Connect with us

Законодавство

ВРП проти постійно діючої Громадської ради міжнародних експертів

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 52/0/15-20 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Вищу раду правосуддя» щодо визначення порядку обрання (призначення) на посади членів Вищої ради правосуддя» № 2536.

За цим законопроектом Кандидатів до ВРП таки перевірятиме Рада міжнародних експертів

Вища рада правосуддя не підтримує його і у висновку зазначає, що статтею 1 Конституції України закріплено, що Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Статтею 5 Основного Закону встановлено, що носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Проте положення законопроекту № 2536 передбачають формування складу Вищої ради правосуддя та наділення владними повноваженнями осіб, які не є громадянами України.

Також ВРП звертає увагу на те, що відповідно до положень ст. 9 Закону України «Про Вищий антикорупційний суд» від 7 червня 2018 р. № 2447-VIII Громадська рада міжнародних експертів утворюється строком на шість років Вищою кваліфікаційною комісією суддів України для сприяння їй у підготовці рішень з питань призначення на посади суддів Вищого антикорупційного суду та є її допоміжним органом. Громадська рада міжнародних експертів виконує свої повноваження у складі шести членів, які призначаються Вищою кваліфікаційною комісією суддів України виключно на підставі пропозицій міжнародних організацій, з якими Україна співпрацює у сфері запобігання та протидії корупції відповідно до міжнародних договорів України.

Очевидно, що Громадська рада міжнародних експертів є тимчасовим допоміжним органом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, строковість дії та порядок утворення і діяльності якого передбачена законодавством.

Натомість законопроектом № 2536 пропонуються зміни до Закону № 1798 щодо порядку обрання членів Вищої ради правосуддя без будь-яких часових обмежень. На сьогодні Громадська рада міжнародних експертів фактично виконала завдання, з метою виконання яких була створена згідно із Законом № 2447-VIII.

Венеційська комісія у своєму висновку щодо змін до правових рамок, які регулюють діяльність Верховного суду і органів суддівського врядування, звернула увагу, що у висновку щодо антикорупційного суду в Україні Комісія вже зазначала, що «міжнародні організації та донори, які активно підтримують антикорупційні програми в України, повинні тимчасово отримати головну роль в органі, який має компетенцію обирати спеціалізованих антикорупційних суддів».

А такі органи, з погляду ВРП, мають бути призначені лише в період реорганізації до досягнення передбачених результатів, – постійна ж участь міжнародних експертів може порушити принцип конституційного суверенітету.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 52/0/15-20 можна за цим посиланням.

Законодавство

За невиконання вимог народного депутата – до 3 років позбавлення волі

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України та перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради» № 3098.

Новою редакцією ст. 188-19 КУпАП запропоновано встановити, що недодержання встановлених законом строків надання відповіді на звернення народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на таке звернення – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від сто п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти (зараз – від десяти до двадцяти п’яти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від тридцяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від трьохсот п’ятдесяти до однієї тисячі (зараз – від двадцяти п’яти до п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Недодержання встановлених законом строків надання відповіді на запит народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на такий запит – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від чотирьохсот до семисот (зараз – від ста до двохсот п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до однієї тисячі двохсот (зараз – від двохсот п’ятдесяти до чотирьохсот) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від п’ятдесяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Змінами до ст. 351 КК України визначається, що невиконання службовою особою законних вимог народного депутата України, депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації – караються штрафом від однієї тисячі до двох тисяч (зараз – від ста до однієї тисячі) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Невиконання службовою особою законних вимог комітетів Верховної Ради України, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України чи спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, створення штучних перешкод у їх роботі, надання недостовірної інформації – караються штрафом від однієї тисячі п’ятисот до трьох тисяч (зараз – від п’ятисот до двох тисяч) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Читати далі

Законодавство

На що підуть кошти фінансової підтримки сільгосптоваровиробників?

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 2017 р. № 77» від 19 лютого 2020 р. № 109.

У назві, постановляючій частині постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників» від 8 лютого 2017 р. № 77 та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників, затвердженому зазначеною постановою слова «сільськогосподарських товаровиробників» замінені словом «сільгосптоваровиробників».

Новим п. 3 Порядку визначено, що бюджетні кошти спрямовуються на:

  • державну підтримку розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції;
  • фінансову підтримку розвитку фермерських господарств;
  • часткову компенсацію вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва;
  • фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів;
  • фінансову підтримку розвитку садівництва, виноградарства та хмелярства;
  • надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Розподіл коштів за напрямами затверджується Мінекономіки (раніше – Мінагрополітики).

Крім цього визначено, що операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами (раніше – до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету), затвердженого в установленому законодавством порядку.

Читати далі

Законодавство

Педагогам, які успішно пройшли сертифікацію, – 20% доплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення доплати педагогічним працівникам за успішне проходження сертифікації» від 19 лютого 2020 р. № 113.

Тепер педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію, встановлюється щомісячна доплата в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження, що виконується працівником на цій посаді.

Доплата за успішне проходження сертифікації здійснюється протягом строку дії сертифіката.

Для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти, які успішно пройшли сертифікацію у 2019 р., строк дії сертифіката становить три роки – з 1 січня 2020 р. до 31 грудня 2022 р.

У разі переходу вчителя початкових класів, який успішно пройшов сертифікацію, з одного закладу освіти до іншого на посаду вчителя початкових класів або вчителя іншої спеціальності, за ним зберігається право на встановлення доплати за успішне проходження сертифікації до кінця строку дії сертифіката.

Виплата щомісячної доплати за успішне проходження сертифікації здійснюється за рахунок та в межах освітньої субвенції, передбаченої місцевим бюджетам за Законом про Державний бюджет України на відповідний рік, а також коштів місцевих бюджетів.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.