Законодавство
Підвищення кваліфікації вчителів обговорюватимуть до 7 червня
Міністерство освіти і науки України оприлюднило до громадського обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників є необхідною умовою їх атестації та враховується під час обрання за конкурсом на посаду науково-педагогічного працівника.
Педагогічні чи науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами / видами та у різних суб’єктів підвищення кваліфікації, які особа вправі обирати самостійно з урахуванням самооцінки своїх компетентностей і професійних потреб.
До основних видів підвищення кваліфікації віднесено навчання за спеціальною програмою, стажування, участь у семінарах, практикумах, тренінгах, і т.ін.
Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти, а також юридична особа чи ФОП, що надає відповідні послуги.
Підвищення кваліфікації має відбуватись виключно за програмою, яка затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації, а її обсяг може вимірюватися годинами чи кредитами Європейської кредитно-трансферної та накопичувальної системи.
Стажування проходитиме під керівництвом науково-педагогічного працівника, який має науковий ступінь, вчене звання і понад 10 років науково-педагогічного стажу.
За результатами підвищення кваліфікації видаватимуть відповідний документ, який оприлюднюватиметься на сайті суб’єкта підвищення кваліфікації.
Список працівників, яким необхідно буде підвищити кваліфікацію міститиметься у відповідному плані закладу освіти.
Загалом педагогічні працівники повинні будуть підвищувати кваліфікацію не рідше 1 разу на 5 років.
До основних напрямів підвищення кваліфікації віднесено:
- психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання;
- забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
- використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібербезпеку;
- мовленнєва компетентність; тощо.
Пропозиції та зауваження до тексту постанови можна направити до 7 червня 2019 р. за адресами:
- МОН, пр-т. Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
- e-mail: [email protected], Балуба Ігор Анатолійович.
You must be logged in to post a comment Login