Законодавство
30 днів на затвердження АРМА орієнтовного плану управління активом
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2025 р. № 1540, якою визначено порядок та строки розроблення та затвердження АРМА орієнтовного плану управління активом, внесення до нього змін.
Затвердженим Порядком, зокрема передбачено, що АРМА забезпечує розроблення та затвердження орієнтовного плану управління простим активом (пулом активів) не пізніше ніж протягом 20 робочих днів з дня підписання АРМА акта приймання-передачі відповідного простого активу (пулу активів).
АРМА забезпечує розроблення та затвердження орієнтовного плану управління складним активом (пулом активів) не пізніше ніж протягом 30 робочих днів з дня підписання АРМА акта приймання-передачі відповідного складного активу (пулу активів).
З метою дотримання строків, визначених ст. 21-1 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», АРМА забезпечує розроблення та затвердження орієнтовного плану управління складним активом (пулом активів) не пізніше ніж протягом 20 робочих днів з дня підписання АРМА акта приймання-передачі відповідного складного активу (пулу активів).
Під час розроблення проекту орієнтовного плану управління активом АРМА проводить аналіз господарської діяльності сфери, в якій може провадиться діяльність з управління відповідним активом.
Читайте також: Необґрунтовані активи — нісенітниця, причому небезпечна
Під час проведення такого аналізу АРМА відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону має право надсилати письмові запити державним органам, органам місцевого самоврядування, іншим юридичним особам та одержувати на них відповіді щодо подання пропозицій та рекомендацій щодо оптимального способу управління активом, використання активу в господарській діяльності із зазначенням можливих варіантів та показників дохідності, витрат, ризиків, пов’язаних з управлінням активом, та заходів для їх мінімізації, а також використовувати загальнодоступну інформацію про роботи та послуги, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на веб-сайтах, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «ПРОЗОРРО» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, у спеціалізованих інформаційно-аналітичних виданнях, офіційній статистичній інформації, в тому числі статистичних служб іноземних держав, тощо).
У разі коли в управління передається актив у вигляді частки у статутному (складеному) капіталі чи акцій, паїв професійних учасників ринків капіталу, крім банків, професійних учасників організованих товарних ринків та осіб, що провадять діяльність, пов’язану з ринками капіталу та організованими товарними ринками, надсилання АРМА письмового запиту, передбаченого вище, до НКЦПФР обов’язкове.
Під час складання проекту орієнтовного плану управління активом АРМА використовує інформацію:
1) викладену у висновку щодо можливості здійснення управління активом з урахуванням його особливостей, виявлених під час його ідентифікації (у тому числі щодо потенційних джерел доходів, які можуть бути отримані від управління активом, та проведення попереднього аналізу витрат на зберігання, управління та обслуговування активу);
2) зазначену у звіті за результатами обстеження (огляду) активу щодо фактичного стану активу на дату прийняття його в управління від прокурора згідно з актами приймання-передачі;
3) що міститься у звіті про оцінку майна (за наявності), експертних висновках, отриману за результатами консультацій щодо активів, які мають специфічні ознаки (у разі замовлення відповідних висновків та консультацій), або отриману за результатами інвентаризації активів з метою перевірки їх стану та відповідності умовам зберігання (за наявності);
4) отриману відповідно до п. 1, 2 ч. 1 ст. 10, п. 1, 2, 6 ч. 2 ст. 11 Закону, а також з відкритих джерел.
Читайте також: Два місяці мораторію. Чи вже відчув бізнес полегшення, і чого чекати далі
Розроблений АРМА проект орієнтовного плану управління активом з урахуванням необхідності дотримання строків, визначених п. 4, 5 цього Порядку щодо затвердження відповідного плану, надсилається АРМА на погодження до НКЦПФР у разі, коли в управління передається актив у вигляді частки у статутному (складеному) капіталі чи акцій, паїв професійних учасників ринків капіталу, крім банків, професійних учасників організованих товарних ринків та осіб, що провадять діяльність, пов’язану з ринками капіталу та організованими товарними ринками.
НКЦПФР погоджує проект плану управління активом або висловлює свою позицію щодо нього протягом десяти робочих днів з дня його надходження.
Орієнтовний план управління активом повинен містити:
1) загальну інформацію про актив (найменування, характеристику та опис, включаючи відомості про право власності на актив, наявність обтяжень або інших обмежень, заборгованості з оплати комунальних послуг, інших обов’язкових платежів);
2) інформацію про місцезнаходження активу або здійснювані заходи щодо його зберігання;
3) відомості про ринкову вартість активу або його оцінку;
4) очікувані витрати на управління активом;
5) потенційні джерела доходу, який може бути отримано від управління активом;
6) аналіз ризиків, пов’язаних з управлінням активом, та заходи для їх мінімізації;
7) рекомендації щодо оптимального способу управління активом;
8) очікувані результати управління активом, зокрема інформацію про очікуваний щомісячний розмір доходу від управління активом.
Орієнтовний план управління активом затверджується керівником відповідного структурного підрозділу АРМА у визначені цим Порядком строки.
Унормовано й внесення змін до орієнтовного плану управління активом.
Дія цього Порядку поширюється на активи, що підлягають передачі в управління управителю активом.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.






