Законодавство
Засвідчення підпису особи, неспроможної підписати самостійно, – 2 різні нотаріальні дії
Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до Правил ведення нотаріального діловодства» від 15 серпня 2019 р. № 2567/5.
Згідно з новими абзацами у п.п. 6.7 – 6.10 розділу VI відбиток печатки нотаріуса повинен проставлятися на документах таким чином, щоб він охопив декілька останніх літер найменування посади особи, яка підписала документ. Разом з тим, печатка може бути розміщена на окремому для цього місці (п. 6.7). На копіях документів, що залишаються у справах нотаріусів, мають проставлятись відмітка «згідно з оригіналом», дата та підпис нотаріуса (п. 6.8).
Текст нотаріального документа має виготовлятись загальноприйнятими технічними засобами та рекомендовано використовувати шрифти розміром 12 – 14 друкарських пунктів і гарнітуру Times New Roman (п. 6.8).
Якщо фізична особа відмовилася від РНОКПП, то у документах зазначаються серія та номер її паспорта (п. 6.10). Раніше номер картки платника податків значився як обов’язковий елемент.
Згідно з новим абз. 3 у п. 7.1 Реєстр нотаріальних дій (Реєстр), який не був використаний у попередньому році, може використовуватися і надалі в наступних роках, якщо буде перереєстрований управлінням юстиції.
Також визначено, що випадок накладення підпису замість учасника правочину, який не може самостійно підписати документ, та засвідчення справжності підпису особи, яка розписалася замість учасника правочину, буде вважатися вчиненням двох нотаріальних дій за окремими реєстровими номерами (новий абзац у п. 7.20).
У разі повторного звернення особи до нотаріуса, останній має у графі 3 (відомості про особу) Реєстру робити відсилку на попередні записи про таку особу в Реєстрі (новий абзац п. 7.27).