Законодавство
Заборонено рекламу дитячих сумішей
Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства України у сфері забезпечення дитячим харчуванням у відповідність з вимогами законодавства Європейського Союзу» від 21 жовтня 2021 р. № 1822-IX.
Зокрема новою ст. 25-2 розд. III Закону України «Про рекламу» заборонено рекламу дитячих сумішей початкових та дитячих сумішей для подальшого годування, крім випадків, крім реклами:
- у спеціалізованих виданнях (у тому числі електронних) з питань догляду за дітьми грудного віку та/або дітьми раннього віку;
- у наукових фахових виданнях (у тому числі електронних);
- у матеріалах (у тому числі електронних), які поширюються на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики, призначених виключно для осіб, які мають кваліфікацію в галузі медицини, харчування або фармації.
Зазначена реклама може містити лише науково підтверджену інформацію, а також інформацію, яка не справляє враження, що штучне вигодовування є рівноцінним або має переваги порівняно із грудним вигодовуванням.
Читайте також: Дитяче харчування не міститиме пальмової олії та інших рослинних жирів
Змінами до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», серед іншого:
– новою ст. 32-1 визначено спеціальні вимоги до дитячого харчування;
– заборонено обіг дитячого харчування, харчових продуктів для спеціальних медичних цілей та харчових продуктів для контролю ваги, якщо про намір введення їх в обіг не повідомлено.
Також змінами до Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» збільшено відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері дитячого харчування. Зокрема оператори ринку нестимуть відповідальність за:
– порушення вимог щодо надсилання повідомлення про намір введення в обіг харчових продуктів (штраф на юридичних осіб у розмірі восьми мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат);
– пропонування до реалізації або реалізація дитячого харчування з порушенням вимог до визначеного законодавством про харчові продукти вмісту та/або кількості інгредієнтів та/або речовин (штраф на юридичних осіб у розмірі двадцяти п’яти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – у розмірі сімнадцяти мінімальних заробітних плат);
– пропонування до реалізації або реалізація дитячого харчування, що містить заборонені законодавством про харчові продукти речовини та/або інгредієнти (штраф на юридичних осіб у розмірі сорока мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб – підприємців – у розмірі двадцяти п’яти мінімальних заробітних плат).
Читайте також: Нові субвенції по 1,5 млрд грн на харчування та пожежну безпеку в школах
Окрім цього, новою ст. 6-1 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» визначено перелік обов’язкової додаткової інформації про дитяче харчування.
Установлено, що:
– дитяче харчування, яке відповідало вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, що діяло до введення в дію цього Закону, але не відповідає вимогам цього Закону, може вироблятися та/або вводитися в обіг протягом трьох років після набрання чинності цим Законом. Таке дитяче харчування може перебувати в обігу до настання кінцевої дати споживання, закінчення строку придатності, мінімального терміну придатності або дати «вжити до…»;
– висновки санітарно-гігієнічної експертизи на дитяче харчування та затверджені етикетування, які були чинними на день введення в дію цього Закону, залишаються чинними до закінчення зазначених у них термінів дії.
Водночас, визнано таким, що втратив чинність, Закон України «Про дитяче харчування».
Закон вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності (з винятками).
Нагадаємо, встановлено перехідний період до нових норм харчування в освітніх та оздоровчих закладах