Connect with us

Законодавство

Збільшено штрафи за порушення вимог законодавства про дозвільну систему

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів» (законопроект № 0889).

З метою посилення адміністративної відповідальності посадових осіб дозвільних органів за порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, а також узгодження відповідних норм Кодексу України про адміністративні правопорушення із положеннями законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги», вносяться зміни і доповнення до КУпАП.

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Статтю 166-10 КУпАП викладено з новою назвою «Порушення вимог законодавства про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та у новій редакції з уточненим складом окремих порушень:

  • порушення дозвільним органом встановлених законом строків видачі, переоформлення, анулювання, відмови у видачі документа дозвільного характеру, реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства;
  • відмова дозвільного органу суб’єкту господарювання у видачі, переоформленні, анулюванні документа дозвільного характеру з підстав, не передбачених законом.

Встановлено нові склади правопорушень у цій сфері:

  • невнесення або несвоєчасне внесення дозвільним органом у встановлені законом строки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань прийнятих відповідно до закону рішень, поданих до дозвільного органу заяв, декларацій та іншої інформації про документи дозвільного характеру;
  • видача дозвільним органом документа дозвільного характеру без одержання погоджень, висновків та інших документів, необхідних згідно із законом для видачі документа дозвільного характеру;
  • відмова дозвільного органу суб’єкту господарювання у видачі документа дозвільного характеру при повторному розгляді документів суб’єкта з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (крім неусунення заявником чи усунення не в повному обсязі причин, що стали підставою для попередньої відмови).

Майже вдвічі збільшено розмір штрафних санкцій, які застосовуються до посадових осіб за порушення ними вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру (було від тридцяти до п’ятдесяти; від п’ятдесяти до сімдесяти, стало від п’ятдесяти до ста; від ста до ста п’ятдесяти) (ст. 166-10 КУпАП).

Визначено повноваження адміністраторів центрів надання адміністративних послуг щодо фіксації адміністративних правопорушень, які встановлених ст. 166-10 КУпАП, відповідно до завдань адміністратора, передбачених п. 8 ч. 4 ст. 13 Закону України «Про адміністративні послуги» (п. 1 ч. 1 ст. 255 КУпАП).

Законодавство

Перелік держав, що не виконують вимоги боротьби з легалізацією злочинних доходів, коригуватимуть щоденно

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування переліку держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення» від 5 серпня 2020 р. № 677.

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) формується Держфінмоніторингом за погодженням з Мінфіном.

Держави (юрисдикції) включаються до переліку або виключаються з нього на основі висновків Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) щодо застосування посилених заходів належної перевірки та/або контрзаходів до держав (юрисдикцій) з високим рівнем ризику з метою захисту міжнародної фінансової системи від постійних та значних ризиків відмивання коштів та фінансування тероризму.

Держфінмоніторинг протягом п’яти робочих днів з дати опублікування на офіційному веб-сайті Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) відповідних висновків формує перелік (зміни, що вносяться до переліку) та подає його Мінфіну разом із своєю обґрунтованою позицією щодо нього для погодження Міністром фінансів.

Держфінмоніторинг з метою підтримання переліку в актуальному стані щодня здійснює моніторинг інформації офіційного веб-сайту Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF).

Перелік (зміни, що вносяться до переліку) доводиться до відома суб’єктів фінансового моніторингу шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів після погодження з Мінфіном.

Також визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 р. № 510.

Читати далі

Законодавство

Уточнено джерела встановлення об’єму циліндрів двигуна автомобіля для визначення його вартості

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів» від 5 серпня 2020 р. № 678.

Новим абзацом п. 4 Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 р. № 66 визначено, що об’єм циліндрів двигуна автомобіля зазначається в куб. сантиметрах або в літрах з урахуванням інформації щодо об’єму циліндрів двигуна автомобіля, зазначеної в прайс-листах виробників (дилерів), зокрема, іноземних, спеціалізованих періодичних виданнях, комп’ютерних програмах для продажу автомобілів, Інтернеті або інших джерелах.

Читати далі

Законодавство

Встановлено норми втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм втрат нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування» від 5 серпня 2020 р. № 686.

Норми встановлюють максимально допустимі втрати нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, відпуску, перевантаження та транспортування автомобільним, залізничним, морським і річковим та трубопровідним транспортом.

До втрат нафтопродуктів не віднесено втрати, обумовлені порушенням вимог технічних регламентів, правил технічної експлуатації, зберігання.

Норми втрат поширюються на нафтопродукти, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД та встановлені для однієї кліматичної зони для всієї території України та двох періодів року, а саме:

  • осінньо-зимовий період – з 1 жовтня по 31 березня;
  • весняно-літній період – з 1 квітня по 30 вересня.

Норми втрат нафтопродуктів визначаються для таких операцій:

  • приймання;
  • відпуск;
  • перевантаження;
  • зберігання;
  • транспортування автомобільним, залізничним, суднами морського і річкового, трубопровідним транспортом.

Застосування норм втрат нафтопродуктів є обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання (підприємств, установ, організацій та фізичних осіб – підприємців), що провадять хоча б один з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання та реалізація нафтопродуктів на території України.

Норми втрат є граничними і застосовуються тільки у випадку встановлення фактичної нестачі нафтопродуктів.

Списання нафтопродуктів у межах норм втрат до встановлення факту нестачі забороняється.

Норми втрат нафтопродуктів не поширюються на нафтопродукти, які приймаються та здаються поштучно (фасована продукція, яка транспортується або зберігається в герметичній тарі, запаяна із застосуванням герметиків, ущільнювачів тощо), а також які зберігаються в резервуарах підвищеного тиску.

У частині зберігання норми втрат нафтопродуктів не поширюються на обсяги нафтопродуктів у резервуарах автозаправних станцій.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram