Connect with us

Законодавство

ВРП наполягає на розгляді її висновків щодо законопроектів про судоустрій

Голова Вищої ради правосуддя звернувся до Голови Комітету Верховної Ради України з питань правової політики з проханням внести зміни до Регламенту Верховної Ради України та Закону України «Про комітети Верховної Ради України», якими передбачити порядок надсилання відповідальним комітетом Верховної Ради проектів законів до Вищої ради правосуддя у разі, якщо вони стосуються питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів.

«Одним із провідних напрямків забезпечення незалежності суддів та авторитету правосуддя є надання Вищою радою правосуддя обов’язкових до розгляду консультативних висновків щодо законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів, – наголошується у листі. – Усі проекти законів, що стосуються статусу суддів, здійснення правосуддя, процесуальних законів та загальніше будь-які законопроекти, що можуть мати вплив на судівництво, наприклад незалежність судової влади, або можуть обмежити гарантії доступу громадян (у тому числі самих суддів) до правосуддя, повинні розглядатися парламентом лише після отримання висновку судової ради».

Від серпня 2019 р. на розгляді Верховної Ради перебувала низка законопроектів  щодо нових структурних змін у системі правосуддя. Зазначені законодавчі ініціативи отримали численні застереження представників системи правосуддя, неоднозначні оцінки з боку міжнародних партнерів, громадськості та бізнесу. Більшість з них порушують питання оплати праці суддів, притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності та комплексного реформування судової системи в Україні.

За результатами розгляду вказаних законопроектів ВРП прийняла 28 консультативних висновків. У більшості з них Вища рада правосуддя висловлювала застереження стосовно законопроектів, в яких містилися пропозиції, що не відповідають нормам Конституції України, міжнародним стандартам та посягали на незалежність судової влади. Значна частина застережень Вищої ради правосуддя та органів системи правосуддя не була належним чином врахована під час опрацювання законопроектів.

Водночас законодавство не містить імперативної норми стосовно обов’язкового надсилання Вищій раді правосуддя законопроектів суб’єктами законодавчої ініціативи чи апаратом Верховної Ради України для отримання відповідного консультативного висновку, що ускладнює здійснення повноважень Вищою радою правосуддя в частині забезпечення незалежності суддів та авторитету правосуддя.

Законодавство

Утворено секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання Уповноваженого із захисту державної мови» від 25 червня 2020 р. № 530.

Уряд утворив секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови як юридичну особу публічного права та затвердив граничну чисельність працівників секретаріату – 50 одиниць.

Також встановлено, що функції керівника державної служби щодо керівника секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови, першого заступника та заступників керівника секретаріату здійснює Уповноважений із захисту державної мови.

Читати далі

Законодавство

35 млрд грн на будівництво та ремонт доріг

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про виділення коштів для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення» від 1 липня 2020 р. № 539.

Уряд виділив Державному агентству автомобільних доріг 35 000 000 000 гривень із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення на безповоротній основі (видатки розвитку).

Відповідно до затвердженого Порядку використання коштів головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Укравтодор.

Одержувачі бюджетних коштів – організації, які є балансоутримувачами автомобільних доріг загального користування державного значення в областях та виконують функції замовника робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання цих доріг.

Бюджетні кошти використовуються для здійснення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.

Спрямування бюджетних коштів здійснюється відповідно до переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, обсягів бюджетних коштів для їх фінансування у 2020 р. згідно з додатком 1 та обсягів бюджетних коштів для фінансування поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 р. згідно з додатком 2 до цієї постанови.

Читати далі

Законодавство

Ліквідовано Нацкомфінпослуг

Набрав чинності Указ Президента України «Про припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» від 30 червня 2020 р. № 259/2020.

Президент постановив припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та утворив комісію з її ліквідації.

Також визнано таким, що втратив чинність, Указ Президента України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг» від 23 листопада 2011 р. № 1070.

Читати далі

В тренді