Connect with us

В Україні

Новостворені громади не мають компенсувати неоплачені соціальні послуги

Опубліковано

Асоціація міст України звернула увагу на відсутність законодавчих підстав для перекладання на територіальні громади заборгованості районних бюджетів ліквідованих районів, зокрема заборгованості з виплати компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду.

АМУ зазначила, що згідно з ч. 7 ст. 13 Закону України «Про соціальні послуги» та постановою КМУ від 23 вересня 2020 р. № 859 компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчими органами міської міста обласного значення, районної в місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади.

Відповідно до пп. «а» п. 4 ч. 1 ст. 89 Бюджетного кодексу України в редакції, яка діяла до 1 січня 2021 р., виплата компенсації, здійснювалася з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад. Тобто, до 1 січня 2021 р. компенсація виплачувалася з бюджету того рівня, на якому працює орган, який призначив компенсацію (сільський, селищний, міський або районний).

З 1 січня 2021 р. відповідно до ст. 89 Бюджетного Кодексу України та п. 5 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону від 17 листопада 2020 р. № 1009-IX виконавчі органи усіх сільських, селищних, міських рад набули повноважень призначати і виплачувати компенсацію з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад.

Щодо виплати заборгованості бюджетів районних рад ліквідованих районів, то відповідно до пп. 3 п. 6-2 розд. V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району. Тобто, районна рада новоутвореного району є правонаступником, в тому числі, усіх залишків коштів та боргових зобов’язань і вона ж повинна виплатити відповідну заборгованість.

АМУ звернула увагу, що норма щодо передачі боргових зобов’язань районних бюджетів бюджетам територіальних громад (відповідно до абз. 6 пп. 15 п. 6-2 розд. V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про місцеве самоврядування в Україні») чітко не виписана та не вказує на обов’язковість передачі такої заборгованості, не містить порядку здійснення її розподілу.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.