Приватні виконавці: конкуренція і реальні результати роботи | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

В Україні

Приватні виконавці: конкуренція і реальні результати роботи

Опубліковано

on

Запроваджений в Україні інститут приватного виконання судових рішень демонструє перші результати — приватні виконавці створили конкуренцію на ринку та ефективно стягують борги. Про це заявив заступник міністра юстиції з питань виконавчої служби Сергій Шкляр.

За його словами, нині в регіонах України працює 111 приватних виконавців. До них стягувачі можуть звертатися з усіх питань, окрім питань виселення та вселення фізичних осіб, рішень про конфіскацію майна, відібрання і передачу дитини, рішень, за якими стягувачами є держава, державні органи, рішень адміністративних судів та Європейського суду з прав людини й низки інших. «Зі всіх документів, завершених приватними виконавцями у 2017 році, повністю виконано ними 83 відсотки таких проваджень. Це говорить про те, що приватні виконавці націлені на реальні результати щодо успішного виконання судових рішень», — підкреслив С. Шкляр, додавши, що цього року Мін’юст очікує ще кращих показників у роботі приватних виконавців, адже в 2018-му їхня кількість повинна суттєво збільшитися. «Міністерство юстиції поставило перед собою завдання надати можливість скласти іспит у 2018 році не менше ніж 800 особам. У нас уже створені постійні Дисциплінарна та Кваліфікаційна комісії, іспити проводяться регулярно, тож запрошуємо всіх охочих долучитися до цієї професії.

Міф щодо того, що пройти відбір надто складно або навіть неможливо, — безпідставний. Іспит на право стати приватним виконавцем вже пройшли 359 осіб. 151 кандидат, або 42%, успішно його склали. Це — доволі високий показник. Наголошую: фахово підготовлені, професійні кандидати успішно складають іспит і приступають до роботи. За процесом відбору постійно стежать наші міжнародні партнери та донори з проекту «Нове Правосуддя» агенції USAID та проекту ЄС «ПРАВО-Justice», — наголосив Сергій Шкляр.

Заступник міністра також нагадав, що для того, аби стати приватним виконавцем, громадянин України повинен досягти 25 років, мати вищу юридичну освіту не нижче другого рівня і стаж роботи в галузі права не менше двох років. Усі кандидати мають обов’язково пройти курс навчання та скласти кваліфікаційний іспит, питання якого розроблені міжнародними партнерами Мін’юсту.

Також до кандидатів висувається вимога щодо проходження стажування. Втім від нього звільнені особи, які мають стаж роботи державного чи приватного виконавця, адвоката, нотаріуса, арбітражного керуючого не менше одного року або помічника приватного виконавця не менше двох років. Усі, хто успішно склав іспит, отримують посвідчення приватного виконавця. Щоб почати працювати, слід застрахувати свою діяльність та обладнати офіс відповідно до вимог.

Щодо роботи їх колег із ДВС, то загалом на сьогодні перед органами цієї служби першочерговим завданням стоїть інституційне переосмислення своєї місії в забезпеченні в Україні верховенства права, зокрема, в частині обов’язковості виконання судових рішень, що написала в своєму блозі заступник міністра юстиції Світлана Глущенко.

За її словами, застаріла філософія процедури виконання судових рішень має поступитися впровадженню європейських підходів у роботі виконавців, що ґрунтуються на засадах соціальної спрямованості, відкритості, професійної етики та культури, якості та оперативності виконавчих дій. Саме цього чекає від служби суспільство.

Як вказується, основна ідея змін полягає в захисті прав та інтересів як стягувачів, так і боржників, належному забезпеченні державою виконання судових рішень. Аби перевести ці ідеї в реальну площину, було розроблено паспорт еволюції системи виконання судових рішень, який передбачає впровадження конкретних змін на кожному етапі трансформації системи.

Згаданий паспорт реформ містить кілька важливих, навіть фундамен- тальних, пріоритетів. Перший з них — це добровільне виконання рішень. Як вказує С. Глущенко, метою реформи є донесення до свідомості боржників невідворотності відповідальності за порушення. А відтак і розуміння того, що не виконавши рішення добровільно, в майбутньому вони можуть заплатити більше. Загалом же Мін’юст планує створити таку мотиваційну систему, за якої врегулю-
вання спорів відбуватиметься без звернення до ДВС. Головні інструменти — це правопросвітницька кампанія, формування позитивного іміджу Державної виконавчої служби та приватних виконавців, врегулювання системи адміністрування діяльності експертів, а також створення альтернативних механізмів та інститутів — інституту згоди на виконання рішень та механізму альтернативних можливостей виконання рішень.

Другий пріоритет — здійснення виконавчих дій вчасно, кваліфіковано та якісно. По суті, це означає професійне та компетентне надання допомоги. Цієї мети міністерство планує досягти за рахунок автоматизації процесів, зокрема, через взаємодію реєстрів та взаємодію ДВС з іншими органами й установами. Йдеться, в тому числі, про забезпечення доступу працівників ДВС до реєстрів нерухомості та транспортних засобів. Передбачається також повністю автоматизувати процес документообігу, аби державні виконавці могли отримати повне досьє на боржника за максимально короткий термін, а громадяни — швидко та якісно скористатися послугами ДВС. Також планується знизити навантаження на держвиконавців, забравши невластиві їм функції, та мотивувати останніх до підвищення своїх професійних компетенцій через конкуренцію з приватними виконавцями та кар’єрні й фінансові стимули.

Третій пріоритет, визначений Мін’юстом, — забезпечення відкритості роботи органів ДВС, їх суспільна орієнтованість. Публічність, відкритість, прозорість, звітність перед суспільством — такі вимоги стоять перед виконавчою службою. Для їх реалізації планується створити мобільні та автоматизовані сервіси, сервісні центри, де громадяни зможуть отримати відповіді на всі питання без відвідування органів ДВС, розробити стандарти якості та запровадити моніторинг ефективності роботи виконавців.

Як сподіваються у відомстві, в комплексі всі ці складові безумовно будуть підвищувати рівень довіри до цієї служби та впливати на підвищення кількості фактично виконаних судових рішень в Україні.

Підготував Ілля Мороз,
ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Декларація про доходи тепер частково самозаповнюється

Опубліковано

on

От

Державна фіскальна служба України повідомила про запровадження нового сервісу в Електронному кабінеті платника податків.

Оскільки з 1 січня 2019 р. відбувається декларування громадянами отриманих протягом 2018 року доходів, для подання податкової декларації розроблено новий сервіс.

Ним передбачено автоматичне часткове заповнення інформації про майновий стан та доходи на підставі облікових даних про платника, відомостей про отримані доходи, що наявні у Державному реєстрі фізичних осіб та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.

Новий сервіс доступний для фізичних осіб які:

  • зобов’язані подати річну декларацію;
  • мають право на отримання податкової знижки;
  • провадять незалежну професійну діяльність.

Для того, щоб подати електронну декларацію необхідно мати електронний цифровий підпис. Його можна отримати у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, перелік яких наведено у відкритій частині Електронного кабінету.

ДФС зауважує, що дані з Державного реєстру для автоматичного заповнення, можуть бути не повними, адже в Реєстрі не відображені відомості про іноземні доходи чи  отриманні від фізичних осіб.

Платникам податків радять бути уважними.

Читати далі

В Україні

Вітаємо з Днем Адвокатури!

Опубліковано

on

От

Шановні колеги,
щиро вітаю вас із Днем Адвокатури!

Зичу невпинного фахового зростання, широких правових обріїв та впевнених заслужених перемог.

У цей святковий день згадаймо, що адвокат – це не просто професія, це – місія.

Висока, складна й відповідальна, якою вона була сотні років…

Навіть в Указі Президента України про встановлення нашого професійного свята було підкреслено важливу роль адвокатури саме в розбудові правової держави, захисті конституційних прав і свобод громадян, велике громадське значення нашої правозахисної інституції в Україні.

Не випадково в цей самий день 1992 року був прийнятий перший в незалежній Україні Закон «Про адвокатуру», який став спільним здобутком всіх адвокатів, згуртованих тоді Спілкою адвокатів України, плодом титанічної колективної праці, запеклих інтелектуальних суперечок та з честю пройдених випробувань.

То ж успіхів вам, насолоди від праці, надійних партнерів, світлих днів і років взаємної підтримки, щирості й товариськості серед колег.

Адвокатура України має на це право, всі ви на це заслуговуєте!

Тетяна Варфоломеєва,
адвокат з 1976 р., ректор Академії адвокатури України, доктор юридичних наук, член-кореспондент Національної академії правових наук України, президент Спілки адвокатів України (2006-2012 рр.), член Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури при Кабінеті Міністрів України (2008-2012 рр.), заслужений юрист України

Читати далі

В Україні

Прем’єр анонсував скорочення кількості районів

Опубліковано

on

От

Продовження реформи децентралізації в Україні передбачає укрупнення районів, щоб до 2020 року їх число скоротилося до 100.

Про це під час форуму місцевого самоврядування заявив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. «Нам необхідно сформувати нові спроможні райони, бо ми розуміємо проблематику, коли створюються громади, а райони є різними за кількістю, за можливостями. Однозначно нам необхідно буде проводити укрупнення районів. І це є нормальним і незворотнім шляхом», — сказав він.

За словами прем’єра, зменшення кількості районів викликане необхідністю створити фінансово сильні адміністративні одиниці. «Повірте, це не питання кількості, це питання якості та спроможності. Краще мати 100 районів, які будуть з якісними повноваженнями, з якісними фінансовими можливостями, які адекватно сприйматимуть запити громадян і виконуватимуть ці завдання», — зазначив В. Гройсман.

Прем’єр також додав, що нова територіальна основа, яка має сформуватися в Україні до 2020 року, передбачає не лише укрупнення районів, а й створення загалом 1 600–1 800 спроможних об’єднаних територіальних громад.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.