Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Підвищення кваліфікації вчителів обговорюватимуть до 7 червня

Опубліковано

on

Міністерство освіти і науки України оприлюднило до громадського обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників є необхідною умовою їх атестації та враховується під час обрання за конкурсом на посаду науково-педагогічного працівника.

Педагогічні чи науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами / видами та у різних суб’єктів підвищення кваліфікації, які особа вправі обирати самостійно з урахуванням самооцінки своїх компетентностей і професійних потреб.

До основних видів підвищення кваліфікації віднесено навчання за спеціальною програмою, стажування, участь у семінарах, практикумах, тренінгах, і т.ін.

Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти, а також юридична особа чи ФОП, що надає відповідні послуги.

Підвищення кваліфікації має відбуватись виключно за програмою, яка затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації, а її обсяг може вимірюватися годинами чи  кредитами Європейської кредитно-трансферної та накопичувальної системи.

Стажування проходитиме під керівництвом науково-педагогічного працівника, який має науковий ступінь, вчене звання і понад 10 років науково-педагогічного стажу.

За результатами підвищення кваліфікації видаватимуть відповідний документ, який оприлюднюватиметься на сайті суб’єкта підвищення кваліфікації.

Список працівників, яким необхідно буде підвищити кваліфікацію міститиметься у відповідному плані закладу освіти.

Загалом педагогічні працівники повинні будуть підвищувати кваліфікацію не рідше 1 разу на 5 років.

До основних напрямів підвищення кваліфікації віднесено:

  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання;
  • забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
  • використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібербезпеку;
  • мовленнєва компетентність; тощо.

Пропозиції та зауваження  до тексту постанови можна направити до 7 червня 2019 р. за адресами:

  • МОН, пр-т. Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
  • e-mail: i_baluba@mon.gov.ua, Балуба Ігор Анатолійович.

Законодавство

Товар з недостовірними даними вилучатимуть з продажу за два дні

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав споживачів» від 21 травня 2019 р. № 10315.

Передбачається виключити п. 2 ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України, відповідно до якого споживачі під час придбання, замовлення або використання товарів мають право, зокрема, на гарантований рівень споживання.

Також пропонується в абз. 1 ч. 1 ст. 15 Закону «Про захист прав споживачів» вказати, що споживач має право на одержання, зокрема, повної інформації про продукт, а не лише її певної частини.

Якщо виробник чи продавець виявить недостовірні дані про продукцію, то такий продукт необхідно буде вилучити з продажу протягом 2 робочих днів, а не за тиждень як нині (п. 6-1 ч. 1 ст. 15).

Серед інформації про продукт, пропонується вказувати дані безпосереднього місця виробництва товару (п. 12 ч. 1 ст. 15).

У новій редакції викладено абз. 5 ч. 3 ст. 15 – поруч із ціною за упаковку одного товару (наприклад пляшка молока) необхідно буде зазначати вартість такого товару за одиницю вимірювання у кілограмах чи літрах.

Читати далі

Законодавство

Правила адвокатської етики не мають поширюватися на приватне життя

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо забезпечення прав адвокатів у дисциплінарних провадженнях» від 16 травня 2019 р. № 10299.

Пропонується уточнити ч. 1 ст. 34 Закону положенням, що адвоката можна притягнути до дисциплінарної відповідальності за вчинення ним проступку лише у разі, якщо правила адвокатської етики порушені безпосередньо під час здійснення адвокатської діяльності.

За пропонованою редакцією ч. 1 ст. 41 рішення про позбавлення адвоката права на заняття адвокатською діяльністю з наступним виключенням з Єдиного реєстру адвокатів може буде прийнято лише двома третинами голосів від загального складу дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.

Чинне положення  вимагає простої більшості для прийняття такого рішення.

У разі оскарження рішення у дисциплінарній справі до суду, його дія зупиняється (ч. 1 ст. 42). Нині ж оскарження не впливає на чинність прийнятого рішення.

Читати далі

Законодавство

Держрибагентство не вестиме облік виробників консервів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство рибного господарства України» від 17 квітня 2019 р. № 406.

Серед повноважень Держрибагентства, відтепер немає обліку суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво консервів і пресервів із водних біоресурсів, видання свідоцтв про стабільність і надводний борт судна. Також Агентство не вестиме реєстр гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об’єктів щодо їх технічної експлуатації та використання та не проводитиме атестацію педагогічних працівників закладів I рівня зі сфери управління Держрибагентства (виключено пп. пп. 9, 16, 34, 65 п. 4).

За новою редакцією пп. 37 п. 4 Держрибагентство подаватиме на затвердження Мінагрополітики форму та правила ведення списку осіб суднового екіпажу, суднового і машинного журналів на риболовних суднах, правила пожежної безпеки на суднах флоту рибної промисловості, статут служби на риболовних суднах.

Агентство замість обліку зовнішньоекономічних договорів стосовно рибогосподарської продукції проводитиме моніторинг внутрішнього і зовнішнього ринку рибної продукції та здійснюватиме державне регулювання внутрішнього ринку рибної продукції (нова редакція пп. 48 п. 4).

Пропозиції щодо призначення Урядом Голови Держрибагентства тепер надаватимуться Комісією з питань вищого корпусу державної служби. Раніше для цього вносив відповідне подання Прем’єр-Міністр України за пропозицією Міністра аграрної політики та продовольства. (зміни до п. 10).

Також Комісія надаватиме пропозиції щодо заступників Голови відповідно до внесених змін до п. 13.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.