Connect with us

Законодавство

За незаконну торгівлю пальним – штраф 85 000 грн з конфіскацією

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за незаконну торгівлю пальним» № 2515.

Законопроектом доповнено Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 161-1 «Порушення порядку торгівлі пальним», якою встановлюється адміністративну відповідальність за:

  • оптову або роздрібну торгівля пальним без наявності документів дозвільного характеру, якщо їх одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди) – штраф від однієї тисячі до двох тисяч н.м.д.г. з конфіскацією пального, транспортних засобів, ємностей та обладнання, що використовувалися для реалізації такого пального, грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення;
  • інші порушення правил торгівлі пальним – штраф від п’ятисот до однієї тисячі н.м.д.г.;
  • потворну протягом року оптову або роздрібну торгівлю пальним без наявності документів дозвільного характеру, якщо їх одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди) – тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч н.м.д.г. з конфіскацією пального, транспортних засобів, ємностей та обладнання, що використовувалися для реалізації такого пального, грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.

Законопроектом уповноважено на складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені:

  • ч.ч. 1 та 3 ст. 161-1 – посадових осіб органів Національної поліції та органів державної податкової служби ;
  • ч. 2 ст. 161-1  – посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Також пропонується надати право посадовим особам Національної поліції та державної податкової служби вилучати, до прийняття судом рішення у справі про адміністративне правопорушення, пальне, транспортні засоби, ємності та обладнання, що використовувалось під час незаконної реалізації пального, а так само гроші, одержані внаслідок вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1 та 3 ст. 161-1. Передача вилучених речей та документів на зберігання особі, яка притягається до адміністративної відповідальності забороняється.

Крім того, законопроектом пропонується замінити застарілу назву «державна податкова служба» на «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску».

Законодавство

Офіс арбітражного керуючого має бути пристосований для прийому громадян

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил ведення діловодства та архіву арбітражного керуючого» від 10 січня 2020 р. № 93/5.

Правилами встановлюється порядок документування діяльності арбітражного керуючого, роботи з документами та організації архіву в приміщенні, де знаходиться контора (офіс) арбітражного керуючого.

Приміщення контори (офісу) арбітражного керуючого має бути належно пристосоване до роботи арбітражного керуючого та осіб, які перебувають з ним у трудових відносинах (помічники), прийому громадян, стажування у арбітражного керуючого стажиста, а також зберігання документів діловодства, архіву, печатки та штампів (за наявності) арбітражного керуючого.

Ведення діловодства та архіву арбітражного керуючого здійснюється ним або особою, визначеною арбітражним керуючим відповідальною за ведення діловодства та архіву, яка працює на умовах трудового договору (контракту) з арбітражним керуючим. Під час звільнення особи, відповідальної за ведення діловодства та архіву, арбітражний керуючий зобов’язаний перевірити наявність і стан документів, про що складається акт приймання-передавання документів (справ).

Арбітражний керуючий, здійснюючи свою діяльність, забезпечує організацію діловодства та архіву, зокрема:

  • складення, оформлення, реєстрацію і виконання документів щодо його діяльності;
  • формування та збереження справи боржника, щодо якої він виконує повноваження розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією;
  • розгляд звернень фізичних та юридичних осіб з питань його діяльності у строки, визначені законодавством;
  • складення номенклатури справ арбітражного керуючого на підставі примірної номенклатури;
  • зберігання документів, пов’язаних із його діяльністю;
  • підготовку для передавання документів у разі припинення його діяльності до відповідної архівної установи або архіву територіального органу Мін’юсту за місцезнаходженням контори (офісу) арбітражного керуючого.

Організаційно-розпорядчі документи оформлюються лише на бланках арбітражного керуючого, що виготовляються друкарським способом або за допомогою комп’ютерної техніки.

Право на підписання, погодження, затвердження документів, що пов’язані з діяльністю арбітражного керуючого, має лише арбітражний керуючий.

Читати далі

Законодавство

У 30-км зоні атомних електростанцій – 30% знижки на електроенергію

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо ціноутворення та тарифів на електричну енергію для споживачів, які постійно проживають в 30-кілометровій зоні атомних електростанцій» № 2778.

Законопроектом пропонується доповнити ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ринок електричної енергії» п. 6-1 щодо знижки для споживачів, які постійно проживають у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, а саме:

ціни (тарифи) на універсальні послуги для побутових споживачів, які постійно проживають у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, встановлюються у розмірі 70 відсотків діючого тарифу для відповідної групи населення.

Пропонується також доповнити ч. 7 ст. 63 Закону п. 3, яким надати право постачальникам універсальних послуг на компенсацію витрат внаслідок надання універсальних послуг для побутових споживачів, які постійно проживають у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій.

Порядок компенсації збитків встановлюватиметься центральним органом виконавчої влади, що здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб’єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг відповідно до повноважень, визначених Законом України «Про ринок електричної енергії» (ст. 12 Закону України «Про використання ядерної енергетики та радіаційну безпеку»).

Читати далі

Законодавство

Нові форми державної підтримки гірських населених пунктів

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про статус гірських населених пунктів в Україні” щодо розвитку гірських та високогірних населених пунктів» № 2785.

Пропонується внести зміни до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» щодо стимулювання розвитку гірських та високогірних населених пунктів Українських Карпат.

Так, згідно зі змінами до ст. 1 Закону в окрему категорію виокремлено високогірні населені пункти, до яких відносяться гірські населені пункти, де проживає більш як третина мешканців цього населеного пункту, на висоті 600 метрів і вище над рівнем моря, та розміщується 50 відсотків і більше сільськогосподарських угідь у межах цього пункту на схилах крутизною 20 градусів і більше.

Пропозиції щодо надання населеним пунктам статусу гірських та високогірних подаються Кабінету Міністрів України відповідними районними, обласними радами (зараз Радою міністрів Автономної Республіки Крим та обласними державними адміністраціями).

Новою статтею 1-1 Закону визначено поняття «державна гірська політика», її мету та принципи. Пріоритети державної підтримки розвитку гірських та високогірних населених пунктів визначаються у новій ст. 2-1, серед яких, зокрема – підвищення рівня зайнятості, розвиток і розбудова транспортної, інженерної, комунальної інфраструктури, створення новітніх організаційних форм виробничо-господарської діяльності тощо.

Також розширюється перелік державних гарантій для забезпечення соціально-економічного розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських та високогірних. Зокрема передбачено прийняття державної цільової програми розвитку гірських територій; збереження та підтримку мережі закладів освіти, охорони здоров’я, культури і науки; розроблення та реалізацію програм використання альтернативних джерел електроенергії, формування сприятливого бізнес-середовища тощо (ст. 3 Закону).

Формами державної підтримки визначено заходи бюджетного фінансування та кредитування, встановлення податкових пільг та преференцій, державних гарантій тощо, а також заходи організаційної, консультативно-дорадчої, інформаційної та інших видів підтримки.

Для фінансування програм і заходів щодо розвитку гірських територій у складі спеціального фонду Державного бюджету України передбачається створити державний фонд інвестування у проекти розвитку гірських територій.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.