«Митниця дає добро», або У що обходиться країні товарна контрабанда? - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

В Україні

«Митниця дає добро», або У що обходиться країні товарна контрабанда?

Дата публікації:

Шукаючи нові засоби для наповнення бюджету Кабінет Міністрів України днями схвалив низку рішень, якими пропонується ввести кримінальну відповідальність за контрабанду.

Дійсно, за часів попередників Україна зробила чудовий подарунок «північному братові» й декриміналізувала контрабанду, адже тоді більшість товарних потоків ішла саме через російсько-український кордон. Зараз Українська держава є однією з небагатьох країн Європи, де контрабанди як злочину не існує, попри те, що вона процвітає. Цікавими є й міркування з цього приводу окремих державних керманичів, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова зокрема, який заявив, що «через контрабанду Україна має велику діру в бюджетних надходженнях, недоотримуючи 70—100 мільярдів гривень щорічно, при тому, що держбюджет дорівнює 991 млрд грн. План надходжень від митниці в 2018 році складає чимало — 343 мільярди гривень. А тут виявляється, що в нас за рахунок контрабандних схем фактично втрачається 4 млрд доларів. І це в той час, коли влада країни вимолює в МВФ 1,9 млрд доларів запозичень, від яких
залежить стабільність нашої держави. А 4 млрд пливуть збоку через танкери», — сказав міністр.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Пан Аваков мав на увазі поширений бізнес «зливу» дешевих паливно-мастильних матеріалів із танкерів та виготовлення на їх основі низькооктанових видів пального. Можливо, для державних керманичів ця, як і інші схеми, є чимось новим. Хоча вони існували ще за радянських часів, а останнім часом набули ще більшого поширення, оскільки відповідальність за це стала проблемною. Не менш привабливим є контрабандний бізнес із використанням так званих фур. Таким чином, транспортні коридори починають перетворюватися в контрабандні.

У ще зовсім недалекій історії вважалося, що передумовами для виникнення контрабанди є різниця (іноді дуже значна) цін на окремі товари всередині держави та поза її межами. Так, із причини єдиної тарифної та цінової політики в країнах ЄС ціни на більшість товарів споживання в Україні, в порівнянні з цінами в сусідніх державах-членах ЄС (Польща, Словаччина, Угорщина тощо), є набагато вищими, що й породжує передумови для нелегального пересування товарів через кордон. Те саме стосується ситуації з бензином та іншими видами пального.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Практика не нова. Так, у Тунісі, наприклад, внутрішня ціна пального в декілька разів вища, аніж у сусідніх Алжирі та Лівії, що й зумовлює значне ввезення в країну більш дешевого пального контрабандним способом. У нашому випадку курсова різниця робить не зовсім привабливими намагання продавати на внутрішньому ринку дешевий бензин, а от виробляти з нього шляхом «купажування» дорогий — то це вже інша справа. Тут курсова різниця лише сприяє, тим більше, що робиться це у величезному промисловому обороті.

Треба віддати належне прем’єру Володимиру Гройсману, який, схоже, починає розбиратися в цих питання більш квалі- фіковано й скурпульозно, про що може свідчити його остання зустріч із силовиками в Кабміні. Глава уряду переконаний, що без участі всіх силових структур неможлива була б контрабанда. А оскільки вона існує, то це про багато що говорить. Сказав прем’єр і про втрати держави від контрабанди. «Це — десятки мільярдів гривень, які відбирають в української економіки, української школи, української лікарні, українських пенсіонерів й українського війська… Тож я радий, що ми прийняли рішення жорстко боротися з контрабандою. Упевнений, що не менші ресурси сьогодні знаходяться і в тіньових схемах, які руйнують національну економіку», — підкреслив Володимир Гройсман.

Зазначені цифри в когось, можливо, і викличуть здивування. Та хіба опальні політики, які намагалися реформувати правоохоронну систему, прокуратуру, державний інфраструктурний менеджмент, медицину тощо, про це не говорили, не вказували на наші «сильні сторони і приховані ресурси». Вказували й багато чого іншого розповідали. При цьому говорили й про схеми не лише в горизонтальному, але й у вертикальному напрямі контрабанди та корупції. Що з цього вийшло, всі пам’ятають: когось немає, а когось уже й забули…

Постає питання: чому і в середині країни, і за кордоном багато говорили про нашу корупцію, а на контрабанду, скажімо, в МВФ, ЄС, наших високих кабінетах, мало хто звертав увагу? А проблема то серйозна. Тож думати треба всім, а приймати рішення й відповідати за них мають урядовці. І бажано, щоб про це всі високі владні керманичі пам’ятали не лише під час виборів або якихось кризових ситуацій, на кшталт неотримання кредиту від МВФ, а щоденно. Тоді не потрібно буде принижуватися перед тим же МВФ, іншими «нашими друзями і партнерами». Вирішення проблеми контрабанди дасть змогу з часом і борги по запозиченням віддати, й українцям, особливо найбіднішим, щось перепаде.

Віктор Ковальський

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Розмитнити онлайн можна буде легкові автомобілі, мотоцикли, скутери

Опубліковано

on

От

Мінцифри запускає експериментальний проект розмитнення транспортних засобів за кілька кліків через «Дію».

Читайте також: Розмитнити авто можна буде в «Дії»

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Відповідно можна буде:

– здійснити митне оформлення шляхом подання попередньої митної декларації, загальної декларації прибуття в усній формі;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– подати документи в електронній формі в «Дії»;

– сплатити митні платежі в «Дії» протягом 10 днів;

– завершити митне оформлення автоматично.

Читайте також: Водійське посвідчення доставлятимуть поштою або кур’єром

Для впровадження проекту була вибрана одна з найпоширеніших категорій транспортних засобів, які найчастіше ввозяться на митну територію України, – 8703 – легкові автомобілі, мотоцикли, скутери тощо.

В рамках експериментального проекту буде внесено відповідні зміни до Митного та Податкового кодексів України, що дасть змогу розмитнювати через «Дію» й інші види транспорту.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів дав старт реалізації відповідному експериментального проекту

Читати далі

В Україні

Новий порядок організації інклюзивного навчання в школах з 2022 р.

Опубліковано

on

От

Кабінет Міністрів затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, який набере чинності з 1 січня 2022 р.

«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами  у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом «за реальною потребою». Це позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», – прокоментував Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Читайте також: МОН підключило Систему автоматизації інклюзивно-ресурсних центрів

За його словами, умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

Читайте також: Залишки субвенції 2019 р. на кабінети інклюзивно-ресурсних центрів можна використати у 2021 р.

Порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки учнів з ООП (усі рівні підтримки):

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

Якщо в учнів виникають незначні, поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями закладу освіти, їм може надаватися підтримка першого рівня, а якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб.

Центр визначатиме, підтримки якого рівня під час освітнього процесу може бути надано такому учню. Зокрема другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву), третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву). Відповідно, четвертий – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву, а учням із найважчими ступенями прояву надається п’ятий рівень.

Учні, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.

До з’єднаного класу (класу-комплекту) учні зараховуються без урахування кількості таких осіб.

За наявності в населеному пункті одного закладу освіти учні розподіляються між класами такого закладу освіти без урахування кількості таких осіб.

Нагадаємо, надбавки не менше 25% встановлені педагогам інклюзивно-ресурсних центрів.

Читати далі

В Україні

Нові карантинні обмеження для закладів освіти з 20 вересня

Опубліковано

on

От

На Урядовому порталі оприлюднено зміни до постанов Кабінету Міністрів від 9 грудня 2020 р. № 1236 і від 29 червня 2021 р. № 677, що набирають чинності з 20 вересня 2021 р.

Читайте також: Нові карантинні обмеження з 20 вересня

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Міністерство освіти і науки інформує, що згідно зі змінами у разі введення жовтого рівня епідемічної небезпеки відвідування закладів освіти здобувачами освіти буде дозволено за умови наявності не менше як у 80% працівників закладу освіти документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародного, внутрішнього або іноземного сертифіката. Сертифікат може підтверджувати:

  • вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати);
  • вакцинацію від COVID-19 повним курсом однодозної чи дводозної вакцини (зелені сертифікати);
  • негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції;
  • одужання особи від зазначеної хвороби.

Читайте також: Вакциновані в Україні іноземці можуть отримати міжнародний COVID-сертифікат

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

У разі введення червоного рівня епідемічної небезпеки відвідування закладів освіти здобувачами освіти буде дозволено, якщо 100% працівників закладу освіти матимуть документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародний, внутрішній або іноземний сертифікат. Сертифікат може підтверджувати:

  • вакцинацію від COVID-19 повним курсом однодозної чи дводозної вакцини (зелені сертифікати);
  • негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції;
  • одужання особи від зазначеної хвороби.

Строк чинності COVID-сертифікатів, що підтверджують вакцинацію від COVID-19 однією дозою вакцини (жовті сертифікати) від дати введення дози становитиме 120 днів, двома дозами (зелений сертифікат) – 365 днів.

COVID-сертифікат, що підтверджує негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції, діятиме 72 години. Термін дії сертифіката про одужання від COVID-19 становитиме 180 днів.

Нагадаємо, Україна переходить до жовтої епідемічної зони.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link