Законодавство
Як атестуватимуть аудиторів та інженерів з безпеки автошляхів?
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку підтвердження кваліфікації осіб, які проводять аудит та перевірку безпеки автомобільних доріг» від 23 грудня 2020 р. № 1316.
Відповідно до затвердженого Порядку сертифікація здійснюється первинна (для осіб, які проходять процедуру сертифікації вперше) та повторна (для осіб, які мають сертифікат за результатами здійснення первинної сертифікації, строк дії якого закінчується/закінчився).
Орган сертифікації затверджує схему сертифікації за професіями «аудитор безпеки автомобільних доріг» та «інженер з перевірки безпеки автомобільних доріг», яка повинна забезпечити процедуру сертифікації.
Сертифікація здійснюється за такими етапами:
1) подання особою документів, визначених п. 7 цього Порядку;
2) розгляд документів та прийняття рішення про здійснення або відмову у здійсненні сертифікації;
3) проведення оцінки компетентності особи шляхом проведення іспиту;
4) прийняття рішення про видачу сертифіката або вмотивовану відмову;
5) оформлення та видача сертифіката (у разі прийняття рішення про видачу сертифіката).
За рішенням органу сертифікації опрацювання документів під час сертифікації здійснюється відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Особа для проходження сертифікації подає органу сертифікації заяву, в якій зазначає свої прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), контактні дані.
Орган сертифікації розглядає подані документи та не пізніше десяти днів з дня подання заяви приймає рішення про здійснення сертифікації або про відмову в її здійсненні, про що протягом десяти днів з дня прийняття такого рішення письмово повідомляє особі.
Процедура здійснення сертифікації повинна бути завершена у строк не більш як 60 днів – для первинної сертифікації та 30 днів – для повторної з моменту подання особою документів до органу сертифікації.
У разі не складення особою іспиту орган сертифікації приймає рішення про відмову у видачі сертифіката, про що протягом десяти днів з дня прийняття такого рішення письмово повідомляє особу.
Орган сертифікації видає особі сертифікат протягом десяти днів з дня прийняття рішення про його видачу. Строк дії сертифіката, виданого за результатами первинної сертифікації, становить п’ять років.
Для здійснення повторної сертифікації подаються документи, зазначені у п. 7 цього Порядку, а також копії раніше виданого сертифіката (у разі наявності) та документів, що підтверджують стаж роботи не менше ніж 2,5 року протягом строку його дії. Документи для здійснення повторної сертифікації подаються органу сертифікації не пізніше ніж за один місяць до дня закінчення строку дії раніше виданого сертифіката.
Строк дії сертифіката за результатами повторної сертифікації становить п’ять років.