Закрито доступ до інформації про учасників ринку небанківських фінпослуг - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Закрито доступ до інформації про учасників ринку небанківських фінпослуг

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39» від 20 квітня 2022 р. № 77, згідно з якою протягом дії воєнного стану в Україні, зокрема:

Читайте також: На 200 млрд грн збільшено резервний фонд

1) припинено доступ користувачів до інформації з низки реєстрів та переліків: Державного реєстру фінансових установ, реєстру колекторських компаній, Державного реєстру страхових та перестрахових брокерів, переліку небанківських фінансових груп тощо;

2) припинено (для надавачів фінансових послуг – обмежено) користувачам доступ до Комплексної інформаційної системи Національного банку України. Протягом дії воєнного стану доступ до КІС НБУ надавачам фінансових послуг надається виключно за умови наявності авторизації в КІС НБУ;

3) не здійснюється розміщення на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку та припинено доступ до розміщеної інформації про структуру власності надавачів фінансових послуг та колекторських компаній.

Національний банк протягом дії воєнного стану в Україні надає на письмові запити державних органів, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб інформацію з реєстрів та переліків, визначених вище, з КІС НБУ, а також інформацію про структуру власності надавачів фінансових послуг та колекторських компаній. Фізичні та юридичні особи отримують інформацію в порядку, визначеному в пунктах 20-7 – 20-9 постанови від 6 березня 2022 р. № 39.

Читайте також: Активи пособників агресії і тероризму стягнуть в дохід держави

Національний банк не надає інформацію з реєстрів та переліків на запити, які не відповідають вимогам цієї постанови, та запити, подані особами, які є:

1) громадянами російської федерації (не поширюється на громадян російської федерації, які проживають на території України на законних підставах);

2) юридичними особами, зареєстрованими відповідно до законодавства російської федерації.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Національний банк поновлює доступ користувачів до інформації з реєстрів та переліків, визначених вище, а також до КІС НБУ та інформації про структуру власності надавачів фінансових послуг та колекторських компаній протягом п’яти робочих днів із дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Небанківські фінансові установи, юридичні особи, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, колекторські компанії протягом дії воєнного стану в Україні не розміщують відомості про свою структуру власності на власних веб-сайтах.

Такі надавачі фінансових послуг та колекторські компанії зобов’язані розмістити відомості про свою структуру власності протягом 10 робочих днів із дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Нагадаємо, до 100 тис. грн на місяць можуть переказувати приватні особи за кордон

Законодавство

Вимоги до управління ризиками та внутрішнього контролю надавачів фінпослуг можна обговорити

Опубліковано

on

От

Національний банк опублікував для обговорення вимоги до організації систем управління ризиками та внутрішнього контролю, а також рекомендації щодо організації корпоративного управління в надавачах фінансових послуг та небанківських фінансових групах.

Зокрема Національний банк пропонує встановити загальні та спеціальні (для окремих сегментів ринку) вимоги до системи управління ризиками, а також підходи та кроки для належної її організації.

Серед загальних вимог визначено такі:

1) організаційна структура системи управління ризиками;

2) належний розподіл обов’язків між учасниками системи управління ризиками, їх повноважень та відповідальності з урахуванням особливостей організаційно-правової форми надавача фінансових послуг;

3) ключові внутрішні документи із питань управління ризиками, уключаючи політики управління ризиками та профіль ризиків і їх зміст;

4) основні підходи до визначення та управління лімітами ризиків;

5) підходи до побудови інформаційних систем управління ризиками та формування управлінської звітності щодо ризиків;

6) моделі та інструменти вимірювання ризиків;

7) запровадження і дотримання належної культури управління ризиками.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: Відомості з реєстру підприємств – банкрутів надаватимуть у формі інформаційних листів

Також установлено спеціальні вимоги до системи управління ризиками окремих сегментів ринку.

Якісна та ефективна система внутрішнього контролю повинна містити такі обов’язкові компоненти:

1) контрольне середовище;

2) оцінка ризиків;

3) контрольна діяльність;

4) контроль за інформаційними потоками та комунікаціями;

5) моніторинг ефективності системи внутрішнього контролю.

Під час розроблення системи внутрішнього контролю надавачі фінансових послуг мають ураховувати ключові вимоги до побудови системи трьох ліній внутрішнього контролю та мінімальний перелік питань, що підлягають врегулюванню у внутрішніх документах.

Окрім того, надавачі фінансових послуг зобов’язуватимуться здійснювати контрольні заходи.

Читайте також: Скасовано перенесення днів роботи банківської системи у 2022 р.

Національний банк також розробив Методичні рекомендації, які після їх схвалення матимуть виключно рекомендаційний характер та не будуть обов’язковими до виконання надавачами фінансових послуг і небанківськими фінансовими групами. Методичні рекомендації визначають, зокрема:

1) принципи організації корпоративного управління;

2) системи органів управління та їх основні завдання;

3) основні підходи до визначення колективної придатності;

4) удосконалені підходи щодо регулювання конфлікту інтересів.

Зауваження та пропозиції до проектів приймаються до 31 серпня 2022 р. на електронну адресу: [email protected].

Читати далі

Законодавство

Питання захисту прав депортованих осіб розв’язуватиме Координаційний штаб

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України» від 17 червня 2022 р. № 708.

Утворений Координаційний штаб є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України та утворюється з метою сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.

Читайте також: Захистити українських дітей під час війни закликала Верховна Рада

Основними завданнями Координаційного штабу є:

1) сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав депортованих осіб;

2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань щодо захисту прав депортованих осіб;

3) поширення інформації про свою діяльність.

Читати далі

Законодавство

Спрощено порядок фіксування шкоди, завданої житлу збройною агресією РФ

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 19 квітня 2022 р. № 473» від 14 червня 2022 р. № 700, якою спрощено порядок фіксації руйнувань та пошкоджень житлових будівель та споруд.

Як пояснив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов, змінами, зокрема передбачено:

Читайте також: Повідомити про пошкоджене чи знищене внаслідок агресії РФ майно можуть спадкоємці і правонаступники

1) конкретизувати напрями, за якими здійснюється визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії РФ;

2) фіксувати пошкодження, зумовлені збройною агресією РФ, будівель та споруд не лише приватної та комунальної, а також державної форми власності;

3) проводити обстеження пошкоджених об’єктів за рішенням уповноважених органів шляхом комісійного обстеження та/або технічного обстеження;

4) встановити примірну форму акту комісійного обстеження. Надалі передбачено створення функціоналу, який дозволить формувати акт комісійного обстеження в електронній формі за допомогою засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія).

Нагадаємо, нові напрями визначення шкоди та збитків, завданих внаслідок збройної агресії РФ

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39
||
№ Документа: 97
Дата прийняття: 10.05.2022
Дата набрання чинності: 11.05.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 березня 2022 року № 39
||
№ Документа: 97
Дата прийняття: 10.05.2022
Дата набрання чинності: 11.05.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає