Connect with us

В Україні

Новації ВРУ

Дата публікації:

Перший заступник голови Верховної Ради Руслан Стефанчук окреслив загальний план на третю сесію Верховної Ради ІХ скликання, зокрема, йшлося про запровадження електронного документообігу в парламенті, він також анонсував переклад англійською деяких законів.

«Ми починаємо роботу в третій сесії Верховної Ради. Я хочу подякувати всім суб’єктам законодавчої ініціативи за те, що вони вчасно подали свої законопроектні пропозиції. Результатом став вагомий доробок. За весь період діяльності Верховної Ради тільки на 1997-й, 1999-й і 2006 роки, якщо я не помиляюся, був план законопроектних робіт. Зараз ми це внесли як обов’язкову норму в регламент ВРУ — і відтепер будемо рухатися назустріч тому, щоб іти за відповідним планом.

Уперше буде виділено такий блок, як законопроекти інституційні основні. І другий, додатковий блок, — внесення змін і доповнень до вже існуючих законодавчих актів. Щодо основних законопроектів — вони будуть стосуватися змін до Конституції України; мова про проекти законів, які передбачені Конституцією, але досі не розроблені — таких законопроектів понад 20; у цьому списку й кодифіковані акти — ми сконцентруємо свою увагу на відповідних кодифікаціях, при тому як на створенні нових кодексів, так і на рекодифікації вже існуючих. Станом на сьогодні деякі кодекси існують із більше, аніж тисячею поправок, змін і доповнень — це вже давно потребує від нас системного переосмислення. У першу чергу, це стосується Цивільного та Кримінального кодексів, Кодексу про адміністративні правопорушення й Кодексу про адміністративні делікти. Крім цього, буде блок законів, що стосуються первинної розробки — вони означені як окремий напрямок. Також окремо і внесення змін та доповнень до тих законодавчих актів, які існують». Стефанчук також додав, що треба здійснити «вичищенння законодавчого сміття»: перевірити, які закони, постанови, розпорядження втратили актуальність. Окрім того, за його словами, важливі для інвесторів закони буде перекладено англійською мовою.

Про референдум. «Ми провели чергове засідання робочої групи щодо народовладдя, результатом якого став проект закону про всеукраїнський референдум, який широко обговорюється громадянським суспільством. Долучені всі громадські організації, які в цьому секторі працюють, — і «Опора», і РПР та інші. Думаю, найближчим часом ми також внесемо його в парламентську залу».

Про e-документообіг. «З цього тижня здійснюємо перехід на електронну форму своєї діяльності, щодо цих півроку, то буде діяти паралельно електронна й паперова форми, що дасть можливість призвичаїтись до нових правил, створити алгоритмію процесів і запропонувати абсолютно нову якість діяльності депутатського корпусу».

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Держдопомогу під час карантину можна буде отримати через «Дію»

Опубліковано

on

Програму підтримки бізнесу за ініціативи Президента України прийнято сьогодні Урядом та спрямовано на розгляд до Верховної Ради.

Ухвалені рішення передбачають:

– допомогу ФОП та найманим працівникам, що працюють у сферах діяльності, які можуть бути закритими через карантин;

– програму збереження робочих місць. У разі посилення карантину роботодавці зможуть отримати до 8 тис. грн одноразової матеріальної допомоги на кожного працівника, робочий час якого скорочено/буде скорочено;

– ініціативи щодо ЄСВ. Підприємства, що зупиняють роботу в разі запровадження жорсткого карантину, отримають компенсацію витрат на сплату єдиного соціального внеску за найманих працівників.

Таку допомогу в розмірі 8 тис. грн можна буде отримати на порталі та в застосунку Дія. Для цього потрібно лише подати заявку, на заповнення якої піде до 5 хвилин часу.

Після заповнення заяви та перевірки її у реєстрах Пенсійного Фонду України заявник отримає матеріальну допомогу на свій рахунок. Загалом очікується, що послугою скористаються 1,6 млн українців.

Умови отримання допомоги для найманого працівника:

– наявність даних у реєстрі;

–  перебування в трудових відносинах з роботодавцем більше 3 місяців;

– роботодавець за працівника впродовж останніх 3 місяців сплатив ЄСВ (Єдиний соцвнесок);

– місячна оплата праці працівника не перевищує 30 тис. грн (станом на жовтень 2020 р.).

Умови отримання допомоги для ФОП:

– наявність даних у реєстрі;

– має бути сплачений ЄСВ за 2 перші квартали 2020 року;

– строк реєстрації повинен бути не менший, ніж 3 місяці до моменту подання заяви на отримання допомоги.

Допомогу отримають ФОП або працівники, якщо їх роботодавець має одну з 6-ти категорій КВЕД:

– 47 – роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами;

– 55 – тимчасове розміщування;

– 56 – діяльність із забезпечення стравами та напоями;

– 59.14 – демонстрація кінофільмів;

– 90 – діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг;

– 93 – діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг.

Одна з 6 категорій КВЕД має бути заявлена першою у реєстраційних відомостях станом на 31 жовтня 2020 р.

Читати далі

В Україні

Подання звітів по FATCA відтерміновано до вересня 2021 р.

Опубліковано

on

Служба внутрішніх доходів США листом від 12 листопада повідомила Міністерство фінансів про перенесення для України строку подання звітів про підзвітні рахунки (за звітні періоди з 2014 до 2019 р.) до 30 вересня 2021 р.

Ураховуючи зазначене, фінансові агенти зобов’язані подати до Державної податкової служби України звіти про підзвітні рахунки за 2020 р. та інформацію стосовно звітних періодів із 2014 до 2019 р. до 1 вересня 2021 р.

Перенесення строку подання звітів відбулося після консультацій Міністерства фінансів України зі Службою внутрішніх доходів США через труднощів  запровадження Угоди між Урядом України та Урядом США з поліпшення виконання податкових правил і застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) та з урахуванням пандемії COVID-19.

Читати далі

В Україні

Зберегти особливий статус академії держуправління вимагає Асоціація міст України

Опубліковано

on

Асоціація міст України звернулась до Президента України з проханням сприяти збереженню особливого статусу Національної академії державного управління при Президентові України.

Як зазначає АМУ, в Україні триває реформа місцевого самоврядування і територіальної організації влади. Головними чинниками успіху реформи є створення якісної законодавчої бази, формування належної фінансової основи та наявність професійних кадрів для її втілення. Підготовкою управлінських кадрів для органів державного управління та місцевого самоврядування вже 25 років займається Національна академія державного управління при Президентові України.

5 листопада 2020 р. був підписаний Указ Президента «Про впорядкування використання об’єктів державної власності, що перебувають в управлінні Державного управління справами» № 487/2020, за яким НАДУ має бути передана до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

АМУ стурбована таким рішенням, адже скасування спеціального статусу НАДУ може призвести до руйнування системи підготовки публічних службовців та знівелювати багаторічні зусилля створення власної української традиції підготовки і формування державно-управлінських кадрів.

Крім того, це ставить під сумнів успішне завершення децентралізаційної реформи, оскільки передбачалося, що саме на базі НАДУ проходитимуть підготовку службовці нового рівня – префекти, які мають бути професійними фахівцями у сфері державного управління та місцевого самоврядування.

Також Асоціація міст України направила лист Голові Верховної Ради України та звернулася до Прем’єр-міністра України щодо збереження особливого статусу Національної академії державного управління при Президентові України.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram