Connect with us

Законодавство

Єдиний рахунок для сплати податків

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (законопроект № 1051).

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

З метою спрощення процедури розрахунків платників податків з бюджетами запроваджено єдиний рахунок для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний соціальний внесок), крім сплати податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та етилового спирту, законом вносяться.

Запроваджується система сплати податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України (крім ПДВ та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового), єдиного соціального внеску через Електронний кабінет платника податків на єдиний рахунок, який буде відкрито для платника за його згодою (бажанням) в Державній казначейській службі (ПКУ доповнено ст. 35-1 «Єдиний рахунок»).

Єдиний рахунок не може використовуватися для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями (п. 1 ст. 35-1 ПКУ).

Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платниками податків через Електронний кабінет (п. 2 ст. 35-1 ПКУ).

З початком використання єдиного рахунку платник податків зобов’язаний здійснювати сплату грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, єдиного внеску, інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, через єдиний рахунок (п. 3 ст. 35-1 ПКУ).

Використання єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунку. У разі відмови платника податків від використання єдиного рахунку таке використання припиняється починаючи з першого числа місяця наступного календарного року (п. 2 ст. 35-1 ПКУ).

Законодавство

Банки повідомлятимуть виборчу комісію про відкриття рахунків виборчих фондів

Національний банк опублікував для громадського обговорення проект постанови Правління Національного банку України «Про Порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів».

Проект постанови розроблено відповідно до вимог Виборчого кодексу України, що набрав чинності 1 січня 2020 р., згідно з якими, порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів відповідно до норм Кодексу встановлюється Національним банком України за погодженням з Центральною виборчою комісією.

У проекті постанови, зокрема, визначається порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів та встановлюється обов’язок банків повідомляти:

  • Центральну виборчу комісію та Національне агентство з питань запобігання корупції про відкриття рахунків виборчих фондів кандидатів на пост Президента України, політичної партії, яка висунула кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному виборчому окрузі та їх реквізити;
  • регіональне або територіальне представництво Центральної виборчої комісії та Національне агентство з питань запобігання корупції про відкриття поточного рахунку виборчого фонду кандидата у народні депутати України у загальнодержавному виборчому окрузі та його реквізити;
  • територіальну виборчу комісію про відкриття рахунків виборчих фондів організації політичної партії, яка висунула виборчий список, кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища та їх реквізити.

Ознайомитись з проектом постанови Правління НБУ можна за цим посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 28 березня 2020 р. на електронну адресу nbu@bank.gov.ua.

Читати далі

Законодавство

Управління державним боргом перейшло від Мінфіну до Боргового агентства

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Агентства з управління державним боргом України» від 19 лютого 2020 р. № 127.

Уряд утворив Агентство як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну бюджетну політику у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом, і діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів.

До Агентства з управління державним боргом переходять права і обов’язки Міністерства фінансів у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом.

Боргове агентство відповідно до покладених на нього завдань, зокрема:

  • узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, вносить в установленому порядку на розгляд Міністрові фінансів пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади, а також подає Міністрові фінансів на погодження позицію щодо проектів нормативно-правових актів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади;
  • здійснює управління державним боргом та гарантованим державою боргом, у тому числі управління ризиками, пов’язаними з державним боргом та гарантованим державою боргом;
  • здійснює державні внутрішні та зовнішні запозичення з урахуванням середньострокової стратегії управління державним боргом на відповідний період;
  • є емітентом державних боргових цінних паперів України, в тому числі державних облігацій, казначейських зобов’язань та державних деривативів України.

Боргове агентство очолює Голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України.

Гранична чисельність державних службовців та працівників Боргового агентства затверджується Кабінетом Міністрів України. Структуру його апарату затверджує  Голова за погодженням з Міністром фінансів.

Читати далі

Законодавство

Кількість лже-замінувань набуває загрозливого масштабу

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до статті 259 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян» від 20 грудня 2019 р. № 2642.

Законопроектом пропонується встановити кримінальну відповідальність за лже-замінування критично важливих об’єктів – до восьми років позбавлення волі з конфіскацією майна.

Необхідність його прийняття обґрунтовують тим, що кількість завідомо неправдивих повідомлень про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності за останній час набула загрозливого масштабу.

При цьому повідомлення носять комплексний характер, коли одночасно повідомляється про замінування десятків об’єктів. Усе частіше такі повідомлення стосуються закладів освіти, охорони здоров’я, об’єктів, що мають велике значення для функціонування суспільства та безпеки населення, виведення з ладу або порушення функціонування яких може справити негативний вплив на стан національної безпеки й оборони України, навколишнього природного середовища, заподіяти майнову шкоду та становити загрозу для життя і здоров’я людей.

Правоохоронні органи вимушені реагувати на кожне таке повідомлення, задіюючи значну кількість спеціальної техніки та особового складу, вимушено відволікаючи від виконання основних службових завдань.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.