Connect with us

Законодавство

Виробники енергії мають обговорювати з громадськістю свої інвестиційні програми

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Змін до Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях» від 27 червня 2019 р. № 1239.

Новим п. 1.4. Порядку визначено, що підприємства, які виробляють теплову/електроенергію, чи передають енергію магістральними мережами (ліцензіат), повинні проводити відкрите обговорення інвестиційних програм на місцях перед розглядом НКРЕКП питання щодо схвалення програм.

Обговорення повинно відбуватися відповідно до Порядку проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою Нацкомісії від 30 червня 2017 р. № 866.

До розгляду питання про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї на засідання НКРЕКП у разі необхідності можуть запрошуватись всі зацікавлені особи (доповнено абз. 2 п. 1.6).

Також у новій редакції викладено абз. 3 п. 1.6, за яким рішення Комісії повинно оприлюднюватись згідно з нормами Регламенту, затвердженого постановою НКРЕКП від 6 грудня 2016 р. № 2133.

Змінами до деяких підпунктів п. 2.3 відтепер деталізовано що саме має містити інвестиційна програма, зокрема, – розрахунки економічного ефекту від впровадження кожного заходу програми. А  пояснення до неї мають вказувати на мету виконання запланованих заходів та обґрунтовувати їх доцільність, описувати передбачуваний економічний ефект, тощо.

Планувати фінансування розділів інвестиційної програми має ліцензіат з урахуванням, зокрема, підвищення енергоефективності магістральних та міждержавних електромереж та потреб забезпечення кібербезпеки системи передачі (доповнення до п. 2.8).

За новою редакцією абз. 2 п. 4.2, роботи перехідного характеру можуть вважатися виконаними, якщо, зокрема, здійснено авансові платежі по таких роботах, та наявні акти  виконаних робіт.

У разі неповного виконання ліцензіатом програми, в наступному періоді першочергово фінансуватимуться заходи з будівництва, реконструкції і технічного переоснащення з метою забезпечення довиконання інших заходів (нова редакція п. 4.3).

Законодавство

Міжнародне усиновлення – через постійно діючу комісію

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей» від 10 липня 2019 р. № 603.

Постановою, з метою забезпечення максимальної відкритості та прозорості процедури усиновлення, введено обов’язкову підготовку (раніше за бажанням або за рекомендацією служби у справах дітей) для громадян України, які виявили бажання усиновити дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за програмою, затвердженою Мінсоцполітики, крім випадків, коли заявники є родичами дитини, її опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями  (п. 25 Порядку).

Передбачено створення постійно діючої комісії з питань міжнародного усиновлення (положення та склад якої затверджується Мінсоцполітики), яка забезпечуватиме розгляд заяв щодо перегляду рішення про відмову у взятті громадян України, які проживають за межами України, та іноземців на облік кандидатів в усиновлювачі, питання щодо доцільності надання згоди (дозволу) на усиновлення дитини громадянами України, які проживають за межами України, та іноземцями (Порядок доповнено п. 2-1).

Регламентовано роботу служб у справах дітей з кандидатами в усиновлювачі в частині ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені (п.п. 48-50, 53-55 Порядку).

Читати далі

Законодавство

Гральний бізнес – тільки в готелях не нижче 3-х зірок

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор». № 2285.

Законопроектом  передбачається обмеження кількості ліцензій, гральних закладів та грального обладнання.

Гральні заклади можуть розміщуватись винятково на території готелів (класу 3-5 зірки – для залів гральних автоматів і класу 5 зірок – для казино).

Уводиться обов’язкова верифікація гравців при прийомі ставок/виплати виграшів та реєстрації виграшів у «Системі онлайн-моніторингу», яка адмініструватиметься податковою службою.

Обов’язковою буде сертифікація грального обладнання для проведення азартних ігор відповідно до міжнародних стандартів.

Посилено фінансову і кримінальну відповідальності за діяльність у сфері азартних ігор без ліцензії.

Платежі за ліцензії в сфері азартних ігор спрямовуватимуться на розвиток спорту, медицини та культури в Україні.

Читати далі

Законодавство

Членство в саморегулівних організаціях буде добровільним

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект Закону України «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності».

Законопроект стане законодавчою основою для створення саморегулівних організацій і надасть можливість делегувати таким організаціям відповідні повноваження.

Згідно з проектом саморегулівна організація є недержавною неприбутковою організацією, що об’єднує суб’єктів господарювання та/або суб’єктів професійної діяльності для саморегулювання у межах здійснюваної ними господарської або професійної діяльності, яка відповідно до цього Закону набула такого статусу.

Членство суб’єктів господарської або професійної діяльності в саморегулівній організації є добровільним (обов’язковість членства хоча б у одній саморегулівній організації може бути встановлено виключно законом, що регулює господарську або професійну діяльність у певній сфері (галузі)).

Контролю саморегулівної організації за дотриманням її членами статуту, правил саморегулівної організації та відповідальність за їх порушення, здійснюється, зокрема шляхом здійснення моніторингу та перевірки діяльності.

Саморегулівним організаціям делегуватимуться повноваження органів державної влади, Національного банку України з контролю та/або регулювання господарської або професійної діяльності відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».

Для захисту прав та законних інтересів саморегулівних організацій та координація її взаємодії з органами державної влади, Національним банком України діє Координаційна рада з питань саморегулювання.

Також законопроектом передбачено, що саморегулівні організації, які діють на день введення цього Закону в дію не потребують повторного набуття статусу відповідно до вимог цього Закону та зобов’язані протягом трьох років привести свою діяльність у відповідність до його вимог.

Долучитись до обговорення проекту Закону «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Змін до Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
||
№ Документа: 1239
Дата прийняття: 27.06.2019
Дата набрання чинності: 10.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про затвердження Змін до Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
||
№ Документа: 1239
Дата прийняття: 27.06.2019
Дата набрання чинності: 10.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає