Connect with us

В Україні

Під час реорганізації райдержадміністрацій ЦНАПи продовжують працювати

Дата публікації:

Міністерство цифрової трансформації України інформує, що з 2020 р. розпочався процес реорганізації районних державних адміністрацій (РДА). Водночас ЦНАП при РДА продовжують функціонувати.

Так, під час реорганізації:

  • 320 РДА реорганізуються через приєднання до 100 РДА в адміністративних центрах нових районів;
  • з 40 РДА утвориться 13 РДА в нових районах, де раніше була відсутня районна державна адміністрація.

До 2022 р. всі ЦНАП при РДА працюватимуть, доки ЦНАП при відповідних ОМС не розпочнуть роботу.

«Доступні та якісні адмінпослуги для громадян – один із пріоритетних напрямків Мінцифри. Ми працюємо над тим, щоб всі ЦНАП під час реорганізації РДА були збережені. Центри працюватимуть у звичному режимі, зокрема, як територіальні підрозділи РДА новоутворених районів», – зазначила Людмила Рабчинська, заступник Міністра цифрової трансформації.

Нагадуємо, що згідно з Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» від 3 листопада 2020 р. № 943-IX ЦНАП, утворені при РДА, функціонують до початку роботи ЦНАП, утворених відповідними міськими, селищними радами в адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 р.), але не пізніше 31 грудня 2021 р.

Постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій» від 18 квітня 2012 р. № 606 у структурі РДА серед структурних підрозділів щодо здійснення виконавчої влади передбачено підрозділ з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та організації діяльності ЦНАП.

В Україні

Які стоматологічні послуги в Україні залишилися безкоштовними?

Опубліковано

on

У Національній службі здоров’я України розповіли, які стоматологічні послуги будуть безкоштовними.

Як ідеться у повідомленні НСЗУ у Facebook, в умовах вкрай обмеженого фінансування системи охорони здоров’я, найефективнішим у стоматологічній галузі є витрачання ресурсів лише на найнеобхідніше. «Для дорослих Програма медичних гарантій покриває ургентну стоматологію — зняття гострого болю та лікування станів, які загрожують життю. Зокрема, безоплатними будуть медичні послуги, якщо в пацієнта діагностовано пульпіт, перелом зуба, невралгія трійчастого нерва, хімічний опік слизової рота, слинокам’яна хвороба, карбункул і фурункул, травми м’яких тканин щелепно-лицевої ділянки», — йдеться в повідомленні.

Також до безоплатного пакету входить планова дитяча стоматологія, бо вона дійсно може запобігти погіршенню загального здоров’я дитини. «У Програмі медичних гарантій цього року стоматологічну допомогу дорослим та дітям виділено в окремий амбулаторний пакет. Він покриватиме: ургентну стоматологічну допомогу дорослим та дітям; проведення інструментальних досліджень в рамках ургентної стоматологічної допомоги; планову стоматологічну допомогу дітям, крім ортодонтичних процедур та протезування», — йдеться в повідомленні.

При цьому наголошується, що протезування, брекети та інші дорогі стоматологічні послуги не входять у гарантований пакет.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В Україні

Утримання мережі закладів дошкільної освіти перекладають на місцеве самоврядування

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» щодо забезпечення територіальної доступності дошкільної освіти» № 4604.

Асоціація міст України, не заперечуючи проти його ідеї – закріпити гарантоване право кожної дитини здобувати дошкільну освіту в закладі дошкільної освіти, що є найбільш доступний та наближений до місця її проживання, запропонувала відправити його на доопрацювання.

АМУ звертає увагу, що проект покладає на органи місцевого самоврядування обов’язок створення та утримання мережі закладів дошкільної освіти, що є ширшим від визначеної ст. 25 Закону України «Про освіту» компетенції щодо створення закладів освіти, обов’язку утримання та розвитку матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти.

За відсутності державної субвенції або іншого фінансування дошкільної освіти ухвалений законопроект не буде мати позитивного впливу на забезпечення соціальних гарантій дітям та створення умов для першочергового зарахування до закладів освіти осіб, що проживають в територіальних межах обслуговування відповідним закладом дошкільної освіти.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України також зауважило, що деякі положення проекту не відповідають принципу правової визначеності. Зокрема у проекті передбачається «у разі якщо після вжиття вичерпних заходів кількість дітей, які мають право на першочергове зарахування, перевищує спроможність закладу дошкільної освіти, орган, у сфері управління якого перебуває заклад дошкільної освіти, невідкладно має запропонувати на вибір батьків таких дітей перелік закладів дошкільної освіти, максимально доступних і наближених до місця їх проживання, а також сприяти зарахуванню дітей до обраних їх батьками закладів дошкільної освіти».

Наведене положення, є недостатньо зрозумілим, яким саме чином орган, у сфері управління якого перебуває заклад дошкільної освіти, має сприяти зарахуванню дітей до обраних їх батьками закладів дошкільної освіти.

Читати далі

В Україні

Ухвалено перелік підручників для 4-го класу, які друкуватимуть бюджетним коштом в 2021 р.

Опубліковано

on

Колегія Міністерства освіти і науки ухвалила перелік підручників для 4-го класу, які можуть друкуватися за кошти державного бюджету в 2021 році за підсумками ІІ етапу конкурсного відбору підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників у 2020-2021 роках.

Колегія МОН вирішила:

– 38 назв підручників для 4-го класу закладів загальної середньої освіти включити до переліку підручників, які можуть друкуватися за кошти державного бюджету;

– 23 назви підручників для 4-го класу закладів загальної середньої освіти включити до переліку підручників, які можуть друкуватися за кошти державного бюджету, за умови подання видавництвом до Інституту модернізації змісту освіти гарантійного листа про фінансування (за рахунок власних обігових коштів або інших коштів, не заборонених законодавством) різниці між запропонованою видавництвом вартістю такого підручника і середньою вартістю підручника, що зазначена в паспорті бюджетної програми на відповідний рік;

– 5 назв підручників для 4-го класу закладів загальної середньої освіти включити до переліку підручників, які адаптуватимуться рельєфно-крапковим та збільшеним шрифтом для закладів освіти, в яких навчаються діти з порушеннями зору, і можуть друкуватися за кошти державного бюджету;

– 3 назви підручників для 4-го класу закладів загальної середньої освіти включити до переліку підручників, які перекладатимуть мовами національних меншин (польська, молдовська, російська, румунська, угорська) для закладів освіти, у складі яких є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин, і можуть друкуватися за кошти державного бюджету.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram