Connect with us

Законодавство

Які перевірки проводитиме Уповноважений із захисту державної мови?

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення Уповноваженим із захисту державної мови контролю за застосуванням державної мови органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування» від 21 серпня 2019 р. № 817.

Порядок визначає процедуру здійснення Уповноваженим із захисту державної мови контролю за застосуванням державної мови у випадках, визначених ч. 1 ст. 56 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Контроль за застосуванням державної мови може здійснюватися:

  • за місцезнаходженням суб’єкта контролю у робочий час, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку суб’єкта контролю (виїзна перевірка). Під час виїзної перевірки здійснюється аналіз документів, засвідчені копії яких надаються на запит Уповноваженого або його представника, іншої інформації, що стосується предмета контролю, відвідуються засідання суб’єкта контролю;
  • в приміщенні секретаріату Уповноваженого чи за місцем здійснення повноважень представника Уповноваженого (безвиїзна перевірка). Під час безвиїзної перевірки здійснюється аналіз інформації, зокрема аудіо- та відеозаписів, розміщених в Інтернеті, а також документів, засвідчені копії яких отримані від суб’єкта контролю на запит Уповноваженого або його представника. У разі існування документа тільки в електронній формі за умови, що даний документ створений суб’єктом контролю, для перевірки надається засвідчена в установленому порядку його паперова копія, що забезпечує візуальну форму відображення документа.

Контроль за застосуванням державної мови здійснюється на підставі рішення Уповноваженого, ухваленого відповідно до ч. 3 ст. 55 Закону, або за власною ініціативою, зокрема:

  • у разі безпосереднього виявлення Уповноваженим, його представником, іншим працівником секретаріату Уповноваженого ознак порушення визначених Законом вимог застосування державної мови, зокрема під час моніторингу виконання законодавства про державну мову;
  • за наявності інформації про порушення визначених Законом вимог застосування державної мови в повідомленнях, отриманих від суб’єктів контролю, опублікованих у засобах масової інформації, оприлюднених в Інтернеті.

Строк здійснення заходів контролю за застосуванням державної мови становить не більше 30 робочих днів від дня ухвалення Уповноваженим рішення про здійснення контролю. Уповноважений може продовжити цей строк, але не більше ніж на 30 робочих днів, про що ухвалює вмотивоване рішення, копія якого не пізніше наступного робочого дня надсилається суб’єкту контролю.

Законодавство

Мораторій на стягнення майна громадян, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, продовжать до 1 січня 2022 р.

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 11 червня 2020 р. № 3640.

Мораторій діє відповідно до Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» в Україні з 2014 р.

У квітні 2019 р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства, який не вирішив питання щодо особливостей погашення (реструктуризації) заборгованості цієї категорії позичальників, проте скасовує мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, з 21 жовтня 2020 р.

Законопроектом № 3640 пропонується продовжити мораторій на примусове відчуження (звернення стягнення) на єдине житло позичальників (майнових поручителів, поручителів), заставлене як забезпечення виконання зобов’язань позичальників за валютними кредитами до набрання чинності законом, який врегульовує питання особливостей здійснення реструктуризації за кредитами в іноземній валюті, наданими кредитними установами – резидентами України фізичним особам.

За результатами обговорення, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти зазначений законопроект за основу і в цілому з урахуванням пропозиції щодо продовження дії мораторію до 1 січня 2022 р. та з урахуванням техніко-юридичних правок.

Читати далі

Законодавство

Під час карантину орендна плата підлягає зменшенню за вимогою наймача

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв’язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19» від 16 червня 2020 р. № 692-IX.

Зокрема, новою редакцією п. 14 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України встановлено, з моменту встановлення карантину, введеного Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 р. № 211, і до його відміни (скасування) в установленому законом порядку, плата за користування нерухомим майном (його частиною) підлягає зменшенню за вимогою наймача, який здійснює підприємницьку діяльність з використанням цього майна, впродовж усього часу, коли майно не могло використовуватися в підприємницькій діяльності наймача в повному обсязі через запроваджені обмеження та (або) заборони.

У цьому випадку розмір плати за користування майном не може перевищувати сукупний (пропорційно до орендованої площі) обсяг витрат, які наймодавець здійснив або повинен буде здійснити за відповідний період для внесення плати за землю, сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і сплати вартості комунальних послуг.

Зазначені витрати покладаються на наймача як плата за користуванням майном за відповідний період пропорційно площі нерухомого майна, яку він наймає відповідно до договору, якщо договором не передбачений обов’язок наймача самостійно сплатити ці витрати повністю або частково.

Ця норма не поширюється на суб’єктів господарювання, які впродовж дії карантину фактично здійснювали діяльність з використанням цього майна в своїй господарській діяльності в повному обсязі, а також на договори найму майна, яке належить територіальній громаді.

Статтю 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» доповнено частиною 8, відповідно до якої, цей Закон не поширюється на правовідносини, що виникають при наданні державним або комунальним закладом культури у користування державного та комунального майна, пов’язаного з наданням платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері культури.

Читати далі

Законодавство

За неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян – конфіскація майна

Кабінет Міністрів України схвалив законопроект МВС щодо посилення відповідальності за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян.

Проектом пропонується, зокрема, встановити як обов’язкове додаткове покарання ‑ конфіскацію майна.

«Кількість завідомо неправдивих повідомлень про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності за останній час набула загрозливого масштабу. У 2019 р. слідчими Нацполіції розпочато досудове розслідування 2000 кримінальних проваджень. Правоохоронці вимушені реагувати на кожне таке повідомлення, задіюючи значну кількість спеціальної техніки та особового складу», ‑ повідомив Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

Також передбачено посилення кримінальної відповідальності у вигляді позбавлення волі строком від 4 до 8 років з конфіскацією майна, якщо об’єктами неправдивого повідомлення стали критично важливі об’єкти інфраструктури чи споруди, що забезпечують діяльність органів державної влади, або заклади охорони здоров’я та освіти.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку здійснення Уповноваженим із захисту державної мови контролю за застосуванням державної мови органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування
||
№ Документа: 817
Дата прийняття: 21.08.2019
Дата набрання чинності: 27.05.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Про затвердження Порядку здійснення Уповноваженим із захисту державної мови контролю за застосуванням державної мови органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування
||
№ Документа: 817
Дата прийняття: 21.08.2019
Дата набрання чинності: 27.05.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає