Connect with us

Законодавство

Виборчий кодекс буде доопрацьовано

Опубліковано

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді врахувати всі пропозиції Президента до Виборчого кодексу України шляхом голосування по кожній із сімнадцяти пропозицій та прийняти Виборчий кодекс України в редакції Комітету в цілому як Закон.

Президент України не підписав Виборчий кодекс, який був прийнятий 11 липня 2019 р. і повернув до Верховної Ради для повторного розгляду зі своїми Пропозиціями, в яких зокрема, зазначено, що Кодекс, містить положення, які не відповідають Конституції України, не враховують останні позитивні зміни до виборчого законодавства, спрямовані на його удосконалення, не узгоджуються із законодавчими актами, які є базовими у відповідній сфері, не забезпечують належної регламентації й організації виборчого процесу, ефективного контролю за здійсненням виборчих процедур.

Зокрема, Кодексом запроваджується новий підхід до формування складу окружних та дільничних виборчих комісій на виборах Президента України, який передбачає надання права на формування окружних та дільничних виборчих комісій не лише кандидатам на пост Президента України, а й політичним партіям, представленим депутатськими фракціями в поточному скликанні Верховної Ради України. До того ж включення представників від таких політичних партій до складу окружних виборчих комісій є обов’язковим (ст.ст. 89, 90 та 266). Такий підхід не забезпечує рівного доступу всіх кандидатів і суб’єктів їх висування до представництва у складі виборчих комісій, а відтак не сприяє проведенню чесних і прозорих виборів.

За Кодексом виборча комісія Автономної Республіки Крим, територіальні виборчі комісії є постійними органами (ч. 4 ст. 53). Однак джерела фінансового забезпечення діяльності зазначених комісій у період після закінчення виборчого процесу не визначені. До того ж положення ч. 4 ст. 105 Кодексу, за якими голова, заступник голови, секретар виборчої комісії Автономної Республіки Крим мають статус державних службовців, з огляду на визначений Кодексом статус виборчих комісій як спеціальних державних колегіальних органів (ч. 1 ст. 53), не узгоджуються із Законом України «Про державну службу», дія якого не поширюється на голів та членів державних колегіальних органів (п. 4 ч. 3 ст. 3).

Також, Президент зазначив, що у Кодексі не повною мірою враховані рекомендації, надані міжнародними експертами за результатами спостереження за виборчими кампаніями. Так, зокрема, в Остаточному звіті Місії зі спостереження за виборами народних депутатів України від 28 жовтня 2012 р. ОБСЄ/БДІПЛ є рекомендації щодо запровадження помірних обмежень витрат у рамках проведення кампаній. Водночас згідно з Кодексом гранична сума витрат виборчого фонду суб’єкта виборчого процесу загальнодержавних виборів не обмежується (ч. 2 ст. 170), тоді як, наприклад, за чинним Законом України «Про вибори народних депутатів України» передбачено відповідні обмеження розміру виборчого фонду політичних партій, кандидатів у народні депутати України.

Продовжити читання →
Натисніть, щоб прокоментувати

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.