Connect with us

Законодавство

Виборчий кодекс буде доопрацьовано

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді врахувати всі пропозиції Президента до Виборчого кодексу України шляхом голосування по кожній із сімнадцяти пропозицій та прийняти Виборчий кодекс України в редакції Комітету в цілому як Закон.

Президент України не підписав Виборчий кодекс, який був прийнятий 11 липня 2019 р. і повернув до Верховної Ради для повторного розгляду зі своїми Пропозиціями, в яких зокрема, зазначено, що Кодекс, містить положення, які не відповідають Конституції України, не враховують останні позитивні зміни до виборчого законодавства, спрямовані на його удосконалення, не узгоджуються із законодавчими актами, які є базовими у відповідній сфері, не забезпечують належної регламентації й організації виборчого процесу, ефективного контролю за здійсненням виборчих процедур.

Зокрема, Кодексом запроваджується новий підхід до формування складу окружних та дільничних виборчих комісій на виборах Президента України, який передбачає надання права на формування окружних та дільничних виборчих комісій не лише кандидатам на пост Президента України, а й політичним партіям, представленим депутатськими фракціями в поточному скликанні Верховної Ради України. До того ж включення представників від таких політичних партій до складу окружних виборчих комісій є обов’язковим (ст.ст. 89, 90 та 266). Такий підхід не забезпечує рівного доступу всіх кандидатів і суб’єктів їх висування до представництва у складі виборчих комісій, а відтак не сприяє проведенню чесних і прозорих виборів.

За Кодексом виборча комісія Автономної Республіки Крим, територіальні виборчі комісії є постійними органами (ч. 4 ст. 53). Однак джерела фінансового забезпечення діяльності зазначених комісій у період після закінчення виборчого процесу не визначені. До того ж положення ч. 4 ст. 105 Кодексу, за якими голова, заступник голови, секретар виборчої комісії Автономної Республіки Крим мають статус державних службовців, з огляду на визначений Кодексом статус виборчих комісій як спеціальних державних колегіальних органів (ч. 1 ст. 53), не узгоджуються із Законом України «Про державну службу», дія якого не поширюється на голів та членів державних колегіальних органів (п. 4 ч. 3 ст. 3).

Також, Президент зазначив, що у Кодексі не повною мірою враховані рекомендації, надані міжнародними експертами за результатами спостереження за виборчими кампаніями. Так, зокрема, в Остаточному звіті Місії зі спостереження за виборами народних депутатів України від 28 жовтня 2012 р. ОБСЄ/БДІПЛ є рекомендації щодо запровадження помірних обмежень витрат у рамках проведення кампаній. Водночас згідно з Кодексом гранична сума витрат виборчого фонду суб’єкта виборчого процесу загальнодержавних виборів не обмежується (ч. 2 ст. 170), тоді як, наприклад, за чинним Законом України «Про вибори народних депутатів України» передбачено відповідні обмеження розміру виборчого фонду політичних партій, кандидатів у народні депутати України.

Законодавство

Операторів озоноруйнівних речовин внесуть до єдиного реєстру

Верховна Рада України прийняла Закон «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (законопроект № 0874).

Закон врегульовує виробництво, імпорт, експорт, зберігання, використання, розміщення на ринку та поводження з контрольованими речовинами, товарами та обладнанням, які їх містять або використовують, що впливає на озоновий шар та на рівень глобального потепління.

Державне управління у сфері регулювання контрольованих речовин здійснюватиме Кабінет Міністрів України, якому надані такі повноваження:

  • реалізація визначеної Верховною Радою України екологічної політики у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • спрямовування та координація діяльності центральних органів виконавчої влади, інших органів виконавчої влади у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація екологічного виховання та екологічної освіти населення у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності щодо контрольованих речовин;
  • визначення графіків скорочення обсягів споживання контрольованих речовин;
  • встановлення строків подання документів для отримання частки в межах щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин;
  • затвердження форми звіту про операції з контрольованими речовинами;
  • встановлення порядку розподілу часток щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин.

Законом визначено, що провадити операції з контрольованими речовинами мають право лише фізичні особи – підприємці або юридичні особи, які набули статусу оператора контрольованих речовин через внесення до Єдиного державного реєстру операторів контрольованих речовин.

Читати далі

Законодавство

Житлову субсидію можна отримати в 38 банках

Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про внесення змін до форми заяви про призначення та надання житлової субсидії населенню у грошовій формі» від 23 жовтня 2019 р. № 1528.

У новій редакції викладено форму заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі.

Відтепер житлову субсидію можна отримати у будь-якому з 38 уповноважених банків, а не лише через АТ «Ощадбанк».

Крім цього, якщо одержувач субсидії бажає отримувати допомогу на оплату комунальних послуг в іншій банківській установі, то слід із цією заявою та реквізитами рахунку банку, в який потрібно перераховувати житлову субсидію у грошовій готівковій формі звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Водночас, у разі відсутності рахунків в уповноважених банках, до надання інформації про платіжні реквізити зазначену субсидію можна отримувати через національного оператора поштового зв’язку за адресою, вказаною при зверненні за субсидією.

Ознайомитися з новою формою можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Органи державної виконавчої служби перейшли на дистанційне обслуговування

Міністерство юстиції України цифровізувало процес перерахунку коштів на рахунки стягувані – органи державної виконавчої служби перевели на дистанційне обслуговування в органах казначейства.

За словами заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Андрія Гайченка, це значно оптимізує процес управління рахунками органів державної виконавчої служби, дасть змогу відстежувати надходження в режимі реального часу і значно пришвидшить процес перерахування грошових коштів з рахунків органів державної виконавчої служби на рахунки стягувачів та до Державного бюджету України.

Згідно з чинним законодавством, кошти, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу виконавчої служби в Держказначействі. Після того, не пізніше наступного робочого дня, на підставі платіжних доручень перераховуються виконавцем на зазначений у заяві про примусове виконання рішення рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом.

Відтепер державні виконавці, які підключені до системи, зможуть здійснювати управління рахунками установи цілодобово, не виходячи з офісу, в дистанційному режимі контролювати надходження та здійснювати видатки та отримувати виписки з рахунків за надходженнями дистанційно, в будь-який час, без використання паперових носіїв та без звернення в органи Казначейства.

Платіжні доручення формуються в Автоматизованій системі виконавчого провадження та надсилаються до органів Казначейства засобами ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» з накладанням електронних цифрових підписів та електронної цифрової печатки.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.