Connect with us

Законодавство

ВРП може почати переводити суддів без рекомендації ВККСУ

Дата публікації:

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 2962/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону «Про внесення змін до Закону України “Про судоустрій і статус суддів” щодо переведення суддів» № 4072.

Законопроектом пропонується доповнити ст. 82 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» положеннями, які дадуть змогу перевести діючих суддів до іншого суду того самого або нижчого рівня в межах однієї спеціалізації, розташованого в іншій місцевості. А також – доповнити вказаний Закон ст. 82-1, яка врегулює порядок проведення конкурсу в разі переведення судді до іншого суду.

Встановлюється, що Вища рада правосуддя у період відсутності повноважного складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України виконує її повноваження, передбачені новою редакцією ст. 82 та доповненою ст. 82-1 Закону № 1402-VIII. Передбачено, що ВРП без рекомендації Комісії ухвалюватиме рішення про переведення судді до іншого суду за тією самою процедурою.

Законопроектом пропонується проводити окремі конкурси на посаду судді для діючих суддів та кандидатів на посаду судді та встановити, що добір здійснюється на посади, які залишилися вакантними після завершення процедур переведення.

У висновку зазначено, що запропоновані законодавчі зміни дадуть можливість пришвидшити врегулювання питання щодо заповнення вакантних посад суддів. Виконання ВРП повноважень ВККСУ на час її відсутності дасть змогу у розумні строки після набрання запропонованими змінами законної сили провести відповідні процедури та заповнити вакантні посади в місцевих судах.

Водночас ВРП висловила зауваження до положення проекту, яким обмежується право судді на переведення до іншого суду за власною ініціативою у разі відсутності у судді сукупного трирічного стажу роботи на посаді. На думку Ради, норми про додаткові умови для переведення судді до іншого суду є дискримінаційними стосовно суддів, у яких відсутній сукупний трирічний стаж роботи на посаді судді.

На думку ВРП, у законопроекті необхідно визначити, що Рада на період відсутності ВККСУ затверджує за поданням Національної школи суддів України відповідні тимчасові положення про порядок проведення конкурсу у разі переведення судді до іншого суду та про методологію оцінювання суддів, допущених до процедури переведення.

Вища рада правосуддя підтримує законопроект за умови врахування її пропозицій та зауважень.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 2962/0/15-20 можна за посиланням.

Законодавство

Заходи з деокупації Криму визначать під час Саміту Кримської платформи

Опубліковано

on

Набрав чинності Указ Президента України «Про окремі заходи, спрямовані на деокупацію та реінтеграцію тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 26 лютого 2021 р. № 78/2021, яким утворено Організаційний комітет з підготовки та проведення в Україні установчого Саміту Кримської платформи.

Секретареві Ради національної безпеки і оборони України доручено підготувати проект Стратегії деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, а Кабінету Міністрів України:

1) розробити та затвердити у шестимісячний строк Стратегію розвитку кримськотатарської мови на 2022 – 2032 роки;

2) розробити та забезпечити виконання першочергових заходів щодо розвитку кримськотатарської мови, зокрема із затвердження алфавіту кримськотатарської мови на основі латинської графіки;

3) забезпечити інформування міжнародних партнерів України про заходи, здійснювані з розвитку кримськотатарської мови, у тому числі у контексті проголошеного Генеральною Асамблеєю ООН на період 2022 – 2032 років Міжнародного десятиліття мов корінних народів та на майданчику Постійного форуму ООН з питань корінних народів;

4) забезпечити належний інформаційний супровід заходів щодо розвитку кримськотатарської мови.

Читати далі

Законодавство

Учасникам індустріальних парків компенсуватимуть 50% витрат на приєднання до електромереж

Опубліковано

on

Комітет з питань економічного розвитку рекомендував Верховній Раді прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про індустріальні парки», спрямованих на залучення інвестицій в промисловий сектор економіки шляхом запровадження стимулів в індустріальних парках» № 4416-1.

Проектом передбачається:

– визначення об’єктів, що можуть розміщуватися у складі індустріального парку;

– компенсація керуючим компаніям та ініціаторам створення індустріальних парків – суб’єктам господарювання та учасникам індустріальних парків 50% витрат на підключення та приєднання до електромереж;

– компенсація учасникам індустріальних парків частини відсоткових платежів за кредитами;

– часткова компенсація інвестицій учасників індустріальних парків у створення виробництва, здійснених протягом перших трьох років господарської діяльності в межах індустріального парку, тощо.

Читати далі

Законодавство

Користування водним об’єктом – за договором оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення порядку передачі в оренду водних об’єктів у комплексі з земельними ділянками» від 4 листопада 2020 р. № 963-IX.

Змінами до ст. 51 Водного кодексу України уточнено, що водні об’єкти надаються у користування за договором оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом у порядку, визначеному земельним законодавством України. Право оренди земельної ділянки під водним об’єктом поширюється на такий водний об’єкт.

Типовий договір оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом затверджується Кабінетом Міністрів України.

За користування водним об’єктом орендар зобов’язаний сплачувати орендну плату за водний об’єкт та орендну плату за земельну ділянку під таким водним об’єктом.

Доповненням до ст. 15 Закону України «Про оренду землі» визначено, що у договорі оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом також зазначаються:

– розмір орендної плати за водний об’єкт;

– об’єм та площа водного об’єкта (водного простору), у тому числі рибогосподарської технологічної водойми;

– перелік гідротехнічних споруд, лінійних споруд, мостових переходів, а також інших об’єктів інфраструктури, розташованих на земельній ділянці (за наявності), їх характеристики та стан;

– зобов’язання орендаря щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об’єкта, експлуатації водосховищ і ставків відповідно до встановлених в установленому порядку режимів роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами та права спеціального водокористування.

Невід’ємною складовою договору оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом є паспорт водного об’єкта.

Також Законом:

– встановлено заборону на передачу в суборенду земельної ділянки в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом (ст. 8 Закону України «Про оренду землі»);

– зобов’язано орендарів, яким водний об’єкт надано в користування на умовах оренди, надавати іншим водокористувачам можливість здійснювати спеціальне водокористування (ст. 51 Водного кодексу України);

– зобов’язано орендаря щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об’єкта, експлуатації водосховищ і ставків відповідно до встановлених в установленому порядку режимів роботи, а також щодо необхідності оформлення права користування гідротехнічними спорудами та права спеціального водокористування (ст. 24 Закону України «Про оренду землі»);

– встановлено п’ятиденний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки державної або комунальної власності для надання копії договору оренди відповідному податковому органу, а в разі оренди земельної ділянки в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом – також відповідному територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства (ст. 25 Закону України «Про оренду землі»).

Крім цього, встановлено, що договори оренди водних об’єктів, укладені в порядку, визначеному законодавством, до набрання чинності цим Законом діють у строки та на умовах, визначених такими договорами. Поновлення таких договорів здійснюється без проведення земельних торгів у порядку укладення договорів оренди землі.

Сторони договорів оренди водних об’єктів, договорів оренди земельних ділянок під водними об’єктами, укладених до набрання чинності цим Законом, які не містять умов щодо розміру орендної плати за земельну ділянку, на якій розташований водний об’єкт, або щодо розміру орендної плати за водний об’єкт, зобов’язані визначити такі умови протягом року з дня набрання чинності цим Законом.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram