Connect with us

Законодавство

Злочини, що скоєні у фінансовій сфері розслідуватиме нова служба: Бюро фінансових розслідувань по 25 статтями КК України

Законодавці все ще не можуть точно визначитися з назвою органу, який проводитиме розслідування злочинів, які здійснюються у фінансовій сфері проти держави. В даний час мова йде про дві робочі назви структури: ФБР і БФР (Фінансове бюро розслідувань і Бюро фінансових розслідувань).

Раніше глава Податкового комітету функціонуючого в рамках Верховної Ради України Данило Гетьманцев запропонував прийняти законопроект №1208. Проект отримав назву «Про Бюро фінансових розслідувань». В рамках законопроекту зазначена головна задача – створити особливу структуру, яка ефективно замінить податкову міліцію. Особливість нового органу полягає в тому, що звітувати він буде не силовим структурам, а Міністерству фінансів України. В рамках своїх повноважень, Бюро фінансових розслідувань буде займатися запобіганням, попередженням, розкриттям і розслідуванням злочинів проти держави, що скоєні у фінансовій сфері.

Підслідність Бюро фінансових розслідувань буде визначена в рамках 25 статей Кримінального кодексу України. Всі статті пов’язані з правопорушеннями, що здійснюються в сфері фінансів. Злочини, передбачені цими статтями, мають ще одну спільну ознаку: заподіяння шкоди публічному інтересу держави. Що ж стосується останньої ознаки: шкода може мати як прямий, так і непрямий характер.

Процедура призначення Керівника Бюро фінансових розслідувань також визначається нормами закону. Зокрема для цього необхідно подання, що надходить від Міністра фінансів в Уряд. Є також і обмеження, що стосується цієї посади: термін перебування на ній становить 5 років без права повторного її заняття. Голова нового органу буде визначати структуру і затверджувати на посадах підлеглих самостійно. Для всіх працівників буде застосовуватися загальна вимога: перевірка поліграфом. Її призначають перед прийняттям на роботу, щоб бути впевненими в порядності нового співробітника, а також щорічно, після призначення на посаду.

У тексті законопроекту не передбачені надвисокі заробітні плати. Порядок і умови фінансового забезпечення передбачено покласти на Кабінет міністрів України. Ще одним цікавим доповненням можна назвати той факт, що повністю відмовитися від співпраці з силовими структурами не вийде. Наприклад, передбачається співпраця з Національною поліцією, її представники будуть забезпечувати захист і свободу реалізації повноважень представників Бюро, в ході проведення останніми слідчих дій.

Законодавство

Періодичність перевірок суб’єктів первинного фінансового моніторингу узалежнили від їх ризиковості

Набрало чинності рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про внесення змін до Порядку контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку (ринку цінних паперів) вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 29 серпня 2019 року № 470.

Зміни внесені до п. 2 розд. II зазначеного Порядку і стосуються періодичності проведення перевірок суб’єктів первинного фінансового моніторингу:

  • абз. 1 викладено у новій редакції: «Включення суб’єкта первинного фінансового моніторингу до плана-графіка проведення перевірок здійснюється на підставі оцінки ризику суб’єкта первинного фінансового моніторингу бути використаним для відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення».
  • абз. 2, 3 (щодо частоти проведення перевірок та щодо дати, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки) виключено.

Читати далі

Законодавство

Вводиться централізований облік доручень правоохоронних органів на митний огляд товарів і транспортних засобів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з організації централізованого надсилання правоохоронними органами в електронному вигляді доручень на проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення» від 2 жовтня 2019 р. № 861.

Постановою, з метою забезпечення уніфікованого обліку доручень на проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які направляються правоохоронними органами, відстеження результатів їх направлення, уникнення зловживань у цій сфері передбачено запровадження централізованого надсилання зазначених доручень в електронному вигляді із використанням відповідної інформаційної систем.

Учасники експериментального проекту використовують на безоплатній основі тестову версію інформаційної системи, що забезпечує централізоване надсилання правоохоронними органами та отримання органами доходів і зборів в електронному вигляді доручень на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Зазначені доручення надсилаються правоохоронними органами органам доходів і зборів централізовано в електронному вигляді з використанням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої посадової особи правоохоронного органу та обов’язково повинні містити інформацію про підстави їх надсилання, номер відповідного провадження (справи), строк виконання, відомості про товари, осіб, які їх переміщують, та/або про транспортні засоби комерційного призначення, з використанням яких можуть бути вчинені порушення законодавства з питань митної справи.

У разі відсутності в дорученні усієї інформації таке доручення не є підставою для проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів, про що невідкладно інформується відповідний правоохоронний орган шляхом направлення повідомлення електронними каналами зв’язку.

Максимальний строк дії доручень, які надсилаються до органів доходів і зборів, не може перевищувати 90 календарних днів з моменту надсилання.

Підготовку необхідних змін до нормативно-правових актів, а також розробку необхідного програмного забезпечення буде здійснено за результатами розпочатого експериментального проекту.

Читати далі

Законодавство

Для належного облаштування Державного кордону потрібна смуга у 50 метрів

Комітет ВР з питань національної безпеки, оборони та розвідки на своєму засіданні ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо інженерно-технічного облаштування та утримання державного кордону» № 0905.

Задля створення належних умов для інженерно-технічного облаштування державного кордону України із суміжними державами, насамперед з Російською Федерацією, забезпечення виконання Держприкордонслужбою завдань з охорони та захисту державного кордону, запропоновано внести зміни до Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Закону України «Про державний кордон України», а саме:

  • визначити розмір земельних ділянок, які надаються органам Державної прикордонної служби України для будівництва та утримання інженерно-технічних та фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій шириною до 50 метрів уздовж лінії державного кордону на суші, по берегу української частини прикордонної річки, озера або іншої водойми,
  • звільнити зазначені вище органи у зв’язку із цим від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням ділянок для облаштування кордону.
З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.