Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

В Україні

Приватні виконавці: конкуренція і реальні результати роботи

Опубліковано

on

Запроваджений в Україні інститут приватного виконання судових рішень демонструє перші результати — приватні виконавці створили конкуренцію на ринку та ефективно стягують борги. Про це заявив заступник міністра юстиції з питань виконавчої служби Сергій Шкляр.

За його словами, нині в регіонах України працює 111 приватних виконавців. До них стягувачі можуть звертатися з усіх питань, окрім питань виселення та вселення фізичних осіб, рішень про конфіскацію майна, відібрання і передачу дитини, рішень, за якими стягувачами є держава, державні органи, рішень адміністративних судів та Європейського суду з прав людини й низки інших. «Зі всіх документів, завершених приватними виконавцями у 2017 році, повністю виконано ними 83 відсотки таких проваджень. Це говорить про те, що приватні виконавці націлені на реальні результати щодо успішного виконання судових рішень», — підкреслив С. Шкляр, додавши, що цього року Мін’юст очікує ще кращих показників у роботі приватних виконавців, адже в 2018-му їхня кількість повинна суттєво збільшитися. «Міністерство юстиції поставило перед собою завдання надати можливість скласти іспит у 2018 році не менше ніж 800 особам. У нас уже створені постійні Дисциплінарна та Кваліфікаційна комісії, іспити проводяться регулярно, тож запрошуємо всіх охочих долучитися до цієї професії.

Міф щодо того, що пройти відбір надто складно або навіть неможливо, — безпідставний. Іспит на право стати приватним виконавцем вже пройшли 359 осіб. 151 кандидат, або 42%, успішно його склали. Це — доволі високий показник. Наголошую: фахово підготовлені, професійні кандидати успішно складають іспит і приступають до роботи. За процесом відбору постійно стежать наші міжнародні партнери та донори з проекту «Нове Правосуддя» агенції USAID та проекту ЄС «ПРАВО-Justice», — наголосив Сергій Шкляр.

Заступник міністра також нагадав, що для того, аби стати приватним виконавцем, громадянин України повинен досягти 25 років, мати вищу юридичну освіту не нижче другого рівня і стаж роботи в галузі права не менше двох років. Усі кандидати мають обов’язково пройти курс навчання та скласти кваліфікаційний іспит, питання якого розроблені міжнародними партнерами Мін’юсту.

Також до кандидатів висувається вимога щодо проходження стажування. Втім від нього звільнені особи, які мають стаж роботи державного чи приватного виконавця, адвоката, нотаріуса, арбітражного керуючого не менше одного року або помічника приватного виконавця не менше двох років. Усі, хто успішно склав іспит, отримують посвідчення приватного виконавця. Щоб почати працювати, слід застрахувати свою діяльність та обладнати офіс відповідно до вимог.

Щодо роботи їх колег із ДВС, то загалом на сьогодні перед органами цієї служби першочерговим завданням стоїть інституційне переосмислення своєї місії в забезпеченні в Україні верховенства права, зокрема, в частині обов’язковості виконання судових рішень, що написала в своєму блозі заступник міністра юстиції Світлана Глущенко.

За її словами, застаріла філософія процедури виконання судових рішень має поступитися впровадженню європейських підходів у роботі виконавців, що ґрунтуються на засадах соціальної спрямованості, відкритості, професійної етики та культури, якості та оперативності виконавчих дій. Саме цього чекає від служби суспільство.

Як вказується, основна ідея змін полягає в захисті прав та інтересів як стягувачів, так і боржників, належному забезпеченні державою виконання судових рішень. Аби перевести ці ідеї в реальну площину, було розроблено паспорт еволюції системи виконання судових рішень, який передбачає впровадження конкретних змін на кожному етапі трансформації системи.

Згаданий паспорт реформ містить кілька важливих, навіть фундамен- тальних, пріоритетів. Перший з них — це добровільне виконання рішень. Як вказує С. Глущенко, метою реформи є донесення до свідомості боржників невідворотності відповідальності за порушення. А відтак і розуміння того, що не виконавши рішення добровільно, в майбутньому вони можуть заплатити більше. Загалом же Мін’юст планує створити таку мотиваційну систему, за якої врегулю-
вання спорів відбуватиметься без звернення до ДВС. Головні інструменти — це правопросвітницька кампанія, формування позитивного іміджу Державної виконавчої служби та приватних виконавців, врегулювання системи адміністрування діяльності експертів, а також створення альтернативних механізмів та інститутів — інституту згоди на виконання рішень та механізму альтернативних можливостей виконання рішень.

Другий пріоритет — здійснення виконавчих дій вчасно, кваліфіковано та якісно. По суті, це означає професійне та компетентне надання допомоги. Цієї мети міністерство планує досягти за рахунок автоматизації процесів, зокрема, через взаємодію реєстрів та взаємодію ДВС з іншими органами й установами. Йдеться, в тому числі, про забезпечення доступу працівників ДВС до реєстрів нерухомості та транспортних засобів. Передбачається також повністю автоматизувати процес документообігу, аби державні виконавці могли отримати повне досьє на боржника за максимально короткий термін, а громадяни — швидко та якісно скористатися послугами ДВС. Також планується знизити навантаження на держвиконавців, забравши невластиві їм функції, та мотивувати останніх до підвищення своїх професійних компетенцій через конкуренцію з приватними виконавцями та кар’єрні й фінансові стимули.

Третій пріоритет, визначений Мін’юстом, — забезпечення відкритості роботи органів ДВС, їх суспільна орієнтованість. Публічність, відкритість, прозорість, звітність перед суспільством — такі вимоги стоять перед виконавчою службою. Для їх реалізації планується створити мобільні та автоматизовані сервіси, сервісні центри, де громадяни зможуть отримати відповіді на всі питання без відвідування органів ДВС, розробити стандарти якості та запровадити моніторинг ефективності роботи виконавців.

Як сподіваються у відомстві, в комплексі всі ці складові безумовно будуть підвищувати рівень довіри до цієї служби та впливати на підвищення кількості фактично виконаних судових рішень в Україні.

Підготував Ілля Мороз,
ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Заява про захоплення виявилася перебільшенням

Опубліковано

on

От

Сьогодні на сайті Національної асоціації адвокатів України (НААУ) з’явилося повідомлення, що цю організацію захопили

Як з’ясував Lexinform , до приміщення НААУ (м. Київ, вул. Борисоглібська, 3),  де в цей день мало відбутися засідання Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури міста Києва (КДКА м. Києва), прибули представники кількох громадських організацій і народні депутати.

Під дверима НААУ, куди не пускали громадськість, відбувся мітинг.

Станом на 16 годин проводиться перевірка повноважень членів КДКА м. Києва
https://www.facebook.com/groups/radaadvokativ/permalink/1499931606775071/

В приміщенні перебуває поліція.

Сутичок не було, людей в балаклавах чи озброєних не було.

Вхід і вихід з приміщення вільні.

Читати далі

В Україні

Черги за паспортами більше немає

Опубліковано

on

Прес-служба Мінекономрозвитку повідомила, що поліграфічний комбінат «Україна» повністю ліквідував чергу на виготовлення (персоналізацію) паспортів громадянина України та паспортів для виїзду за кордон.

25 липня 2018 р. поліграфкомбінат виготовив та відвантаживдо підрозділів Державної міграційної служби України всі паспорти громадянина України та паспорти громадянина України для виїзду за кордон, на оформлення та друк яких було отримано заяви від громадян.

Заради цього комбінат останнім часом працював у три зміни, 24 години на добу без вихідних. Окрім того, було закуплено та налагоджено роботу додаткової виробничої лінії та автоматичної системи персоналізації паспортів. Система розпочала працювати в січні 2018 р.

Нагадаємо:

ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» (належить до сфери управління Мінекономрозвитку) – єдиний виробник біометричних документів, які видаються в Україні. З початком дії безвізового режиму 11 червня 2017 р. комбінат персоналізував майже 5,8 мільйонів паспортів для виїзду за кордон, тобто на понад 60% більше, ніж за період від січня 2015 р.

Читати далі

В Україні

Повернути з Кіпру гроші олігархів пропонує Київрада

Опубліковано

on

Опубліковане і набрало чинності рішення Київської міської ради «Про звернення Київської міської ради до Верховної Ради України щодо ухвалення Антиолігархічного пакета докорінних перетворень» № 806/4870.

Київрада закликала Верховну Раду України прийняти «Антиолігархічний пакет докорінних перетворень». Майже всі законопроекти з цього пакета зареєстровані у Верховній Раді та розділені на кілька груп за напрямами правового регулювання:

1. Повернення капіталів з офшорів і ліквідація схем виведення грошей з України:

  • «Про денонсацію Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Кіпр про
    уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно
    податків на доходи та Протоколу до неї» № 0001-1 від 02 грудня 2014 р.;
  • «Про повернення капіталів, що перебувають та зареєстровані в Республіці Кіпр,
    офшорних зонах та інших юрисдикціях, звільнених від подвійного оподаткування, або
    тих, що мають пільговий режим оподаткування» № 1112 від 28 листопада 2014 р.

2. Демонополізація та ліквідація олігархічної моделі економіки:

  • «Про ліквідацію приватних монополій» № 1109 від 28 листопада 2014 р.

3. Заборона приватизації стратегічних підприємств:

  • «Про внесення змін до Закону України «Про приватизацію державного майна»
    (щодо мораторію на приватизацію державного майна до стабілізації ситуації у державі)»
    № 2424а від 21 липня 2015 р.

4. Деолігархізація енергетики та справедливі тарифи:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення
    енергетичної безпеки України)» № 6341 від 11 квітня 2017 р.;
  • «Про внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу» (щодо
    особливостей функціонування газорозподільної системи)» № 6583 від 12 червня 2017 р.;
  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо порядку
    використання природного газу, видобутого на території України» № 2408а від 17 липня
    2015 р.

5. Земля – власність нації:

  • «Про заборону торгівлі землею сільськогосподарського призначення» № 2906 від
    19 травня 2015 р.

Київрада нагадала народним депутатам України про надважливість вирішення цих
питань.

Читати далі

В тренді