Законодавство
Медіа зобов’яжуть виробляти суспільно корисну, позитивну та мотиваційну інформацію
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону щодо виробництва та трансляції соціального продукту № 10141.
Зокрема новою ст. 36-1 Закону України «Про медіа» пропонується передбачити, що з метою підвищення соціальної спрямованості медіа, наповнення ефіру суспільно корисною, позитивною та мотиваційною інформацією радіомовники та телемовники, які мають ліцензію на мовлення, зобов’язані в установленому цією статтею порядку здійснювати виробництво та трансляцію соціального продукту.
Соціальний продукт – аудіовізуальні твори, що містять суспільно корисну інформацію, спрямовану на розвиток особистості та суспільства, популяризацію ідей людяності та справедливості, здорового способу життя, інклюзивного суспільства, на підтримку сімейних цінностей та покращення демографічної ситуації, на забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, патріотичне виховання молоді, профілактику правопорушень та запобігання корупції, охорону природи та екології, розвиток підприємництва.
Читайте також: Забезпеченням прав дітей опікуватиметься Державна служба
До соціального продукту може відноситися інформація про висвітлення державних програм, спрямованих на захист державності, громадського порядку, підвищення обороноздатності держави тощо.
Зазначені суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа щороку за рахунок власних коштів здійснюють:
1) виробництво соціального продукту у кількості не менше 10 одиниць аудіовізуальних творів тривалістю не менше ніж 2 хвилини кожний;
2) трансляцію кожної одиниці власновиробленого соціального продукту не менше ніж двадцять чотири рази.
Вимоги до соціального продукту, який виробляється суб’єктами у сфері аудіовізуальних медіа відповідно до положень цієї статті, та порядок його трансляції встановлюються Національною радою.
Соціальний продукт під час його трансляції має бути позначений таким чином, що надасть змогу відокремити його від інших аудіовізуальних продуктів.