Connect with us

Законодавство

Законопроект «Про працю» надасть інспекторам праці надміру повноважень – УРБ

Опубліковано

В Українській Раді Бізнесу, проаналізувавши законопроект «Про працю» № 2708, закликали провести його експертне обговорення та доопрацювати до другого читання.

Більша частина норм проекту спрямовані на лібералізацію трудового законодавства та зменшення бюрократії тощо. При цьому існуючі вже ключові соціальні гарантії працівника  у документі зберігаються. Однак проект містить низку норм, які потребують обговорення та доопрацювання. Зокрема, статтею 94 передбачені права державних інспекторів праці, серед яких:

  • безперешкодно, без попереднього повідомлення в будь-який час відвідувати будь-які робочі місця (крім робочих місць дистанційної роботи) для проведення інспекційного відвідування з питань, що належать до їх компетенції;
  • наодинці або у присутності свідків ставити роботодавцеві та/або працівникам, представникам працівників запитання, отримувати від них необхідні пояснення, звіти, матеріали, іншу інформацію стосовно порушень трудового законодавства та вжиті заходи щодо їх усунення;
  • вилучати або брати з собою для аналізу зразки матеріалів і речовин, які використовуються або обробляються, за умови повідомлення роботодавцю або представнику працівника про те, що матеріали або речовини були вилучені або взяті з цією метою.

Щодо цих пунктів варто зазначити, що неможливо провести інспекційне відвідування у будь-який час, – це можливо реалізувати тільки у будь-який робочий час.

Також необхідно врахувати, що право ставити запитання і отримувати пояснення при свідках – це фактично право на допит особи, яке має має лише той, хто проводить досудове розслідування або суд. В інших випадках отримувати пояснення або інформацію можливо лише у порядку добровільного надання інформації.

Вилучення будь-якого майна, що є власністю особи, можливе тільки в процесі кримінального провадження і регламентується главою 16 КПК України («тимчасове вилучення майна»).

Щодо штрафів за порушення трудового законодавства: проектом передбачені штрафи за порушення «інших вимог трудового законодавства, крім передбачених пунктами 1-7» частини 2 статті 99 – у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення. Такий високий розмір штрафу за дрібні порушення, навіть за кожне з них,  не можна вважати доцільним. Цю норму слід доопрацювати до другого читання та запровадити перше попередження або встановити один штраф за сукупність дрібних порушень.

Члени Української Ради Бізнесу зазначили, що проектом регулюються відносини між працедавцем та найманим працівником, у той самий час відносини між юридичними особами та фізичними особами, фізичними особами-підприємцями на основі договорів цивільно-правового характеру – не регулюються. Тож це варто деталізувати у ст. 2 проекту («Суспільні відносини, що регулюються цим Законом та іншими актами законодавства, прийнятими відповідно до нього») та у ст. 15 проекту («Трудовий договір»).

Крім цього, проект містить положення «… у встановленому порядку притягує до відповідальності осіб, які порушують трудове законодавство». Згідно зі ст. 127 Конституції України встановлення вини і притягнення до відповідальності – функція суду, а правосуддя здійснюють виключно суди, і делегування функцій судів не допускається.

Детальніше ознайомитись з аналізом проекту «Про працю» № 2708 можна за посиланням.

Продовжити читання →
Натисніть, щоб прокоментувати

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.