Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Події

White collar crime: як захиснику обрати правильну тактику та розробити стратегію в кримінальному провадженні?

Опубліковано

on

Під час Літнього форуму з кримінального права та процесу “Золотий Дюк” Олександр Лисак поділиться досвідом судового захисту клієнтів, стратегіями захисту клієнтів в найгучніших судових провадженнях останніх років, практичними кейсами, що супроводжує команда EQUITY; елементами практики, запозиченими в американському кримінальному процесуальному праві.

Олександр Лисак – партнер EQUITY, провідний адвокат у кримінальному праві та процесі, а також у сфері White-Collar Crime. У своєму робочому арсеналі Олександр має: виправдувальні вироки суду, що набрали законної сили; процеси, де відбулася відмова від державного обвинувачення (у справах, що не пов’язанні із Майданом) та більш ніж семирічний доступ до державної таємниці.

Клієнтський портфель адвоката представлений відомими політичними та державними діячами та представниками бізнес-спільноти – Дмитро Крючков, Роман Насіров, Володимир Омелян, Олександр Аваков, Олександр Єфремов, Геннадій Корбан та інші. Виступає на стороні активіста Олексія Подольського у “справі Гонгадзе”.

Встигніть зареєструватись на захід

Події

В Одесі відбувся Літній форум Асоціації адвокатів України «Золотий Дюк»

Опубліковано

on

Минулої п’ятниці, 21 червня 2019 р., на узбережжі Чорного моря у Одесі, відбувся масштабний нетворкінг для правників кримінальної юрисдикції — Літній форум Асоціації адвокатів України «Золотий Дюк». Захід об’єднав понад 200 учасників, серед яких: провідні адвокати; судді Верховного Суду, Вищого антикорупційного, апеляційних та судів першої інстанції; представники прокуратури, слідства; дослідники та науковці.

Вже традиційно, відкривала Форум Президент Асоціації адвокатів України Зоя Ярош. З вітальними словами також виступили почесні гості: адвокат, Голова Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Одеської області Наталія Рудницька; доктор юридичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, член-кореспондент НАПрНУ, суддя ad hoc ЄСПЛ, віце-президент НУ «Одеська юридична академія» Вячеслав Туляков; Голова Одеського відділення ААУ, партнер АО «Barristers» Денис Пономаренко та партнер EQUITY Law Firm Тарас Пошиванюк.

Під час Форуму відбулися 3 Сесії, кожна з яких була присвячена окремим аспектам: кримінальному праву, кримінальному процесу та правам людини під час слідства. Ми заслухали доповіді 20 спікерів та експертів, а учасники мали нагоду отримати відповіді на свої запитання.

Сесія 1 Літнього форуму ААУ «Золотий Дюк» охопила низку питань за темою «Кримінальне право: тенденції розвитку та сучасна практика». Модератором виступив партнер EQUITY Law Firm Тарас Пошиванюк. Учасники заслухали доповіді спікерів: адвоката, кандидата юридичних наук, засновника юридичної фірми Gracers Law Firm Сергія Лисенко; партнера АО «Barristers» Дениса Пономаренко; партнера EQUITY Олександра Лисака; партнера ЮК «AS Legal», керівника практики кримінального права Діану Яковлеву та адвоката, старшого партнера АО «Жованник і партнери» Євгена Гіліна. Експертами сесії виступили кандидата юридичних наук, судді Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду Алла Макаровець та Надія Стефанів.

Справжній сюрприз для учасників Літній форум ААУ «Золотий Дюк» підготував партнер EQUITY Law Firm Олександр Лисак, який презентував під час Сесії 1 нову книгу свого співавторства та партнерів компанії EQUITY Віктора Барсука та Ярослава Зейкана — «Недопустимі докази».

«Динаміка перетворень та практичні аспекти кримінального процесу», — стали предметом обговорення у Сесії 2 Літнього форуму ААУ «Золотий Дюк». Модератором виступив адвокат, молодший партнер практики безпеки бізнесу АО Juscutum Володимир Рудниченко. Учасники заслухали доповіді спікерів: адвоката, партнера VB Partners Олександра Лук’яненко; адвоката, партнера АО «Мельник, Мазалов та партнери» Андрія Мазалова; судді Судової палати з розгляду кримінальних справ Донецького апеляційного суду Вікторії Смірнової та  керівника судової практики АО «КФ «Домінанта» Віталія Цвігуна. Експертами сесії виступили: суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду, доктор юридичних наук, доцент кафедри кримінального права НУ «Одеська юридична академія» Дмитро Михайленко та прокурор першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та координації правоохоронної діяльності прокуратури Одеської області Євген Притула.

Під час Сесії 3 Літнього форуму ААУ «Золотий Дюк» спікери проводили «Аналіз балансу в міжнародній та національній практиці щодо прав людини vs збирання доказів у кримінальному процесі». Модератором виступила доктор юридичних наук, доцент, адвокат, науковий радник АО «Barristers», член Науково-консультативної ради при Верховному Суді Ірина Гловюк. Учасники заслухали доповіді спікерів: доктора юридичних наук, професора, наукового радника АО «Barristers» Бориса Бабіна; керуючого юриста МЮФ Kinstellar Людмили Волкової; лікаря-судово-медичного експерта вищої кваліфікаційної категорії, кандидата медичних наук, завідувача відділом чергових судово-медичних експертів Одеського обласного бюро СМЕ Бориса Яворського та радника АО MITRAX, керівника студії профайлінгу OpenTruth Валерія Кіпішинова. Експертами сесії виступили: суддя Судової палати з розгляду кримінальних справ Донецького апеляційного суду Вікторія Смірнова; партнер АО «Barristers» Денис Пономаренко і науковий радник, адвокат АО «Barristers» Микола Пашковський.

Дякуємо спікерам за цікаві тематики, практичні поради та відповіді на запитання учасників із залу, а модераторам — за підтримку жвавого обговорення та запальної дискусії.

Приємним сюрпризом для учасників Літнього форуму ААУ «Золотий Дюк» на завершенні нетворкінгу став розіграш подарункових сертифікатів на CRM-систему Jusnote від партнера форуму «Дім юриста», а також декількох примірників книг, виданих партнерами АО «Barristers» та EQUITY Law Firm.

Висловлюємо подяку за активну участь в організації Літнього форуму ААУ «Золотий Дюк»: генеральному партнеру заходу — АО «Barristers», експертному партнеру — EQUITY Law Firm та партнерам: ЮК «AS Legal»,  АО «КФ «Домінанта», ЮФ «Gracers», АО «Жованник і партнери», АО Juscutum, МЮФ Kinstellar, АО MITRAX, АО «Мельник, Мазалов та партнери», АО «VB Partners».

За інформаційну підтримку заходу дякуємо партнерам: Рада адвокатів Одеської області, НУ «Одеська юридична академія», Координаційний центр з надання правової допомоги, Всеукраїнська громадська організація «Асоціація суддів України», генеральному медіа-партнеру «Юридична практика», інноваційно-аналітичному партнеру «ЛІГА:ЗАКОН», виданням та інтернет-порталам — «Юридична Газета»,«Закон і Бізнес», «ЮРЛІГА», «Юрист & Закон», «LexInform»,  «Поради юриста», «Vector News», «Юридичний вісник України», «Українське право», «Протокол», «Lawyer.ua», «БІЗРЕЛІЗ», «Femida.UA», «Асоціація професіоналів корпоративної безпеки», «ActiveLex», «Loйеr», «Дім юриста».

Повний фотозвіт заходу – тут

Поширюйте Ваші фотографії у соціальних мережах, та не забувайте відмічати Літній форуму ААУ «Золотий Дюк».

До зустрічі на наступних форумах Асоціації адвокатів України

Читати далі

Події

Пенсійний фонд іде в онлайн. У найближчому майбутньому заяви на папері в ПФУ вже не прийматимуть

Опубліковано

on

Нещодавно відбулося засідання парламентського комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, на якому обговорювалася робота ПФУ та плани на майбутнє. На цьому круглому столі, зокрема, підкреслювалося, що сьогодні триває третій етап реорганізації органів ПФУ, який передбачає оптимізацію кадрів і централізацію функцій на рівні головних управлінь фонду. Оскільки під «оптимізацією» зазвичай мається на увазі скорочення штату, ця інформація викликала стурбованість українців. У багатьох офісах Пенсійного фонду досі великі черги, люди хвилюються, що після «оптимізації» потрапити до інспектора стане ще складніше.

Як уже повідомляли ЗМІ, «Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду до 2020 року», прийнята в 2016 році й розрахована на період до 2020го, передбачає, зокрема, скасування територіальних відділень ПФУ й скорочення чисельності співробітників. Однак, якщо подивитися на кількісні показники, стає зрозуміло, що глобального скорочення співробітників (і відділень) не передбачено. Так, одним з індикаторів реалізації «Стратегії…» є такий: рівень скорочення чисельності працівників у територіальних органах ПФУ до 2017 року — на 10%, до 2020-го – на 15%.

При цьому «Стратегія…» передбачає проводити скорочення чисельності працівників «відповідно до темпів впровадження новітніх інформаційних технологій та технічного переоснащення територіальних органів Пенсійного фонду». А кошти від оптимізації штатної чисельності персоналу направити на збільшення рівня оплати праці співробітників, які залишилися.

Як пояснюють експерти, відділення фонду ліквідують лише як самостійні юридичні одиниці. Після реорганізації більшість інспекторів продовжать вести прийом громадян за старими адресами. Однак підкорятимуться вони не начальнику територіального управління, а керівнику Головного управління.

Наприклад, у Києві реорганізація системи пенсійної служби вже відбулася. Якщо раніше кожне районне управління було фактично самостійною одиницею, мало свого начальника і власні допоміжні служби, то тепер усі відділення ПФУ підпорядковані Головному управлінню м. Києва. При цьому кількість офісів, де приймають пенсіонерів, не зменшилася. Однак, як розповіла нам співробітниця одного з таких офісів ПФУ, штат скоротився. Але насамперед — за рахунок керівного складу. «Тепер немає такого, що в кожного району окреме управління, а в кожному з них — свій начальник. А є одне Головне управління міста Києва й один начальник, який керує всіма відділеннями. У нас уже пройшла не одна оптимізація, і цей процес триває. Скорочують відділи, об’єднують. Скорочення стосується переважно керівників. Когось звільняють, когось переводять до інших районів, на інші посади», — розповідає згадана працівниця ПФУ.

Як зазначив під час круглого столу голова правління ПФУ Євген Капінус, на 1 січня 2019 року реорганізація відбулася у 8 регіонах. У березні почалася централізація в 15 інших головних управліннях. Там також обіцяно не скасовувати відділення, в яких співробітники завантажені роботою на 100%. Більше того, Пенсійний фонд у рамках реорганізації почав відкривати віддалені робочі місця для співробітників фонду, в тому числі в ОТГ, жителі яких раніше змушені були їхати до райцентру, аби потрапити на прийом до інспектора з пенсійних справ.

Якість послуг має підвищитися

Як вважає експерт із питань пенсійного забезпечення, керівник Інституту цивільних свобод Галина Третякова, в останні три роки в роботі Пенсійного фонду відбулося багато позитивних змін. «Прийнята Кабінетом Міністрів і виконується Стратегія розвитку ПФУ, створена централізована інформаційна платформа з можливостями створення «особистого кабінету» для кожного громадянина, працює кол-центр», — перераховує вона плюси. Скорочення штату «як наслідок змін внутрішніх процедур на модерновіші» Г. Третякова також вважає правильним кроком. Але, разом із тим, звертає увагу, що існують «тенденції щодо ліквідації ПФУ без створення альтернативних механізмів обслуговування пенсіонерів». «Вони повинні, коли щось скорочують, створити структуру, яка обслуговуватиме громадян, надаватиме public services, громадські послуги, які, до того ж, повинні бути якіснішими, ніж раніше», — підкреслила експерт.

Низку кроків у цьому напрямі вже зроблено, вважає Г. Третякова. Це, наприклад, створення інформаційного порталу, який дає пенсіонерам можливість поставити запитання, отримати довідку чи інформацію дистанційно, не приходячи до відділення. Також пенсіонери можуть отримати консультацію телефоном у кол-центрі замість того, аби йти до відділення. «До речі, після створення централізованої системи пенсійних справ не обов’язково приходити до свого відділення за місцем реєстрації. У зв’язку з тим, що створена централізована система, ми скасували в законодавстві норму, що людина повинна спілкуватися виключно зі своїм районним відділенням. Ви можете обслуговуватися в тому відділенні, де вам зручно», — говорить вона.

У майбутньому офіси ПФУ практично не прийматимуть людей

Одним із напрямів реорганізації роботи Пенсійного фонду є цифровізація і діджиталізація. Так, наразі пенсійні справи оцифровані. Саме завдяки цьому пенсіонер тепер має можливість звернутися до будь-якого відділення Пенсійного фонду, а не лише за місцем реєстрації. Планується також подальше вдосконалення порталу пенсійних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua. У згаданій «Стратегії модернізації та розвитку пенсійного фонду України на період до 2020 року» також записаний пункт про впровадження технології індивідуально-масового електронного інформування громадян із питань пенсійного забезпечення. Вже зараз пенсіонери можуть записатися до інспектора ПФУ в Інтернеті, в електронній черзі. Вони також можуть отримувати сповіщення про призначення пенсії, про зміну її розміру після перерахунку у вигляді СМС-повідомлень на мобільний телефон (а до 2020 року передбачається таким чином інформувати пенсіонерів про кожну зміну пенсійних виплат). А в подальшому роботу з людьми планується все більше й більше переводити в дистанційний режим.

Наприклад, щорічний перерахунок пенсій уже проходить в автоматичному режимі. Пенсіонерам не потрібно приходити до інспекторів і приносити будь-які документи, щоб отримати підвищену пенсію. Однак наразі існує й низка категорій пенсіонерів, яким автоматичний перерахунок пенсій не робиться. Їм і досі потрібно домагатися перерахунку, особисто приходячи до відділення і приносячи документи.

Однак, як розповіла нам співробітниця одного з офісів ПФУ, вже починаючи з жовтня в Пенсійному фонді України всі перерахунки відбуватимуться не в ручному, а в автоматичному режимі. З цього часу заяви від візитерів, написані від руки, просто не братимуть. Принаймні в Києві. Всю необхідну інформацію інспектори отримуватимуть зі своєї бази даних.

Говориться також, що незабаром почнеться реалізація пілотного проекту, який передбачає переведення в електронну форму взагалі всіх взаємин пенсіонерів і співробітників ПФУ. Він повинен стартувати з Києва, де рівень забезпеченості Інтернетом найвищий. Якщо зараз первинне призначення пенсій і низка інших питань вирішуються лише при особистому візиті, то після запуску цього проекту все можна буде робити через Інтернет.

Олександра РОМАНЮК,
журналіст

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Події

На Прикарпатті відкрився черговий «OpenSpacе»

Опубліковано

on

У Коломиї (Івано-Франківщина) відкрито 30-й офіс «OpenSpacе».

«Міністерство юстиції та й уся команда уряду Володимира Гройсмана поставили перед собою амбітне завдання забезпечити українців зручними та сучасними державними послугами без зайвої бюрократії, черг і необхідності бігати по кабінетах чиновників. І протягом останніх 2-х років ми відкриваємо по всій країні комфортні офіси «OpenSpacе», де громадяни можуть отримати послуги у сфері реєстрації актів цивільного стану», — наголосив очільник Мін’юсту.

 

За його словами, нині такі офіси працюють уже у 28 містах країни. Коломийський «OpenSpacе» став 30-м. «Лише минулого року ми відкрили 25 центрів з надання послуг у сфері ДРАЦС нового формату. Цьогоріч плануємо відкрити вдвічі більше – 50 та- ких офісів. Відкриття офісу сьогодні, який ми запустили в роботу з народним депутатом Андрієм Іванчуком, є ювілейним. Тому сьогодні я анонсую, що на його базі вже зовсім скоро запрацює сервіс Мін’юсту «Шлюб за добу», — додав міністр юстиції.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.