Connect with us

Законодавство

Всі залишки бурштину мають бути вилучені під час рекультивації земель

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про рекультивацію порушених земель лісогосподарського призначення» № 2366.

Кабінет Міністрів України 30 листопада 2016 р. постановою № 1063 схвалив реалізацію на 2016-2021 рр. пілотного проекту з рекультивації земель лісогосподарського призначення, порушених внаслідок незаконного видобування бурштину. Проте, через відсутність законодавчо встановлених преференцій для проведення рекультивації, зазначені роботи так і не почалися.

То ж законопроект № 2366 регламентує порядок проведення робіт з рекультивації земель лісового фонду України, тобто відновлення структури рельєфу, гідрологічного режиму та екологічного стану ґрунтів, відтворення природних рослинних ресурсів, що дозволяє подальшу експлуатацію таких земель за їх цільовим призначенням.

Об’єктом рекультивації є землі лісогосподарського призначення, порушені внаслідок незаконного видобування бурштину на території Волинської, Житомирської та Рівненської областей. Рекультивовані за результатами виконання робіт із землеустрою землі лісогосподарського призначення повертаються замовникам з метою подальшого їх використання за цільовим призначенням.

Під час рекультивації має бути вилучено 100 відсотків залишків бурштину, що гарантуватиме непорушність рекультивованих ділянках на майбутнє.

Надходження від продажу вилученого під час рекультивації 100 відсотків залишку бурштину стануть джерелом фінансування відповідних робіт з відновлення територій.

Виконавцями передбачається визначити спеціалізовані державні підприємства, що спеціалізується на промисловому видобутку бурштину з подальшим проведенням робіт з рекультивації, у тому числі земель лісогосподарського призначення. Вони забезпечуватимуть замовлення та виготовлення необхідної проектно-дозвільної документації, проведення робіт з рекультивації порушених земель лісогосподарського призначення за рахунок власних коштів.

Законопроектом передбачено можливість залучення з числа суб’єктів господарювання, у тому числі засновниками яких є територіальні громади, та фізичних осіб з постраждалих регіонів, як субпідрядників до виконання земляних робіт по рекультивації.

Комплексність проведення робіт з рекультивації буде забезпечена наявністю висновку щодо оцінки впливу на довкілля, а також участю Держлісагенства у доборі ділянок для першочергових робіт.

Державний контроль за реалізацією робіт з рекультивації порушених земель лісогосподарського призначення здійснюватиме Міністерство енергетики та захисту довкілля України, інші органи державної влади в межах їх компетенції.

Законодавство

Перелік держав, що не виконують вимоги боротьби з легалізацією злочинних доходів, коригуватимуть щоденно

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування переліку держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення» від 5 серпня 2020 р. № 677.

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) формується Держфінмоніторингом за погодженням з Мінфіном.

Держави (юрисдикції) включаються до переліку або виключаються з нього на основі висновків Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) щодо застосування посилених заходів належної перевірки та/або контрзаходів до держав (юрисдикцій) з високим рівнем ризику з метою захисту міжнародної фінансової системи від постійних та значних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму.

Держфінмоніторинг протягом п’яти робочих днів з дати опублікування на офіційному веб-сайті Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) відповідних висновків формує перелік (зміни, що вносяться до переліку) та подає його Мінфіну разом із своєю обґрунтованою позицією щодо нього для погодження Міністром фінансів.

Держфінмоніторинг з метою підтримання переліку в актуальному стані щодня здійснює моніторинг інформації офіційного веб-сайту Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF).

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) доводиться до відома суб’єктів фінансового моніторингу шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів після погодження з Мінфіном.

Також визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 р. № 510.

Читати далі

Законодавство

Уточнено джерела встановлення об’єму циліндрів двигуна автомобіля для визначення його вартості

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів» від 5 серпня 2020 р. № 678.

Новим абзацом п. 4 Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 66 визначено, що об’єм циліндрів двигуна автомобіля зазначається в куб. сантиметрах або в літрах з урахуванням інформації щодо об’єму циліндрів двигуна автомобіля, зазначеної в прайс-листах виробників (дилерів), зокрема, іноземних, спеціалізованих періодичних виданнях, комп’ютерних програмах для продажу автомобілів, Інтернеті або інших джерелах.

Читати далі

Законодавство

Встановлено норми втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування» від 5 серпня 2020 р. № 686.

Норми встановлюють максимально допустимі втрати нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування автомобільним, залізничним, морським і річковим та трубопровідним транспортом.

До втрат нафтопродуктів не віднесено втрати, обумовлені порушенням вимог технічних регламентів, правил технічної експлуатації, зберігання.

Норми втрат поширюються на нафтопродукти, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД та встановлені для однієї кліматичної зони для всієї території України та двох періодів року, а саме:

  • осінньо-зимовий період – з 1 жовтня по 31 березня;
  • весняно-літній період – з 1 квітня по 30 вересня.

Норми втрат нафтопродуктів визначаються для таких операцій:

  • приймання;
  • відпуск;
  • перевантаження;
  • зберігання;
  • транспортування автомобільним, залізничним, суднами морського і річкового, трубопровідним транспортом.

Застосування норм втрат нафтопродуктів є обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб – підприємців), що провадять хоча б один з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання та реалізація нафтопродуктів на території України.

Норми втрат є граничними і застосовуються тільки у випадку встановлення фактичної нестачі нафтопродуктів.

Списання нафтопродуктів у межах норм втрат до встановлення факту нестачі забороняється.

Норми втрат нафтопродуктів не поширюються на нафтопродукти, які приймаються та здаються поштучно (фасована продукція, яка транспортується або зберігається в герметичній тарі, запаяна із застосуванням герметиків, ущільнювачів тощо), а також які зберігаються в резервуарах підвищеного тиску.

У частині зберігання норми втрат нафтопродуктів не поширюються на обсяги нафтопродуктів у резервуарах автозаправних станцій.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram