Законодавство
Юридична освіта за різними траєкторіями
Міністерство освіти і науки України оприлюднило для громадського обговорення Концепцію реформування юридичної освіти, мета якої – створення умов для модернізації змісту юридичної освіти
Строк реалізації Концепції передбачається у 5 років, за які планується провести комплексну реформу юридичної освіти, включаючи навчання впродовж усього життя.
Зокрема, Система внутрішнього забезпечення якості підготовки правників має передбачати:
- щорічне оцінювання здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників правничої школи (тобто закладів освіти), підвищення кваліфікації викладачів;
- долучення правників-практиків до викладання окремих курсів чи проведення занять для майбутніх правників;
- забезпечення доступу студентів до навчальних ресурсів, зокрема авторитетних професійних баз даних, міжнародних інформаційних, науково-практичних, та інших ресурсів; тощо.
З огляду на 3ключові напрями правничої діяльності:
- які вимагають володіння на належному рівні широким спектром спеціальних компетентностей (судді, адвокати, та інші);
- які передбачають опанування спеціальних компетентностей (нотаріуси, слідчі та ін.);
- викладацька та наукова діяльність – передбачає практичні знання з психології, педагогіки, –
визначено за необхідне запровадити й відповідні гілки освітніх траєкторій.
Зокрема, одна з траєкторій описує опанування регульованих видів правничої діяльності (судді, прокурори, і т.д.) за наскрізною програмою без проміжного ступеня бакалавра.
Освітні та навчальні програми включатимуть аналіз рішень національних та міжнародних судів, зокрема, практики Європейського суду з прав людини, а включення предмета в освітній процес відбуватиметься відповідно до рекомендацій Ради Європи.
Результати навчання оцінюватимуться кредитами ЄКТС.
Зауваження та пропозиції можна направляти до 7 червня 2019 року на електронну адресу: [email protected]
You must be logged in to post a comment Login