згоди (дозволу) на усиновлення дитини громадянами України, які проживають за межами України, та іноземцями (Порядок доповнено п. 2-1).

Регламентовано роботу служб у справах дітей з кандидатами в усиновлювачі в частині ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені (п.п. 48-50, 53-55 Порядку).

Читати далі

Законодавство

Гральний бізнес – тільки в готелях не нижче 3-х зірок

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор». № 2285.

Законопроектом  передбачається обмеження кількості ліцензій, гральних закладів та грального обладнання.

Гральні заклади можуть розміщуватись винятково на території готелів (класу 3-5 зірки – для залів гральних автоматів і класу 5 зірок – для казино).

Уводиться обов’язкова верифікація гравців при прийомі ставок/виплати виграшів та реєстрації виграшів у «Системі онлайн-моніторингу», яка адмініструватиметься податковою службою.

Обов’язковою буде сертифікація грального обладнання для проведення азартних ігор відповідно до міжнародних стандартів.

Посилено фінансову і кримінальну відповідальності за діяльність у сфері азартних ігор без ліцензії.

Платежі за ліцензії в сфері азартних ігор спрямовуватимуться на розвиток спорту, медицини та культури в Україні.

Читати далі

Законодавство

Членство в саморегулівних організаціях буде добровільним

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект Закону України «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності».

Законопроект стане законодавчою основою для створення саморегулівних організацій і надасть можливість делегувати таким організаціям відповідні повноваження.

Згідно з проектом саморегулівна організація є недержавною неприбутковою організацією, що об’єднує суб’єктів господарювання та/або суб’єктів професійної діяльності для саморегулювання у межах здійснюваної ними господарської або професійної діяльності, яка відповідно до цього Закону набула такого статусу.

Членство суб’єктів господарської або професійної діяльності в саморегулівній організації є добровільним (обов’язковість членства хоча б у одній саморегулівній організації може бути встановлено виключно законом, що регулює господарську або професійну діяльність у певній сфері (галузі)).

Контролю саморегулівної організації за дотриманням її членами статуту, правил саморегулівної організації та відповідальність за їх порушення, здійснюється, зокрема шляхом здійснення моніторингу та перевірки діяльності.

Саморегулівним організаціям делегуватимуться повноваження органів державної влади, Національного банку України з контролю та/або регулювання господарської або професійної діяльності відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».

Для захисту прав та законних інтересів саморегулівних організацій та координація її взаємодії з органами державної влади, Національним банком України діє Координаційна рада з питань саморегулювання.

Також законопроектом передбачено, що саморегулівні організації, які діють на день введення цього Закону в дію не потребують повторного набуття статусу відповідно до вимог цього Закону та зобов’язані протягом трьох років привести свою діяльність у відповідність до його вимог.

Долучитись до обговорення проекту Закону «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.