Connect with us

Законодавство

За влаштування хостелу в багатоквартирному будинку – штраф 85000 гривень

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав власників квартир у багатоквартирному будинку» № 2354.

Законопроектом пропонується внести зміни до Цивільного кодексу України, Житлового кодексу Української РСР, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про туризм» для обмеження використання квартир в багатоквартирних житлових будинках не за призначенням.

Зокрема, ст. 383 ЦК України доповнено положеннями, які встановлюють заборону на використання жилого приміщення (квартири) у багатоквартирному будинку для надання готельних послуг, у тому числі, аналогічних засобів розміщення, а також для промислового виробництва, крім здійснення господарської діяльності (без використання найманої праці) особами, які є їх власниками або місце проживання яких зареєстроване в квартирі, окрім випадків, коли така діяльність:

  • не порушує прав та інтересів інших власників (користувачів) приміщень у відповідному багатоквартирному будинку;
  • здійснюється за їх попередньою згодою (не менш ніж 75 відсотків від загальної кількості власників (користувачів);
  • не суперечить встановленим правилам користування житловими будинками і жилими приміщеннями.

Змінами до Житлового кодексу Української РСР передбачено, що жилі будинки і жилі приміщення не можуть використовуватися громадянами не лише на шкоду інтересам суспільства, а й інтересам інших власників (користувачів) приміщень у відповідному жилому будинку. Також, ст. 10 ЖК доповнено положенням, відповідно до якого при здачі квартири в оренду (найм) орендодавець (наймодавець) повинен забезпечити кожного мешканця житлом, площею не менше 8 квадратних метрів загальної площі квартири на одну особу.

Законопроектом конкретизовано термін  аналогічні засоби розміщення у тому числі, хостели  – підприємства будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, що складаються з п’яти і менше номерів різної місткості, але з розміщенням не більше шести осіб в одному номері, містять не менш як два санвузли та приміщення (зону) для спілкування гостей і надають обмежені готельні послуги, включно з щоденним заправлянням ліжок, прибиранням кімнат та санвузлів.

Такі підприємства можуть розміщуватись в окремо розташованих будівлях або в приміщеннях з окремим входом у житлових багатоквартирних будинках з дотриманням встановлених норм.

Крім цього, законопроект доповнює КУпАП новою статтею 150-1, якою встановлюється адміністративна відповідальність за використання жилих будинків та жилих приміщень (квартир) в багатоквартирних будинках не за призначенням, яке тягне за собою накладення штрафу від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне вчинення протягом року – від трьох тисяч до п’яти тисяч н.м.д.г.

Законодавство

26 лютого – День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя

Набрав чинності Указ Президента України «Про День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» від 26 лютого 2020 р. № 58/2020.

З метою вшанування мужності і героїзму громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території – в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, у відстоюванні територіальної цілісності України, з нагоди відзначення річниці від проведення 26 лютого 2014 року в місті Сімферополі мітингу на підтримку територіальної цілісності України за участю кримських татар, українців та представників інших національностей встановлюється:

День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, який відзначатиметься щороку 26 лютого.

Також Кабінету Міністрів України доручено забезпечувати розроблення за участю представників державних органів, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства і затвердження планів заходів до Дня спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Читати далі

Законодавство

Плата за оренду соціального житла включатиме утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку визначення величини опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті» від 19 лютого 2020 р. № 121.

Змінами до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» від 23 липня 2008 р. № 682 визначено, що величина опосередкованої вартості наймання (оренди) житла в населеному пункті визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі щомісячних даних щодо мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку (раніше – кімнати в гуртожитку).

Плата за наймання (оренду) житла визначається відповідним органом місцевого самоврядування на підставі даних організацій, що надають послуги із здавання житлових приміщень в найм (оренду), або на підставі оголошень у місцевих засобах масової інформації чи на підставі даних опитування населення.

Розмір плати за наймання (оренду) житла на одну особу розраховується шляхом множення мінімального розміру плати за наймання (оренду) одного квадратного метра загальної площі квартири чи житлового будинку на мінімальну норму забезпечення житлом.

За новою редакцією п. 4 Порядку до плати за наймання (оренду) житла не включається плата за житлово-комунальні послуги.  Раніше не включалася плата за комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Читати далі

Законодавство

Затримки розрахунків за «зелену» енергію негативно вплинуть на інвестиційний клімат – АПУ

Комітет Асоціація правників України з питань енергетики, нафти та газу направив відкрите звернення Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо необхідності своєчасного затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та зазначення граничного терміну розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію.

Проаналізувавши Постанову «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом» від 26 квітня 2019 р. № 641, в АПУ підкреслили, що норми законодавства не містять остаточної дати для затвердження Регулятором вартості послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії з альтернативних джерел, що, у свою чергу, призведе до затримок остаточного розрахунку з виробниками ВДЕ.

У зв’язку з цим, на думку Комітету АПУ, для виконання вимог Закону України «Про альтернативні джерела енергії» потрібно зазначити граничний термін для розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію, – не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом.

Крім цього, будь-які затримки виплат справлятимуть негативний вплив на інвестиційний клімат в Україні, відносини з державами та партнерами. Вони також призведуть до порушень строків виплат за кредитними договорами, укладеними для фінансування проектів. Це викликає недовіру фінансових установ, які уклали відповідні кредитні договори, до сектору ВДЕ та енергетики в цілому, що ускладнює подальше фінансування енергетичних проектів, а також підвищує вартість такого фінансування.

Таким чином, необхідно внести зміни до Постанови НКРЕКП від 26 квітня 2019 р. № 641 та привести Порядок купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, Типовий договір з переможцем аукціону у відповідність до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Ознайомитись детальніше зі зверненням Комітету АПУ можна за цим посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.