Connect with us

Законодавство

Заяву про банкрутство фізичної особи може подати тільки сама особа

Верховна Рада прийняла Кодекс України з процедур банкрутства (законопроект від 26 лютого 2018 р. № 8060).

Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника чи визнання його банкрутом.

Важливою новелою для вітчизняного законодавства стало врегулювання Кодексом банкрутства боржника – фізичної особи.

Зокрема встановлено, що  провадження у справі про неплатоспроможність боржника – фізичної особи або фізичної особи-підприємця може бути відкрито лише за заявою боржника (ч. 1 ст. 115 Кодексу).

Раніше, як ми вже писали Кодекс містив 2 книги. Прийнятий ВРУ варіант містить 4 книги:

  1. загальна частина;
  2. арбітражний керуючий;
  3. банкрутство юридичних осіб;
  4. відновлення платоспроможності фізичної особи (включає питання щодо ФОП).

Положення цього кодексу не застосовуватимуться до юридичних осіб – казенних підприємств, а законодавство про відновлення платоспроможності банкрутом не поширюватиметься на банки, що виводяться з ринку або ліквідуються відповідно до Законів «Про банки і банківську діяльність» та «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

Остаточний текст буде опубліковано невдовзі – після підписання Президентом України.

Законодавство

Посередництво з працевлаштуванні за кордоном ліцензуватиме Мінекономіки

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 18 переліку органів ліцензування та зупинення дії підпункту 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України» від 12 лютого 2020 р. № 101.

Новою редакцією п. 18 Переліку органів ліцензування змінено орган ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном з Мінсоцполітики на Мінекономіки.

Ця норма набирає чинності з 10 березня 2020 р.

Крім цього, зупинено до 10 березня 2020 р. дію пп. 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за яким Мінекономіки здійснює ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та контроль за дотриманням суб’єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.

Читати далі

Законодавство

Допомога дитині на майбутнє зменшить ризик народження дітей заради грошей

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо запровадження державної допомоги дитині на майбутнє» від 24.01.2020 р. № 2801.

Законопроектом пропонується розширити види державної допомоги сім’ям з дітьми – допомогою дитині на майбутнє.

В Комітеті зазначили, що допомога при народженні дитини у 2014 р. була встановлена в сумі 41 280 грн. і протягом шести років не змінювалась, незважаючи на значну інфляцію. Якщо збільшувати допомогу при народженні дитини, є ризик як її нецільового використання, так і народження дітей заради отримання коштів, що не сприяє їх нормальному вихованню. Водночас, у разі реалізації пропозиції про запровадження допомоги дитині на майбутнє можна уникнути цих ризиків та надати молодій людині після повноліття фінансові можливості для реалізації своїх планів.

Крім цього, в Комітеті визнали за доцільне при прийнятті законопроекту за основу:

  • передбачити прив’язку суми виплати до прожиткового мінімуму;
  • зазначити в тексті законопроекту,  що кошти допомоги на майбутнє мають зберігатися лише у державних банках;
  • вилучити норму щодо можливості вкладення коштів допомоги до інвестиційного фонду або до накопичувальної програми страхування життя, оскільки при цьому можливі зловживання та втрата коштів дитини.

Читати далі

Законодавство

Суддівським зарплатам «замороження» більше не загрожує

Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики відхилив проект Закону «Про внесення зміни до пункту 24 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 23 грудня 2019 року № 2670.

Зазначений законопроект відомий серед правників як такий, яким пропонується «заморозити» з відтермінуванням на рік підвищення розміру базового окладу для суддів місцевих загальних, апеляційних та вищих спеціалізованих судів, а також ситуацію з виплатою заробітної плати працівникам апарату судів.

Як зазначив Голова ДСА України Зеновій Холоднюк, його положення суперечать Конституції України, і ДСА України вже здійснила виплати підвищеної суддівської винагороди суддям зазначених судів за січень 2020 р. Тому зворотній процес є неможливим.

З його позицією погодились представники Уряду, які зазначили, що не будуть наполягати на прийнятті законопроекту № 2670, позаяк він не знайшов підтримки серед членів комітету, а отже втратив шанси на прийняття у Верховні Раді України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.