В Україні
МОН приймає пропозиції до концепції розвитку профосвіти
Міністерство освіти і науки України опублікувало для громадського обговорення проект Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку професійної (професійно-технічної) освіти на 2022-2027 роки, яка передбачає:
– нову децентралізовану модель управління та фінансування закладів, орієнтовану на результати;
– осучаснення змісту і підвищення якості такої освіти;
– стимули для розвитку партнерства профтехзакладів;
– заходи з популяризації профосвіти.
Передбачений результат від виконання цих завдань, зокрема управління та фінансування всіх профільних закладів має перейти на регіональний рівень. Водночас профтехи отримають більшу автономію у прийнятті рішень, стимули для власної навчально-виробничої діяльності шляхом використання податкових пільг.
Також програма передбачає перегляд фінансування профосвіти та збільшення його обсягів, а саме:
– підвищення стипендій учнів закладів профосвіти до розміру стипендій студентів закладів фахової передвищої освіти (наразі учні отримують 490 гривень на місяць, тоді як студенти коледжів та технікумів – близько 900 гривень);
– підвищення зарплат педагогів закладів;
– розроблення методики розрахунку вартості підготовки учнів за професіями з урахуванням їх складності;
– запровадження субвенції на оновлення гуртожитків та спортмайданчиків, створення інклюзивного освітнього середовища у профтехах.
Окрім цього, для покращення якості профосвіти планується прискорити процедуру затвердження стандартів на компетентнісній основі, а також створити нові навчальні матеріали, зокрема електронні, відповідно до оновлених стандартів.
Виконання програми триватиме впродовж 2022-2027 років.
Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 17 травня 2021 р. на електронну адресу: [email protected].