Connect with us

В Україні

Херсонський апеляційний суд захистив право спадкоємиці: знято арешт з нерухомого майна, що є предметом спадкування

Дата публікації:

Спадкоємці першої черги звернулися до суду з позовом до ПАТ «БТА Банк» та виконавчої служби про визнання за кожною права власності на частину квартири в порядку спадкування за законом, а також зняття арешту з усього майна спадкодавця, пояснивши, що на момент смерті спадкодавця постійно проживали разом з нею, а тому вважаються такими, що прийняли спадщину. Проте державний нотаріус позивачам відмовив у видачі свідоцтв про право на спадщину, оскільки виявлено запис про арешт нерухомого майна, накладений виконавчою службою. У закінченні виконавчих проваджень та скасуванні арешту нерухомого майна у зв`язку зі смертю боржника виконавча служба також відмовила.

Суд першої інстанції у позові відмовив, з чим не погодилася одна зі спадкоємиць і  оскаржила до Херсонського апеляційного суду зазначене рішення.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів апеляційного суду зауважила, що для застосування того чи іншого способу захисту, необхідно встановити які ж права (інтереси) позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем і за захистом яких прав (інтересів) позивач звернувся до суду.

При оцінці обраного позивачем способу захисту потрібно враховувати його ефективність, тобто спосіб захисту має відповідати змісту порушеного права, характеру правопорушення, та забезпечити поновлення порушеного права.

Колегія суддів Херсонського апеляційного суду у цій справі дійшла  висновку, що позивач обрав неналежний спосіб захисту свого права, адже необхідність у способі захисту шляхом визнання права власності виникає лише тоді, коли наявність суб`єктивного права власника підлягає сумніву, не визнається іншими особами або оспорюється ними.  А метою використання вказаного способу захисту є усунення невизначеності відносин права власності щодо індивідуально-визначеного майна, власником якого є позивач, або отримання документа, що засвідчує його право власності та був раніше втрачений ним.

З огляду на те, що матеріали справи не містять доказів того, що право позивача на спадщину підлягає сумніву, не визнається іншими особами або оспорюється ними, а позивач фактично пов`язує порушення своїх прав з відсутністю у неї можливості здійснити оформлення права на спадщину, то відсутні підстави для визнання в судовому порядку за позивачем права власності на спадкове майно.

Разом із тим, відповідно до ст.1281 Цивільного кодексу України кредитор спадкодавця має протягом шести місяців від дня, коли він дізнався або міг дізнатися про відкриття спадщини, пред`явити свої вимоги до спадкоємців, які прийняли спадщину, незалежно від настання строку вимоги.

Суд встановив, що стягувач ПАТ «БТА Банк» був обізнаний про відкриття спадщини після смерті боржника та коло її спадкоємців, але протягом шести місяців жодних вимог до спадкоємців, які прийняли спадщину, не заявив.

Тож суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що відповідач як кредитор втратив право вимоги до спадкоємців боржника у зв`язку із пропуском строку пред`явлення вимоги, а наявність запису про арешт нерухомого майна, яке є предметом спадкування, перешкоджає у реалізації прав позивача на оформлення її спадкових прав за законом після смерті спадкодавця.

Тож Херсонським апеляційним судом оскаржуване рішення скасовано в частині відмови у задоволенні позовних вимог про зняття арешту та постановлено нове рішення, яким знято арешт із ½ квартири, яка належала спадкодавцю.

З судовими рішеннями за вказаною справою можна ознайомитися в Єдиному державному реєстрі судових рішень за № 766/9726/17.

Посилання на сайт ХАС

В Україні

Алгоритм дій у разі відмови в обслуговуванні державною мовою

Опубліковано

on

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь роз’яснив як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене.

Так, необхідно:

1) спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою;

2) у разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо;

3) у разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб’єкта);

4) подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого;

5️) у скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання скаржника, викладено суть скарги, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендовано також додати докази на підтвердження наведених фактів.

Письмова скарга повинна бути підписана скаржником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку скаржникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.

Нагадуємо, що з 16 січня сфера обслуговування в Україні переходить на державну мову.

Читати далі

В Україні

Обслуговування споживачів та надання інформації про товари і послуги – українською мовою

Опубліковано

on

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь нагадав, що сьогодні, 16 січня 2021 р., набирає чинності ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Відтак всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою.

Вимога Закону щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у т.ч. гуртки і секції), медичне обслуговування, соціальні послуги тощо.

На прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін.

Читати далі

В Україні

Відновити навчання у молодшій школі пропонує мер Києва

Опубліковано

on

Мер Києва звернувся до Кабінету Міністрів України з пропозицією ухвалити рішення, що дозволить під час локдауну навчання в молодшій школі.

«Столичні школи після канікул розпочали дистанційне навчання. Хочу повідомити, що я звернувся до Міністерства освіти та Уряду з тим, аби відновити навчання у молодшій школі. Щоб учні перших-четвертих класів могли відвідувати школу. Бо якщо в нас працюють дитсадки, то було б логічно, щоб працювала і молодша школа. Оскільки перебування дітей в старших групах садочків і в молодших класах мало чим відрізняється. І дистанційне навчання для учнів молодших класів – неефективне», – зазначив мер Києва Віталій Кличко.

За його словами, повернення у школи учнів перших-четвертих класів поліпшить і процес навчання, і дозволить їхнім батькам спокійно працювати.

Дитячі ж садочки працюють під час локдауну у звичному режимі.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram