Connect with us

Законодавство

З’явилося Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» від 27 травня 2020 р. № 425.

Уряд перейменував Міністерство енергетики та захисту довкілля України на Міністерство енергетики України та утворив Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.

Встановлено, що Міністерство енергетики:

  • забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексах;
  • забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива (крім забезпечення енергоефективності будівель та інших споруд) та у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики і теплопостачання.

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів:

  • забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах повноважень, передбачених законом, радіаційної, біологічної і генетичної безпеки, у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства, лісового та мисливського господарства;
  • забезпечує формування та реалізацію державної політики:

– у сфері розвитку водного господарства та гідротехнічної меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів;

– у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

– у сфері управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов’язкового) відселення, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, а також здійснення державного управління у сфері поводження з радіоактивними відходами на стадії їх довгострокового зберігання і захоронення;

– щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

– щодо здійснення державного геологічного контролю, а також у сфері збереження озонового шару, регулювання негативного антропогенного впливу на зміну клімату та адаптації до його змін і виконання вимог Рамкової конвенції ООН про зміну клімату та Кіотського протоколу до неї, Паризької угоди.

Законодавство

ВРП – проти встановлення антикорупційних обов’язків суддів Законом «Про запобігання корупції»

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 2013/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» від 7 травня 2020 р. № 3448.

Законопроектом пропонується вилучити із Закону України «Про судоустрій і статус суддів» антикорупційні норми та замінити їх відсилкою до Закону України «Про запобігання корупції».

У висновку Вищої ради правосуддя зазначається, що зазначені зміни суперечать приписам ст. 4 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», згідно з якою судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією України та Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Дія Закону України «Про запобігання корупції» поширюється на широке коло суб’єктів, а не лише на суддів. У разі наявності в Законі України «Про судоустрій і статус суддів» відсильної норми до Закону «Про запобігання корупції» статус суддів частково регулюватиметься не тільки Конституцією України та цим Законом, а й Законом України «Про запобігання корупції». Зокрема, в ньому визначатимуться окремі обов’язки суддів. Запропоновані зміни призведуть до порушення консолідації прав та обов’язків судді, які наразі закріплені у спеціальному законі.

На думку ВРП, також недоцільно вносити зміни до ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів», які передбачають проведення спеціальної перевірки стосовно кандидатів на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України за їхньою письмовою згодою, оскільки п. 12 ч. 4 ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що особа, яка має намір бути призначеною членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, разом із відповідною заявою подає згоду на проведення спеціальної перевірки відповідно до закону.

Вища рада правосуддя вважає, що законопроект № 3448 підлягає доопрацюванню.

Ознайомитися з повним текстом рішення ВРП № 2013/0/15-20 можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Запрацювала Єдина державна електронна система у сфері будівництва

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 1 липня 2020 р. № 559.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства цифрової трансформації та Міністерства розвитку громад та територій стосовно реалізації у період з 6 липня по 30 листопада 2020 р. експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Експериментальним проектом передбачено створення та внесення відомостей до Реєстру будівельної діяльності першої черги Єдиної державної електронної системи в сфері будівництва.

Зокрема, внесення відомостей про документи, які дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, про містобудівні умови та обмеження, будівельні паспорти, про осіб, які отримали кваліфікаційний сертифікат, про проектну документацію, звіти про результати експертизи проектної документації на будівництво об’єктів тощо.

На постійній основі Електронна система має запрацювати з 1 грудня 2020 р.

Вона виконуватиме функції таких електронних інформаційних ресурсів, як реєстри дозвільних документів, електронний кабінет, реєстр містобудівних умов та обмежень, реєстр атестованих осіб тощо.

Читати далі

Законодавство

Профспілки проти обмеження повноважень інспекторів праці

На засіданні урядового комітету з питань національної безпеки і оборони, реінтеграції тимчасово окупованих територій та соціальної політики розглянуто підготовлений Мінекономрозвитку проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», яким зокрема, вносяться зміни до Порядку здійснення державного контролю за доодержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 823.

Проектом, зокрема, передбачено виключення з підстав для здійснення інспекційних відвідувань інформації Держстату щодо наявності заборгованості з виплати заробітної плати, який відповідно до ст. 22 Закону України «Про державну статистику» має таку інформацію.

Також передбачено обмежити проведення інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів інспекційних відвідувань лише питаннями виявлення неоформлених трудових відносин.

Федерація профспілок України вважає, що прийняття змін до постанови КМУ від 21.08.2019 р. № 823 в запропонованій Мінекономрозвитку редакції буде порушенням ч. 1 ст. 3 Конвенції МОП № 81, згідно з якою, інспектори зобов’язані забезпечити застосування правових норм щодо умов праці та охорони працівників під час їхньої роботи, як наприклад, норм щодо тривалості робочого дня, заробітної плати, безпеки праці, охорони здоров’я і добробуту, використання праці дітей і підлітків та з інших подібних питань.

Україна потрапляла два роки поспіль ( 2017 р., 2018 р.) до звіту Комітету Конференції із застосування стандартів МОП щодо невиконання Конвенцій № 81 та № 129 внаслідок обмежень інспекції праці на проведення перевірок.

Читати далі

В тренді

Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади
||
№ Документа: 425
Дата прийняття: 27.05.2020
Дата набрання чинності: 30.05.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади
||
№ Документа: 425
Дата прийняття: 27.05.2020
Дата набрання чинності: 30.05.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає