Connect with us

В Україні

Україна виграла в Росії апеляцію в СОТ

Апеляційний орган Світової організації торгівлі задовольнив скаргу України на програне рішення у справі, що стосується введеної РФ заборони на експорт українських вагонів та залізничного обладнання.

Україна виграла спір із РФ щодо обмеження на поставки до Росії вагонів і стрілочних переводів. Як вказується, рішення по апеляції на користь України вже офіційно опубліковане.

Нагадаємо, Україна подала позов до СОТ у 2015 році. За даними уряду, в результаті російських обмежень український експорт залізничної продукції в РФ з 2012 по 2016 роки скоротився у понад 20 разів — з 2,6 млрд до 95 млн доларів. У рамках справи Україна доводила, що призупинення дії сертифікатів відповідності та неприйняття до розгляду заявки на проведення сертифікації призвело до дискримінації, невиправданих перешкод у торгівлі та недотримання встановленої процедури оцінки відповідності товару.

Група експертів підтвердила, що Росія порушила свої зобов’язання стосовно невизнання сертифікатів, виданих українським виробникам в інших країнах Митного союзу, що це, у свою чергу, створює переваги для національних виробників. Водночас ті ж експерти не підтвердили існування систематичного обмеження імпорту з боку Росії. Україна з таким вердиктом не погодилася й у серпні 2018 року оскаржила дане рішення СОТ.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Як відновити втрачений документ про професійну освіту?

Відповідно до щойно опублікованого роз’яснення директорату профосвіти МОН особи, які втратили документ про професійну освіту або додаток до нього, можуть відновити документи, звернувшись до закладу, який їх видав, із відповідною заявою.

Якщо профтех припинив свою діяльність – заяву потрібно адресувати до його правонаступника. Інформацію про правонаступника профтеху можна дізнатися в місцевому управлінні освіти.

Якщо ж правонаступник відсутній, заяву потрібно подати в управління освіти Міністерства освіти і науки АР Крим, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації або в місцеву облдержадміністрацію. Вони мають визначити заклад, який замовить та видасть дублікат документа.

У заяві про виготовлення дубліката документа про професійну освіту потрібно зазначити:

  • прізвище, ім’я та по батькові людини, на ім’я якої видано документ;
  • місце проживання особи, на ім’я якої видано документ;
  • телефон особи, на ім’я якої видано документ (за наявності);
  • назву закладу освіти та рік його закінчення;
  • назву документа, який втрачено/пошкоджено;
  • причини втрати або пошкодження;
  • інші відомості, які заявник вважає суттєвими для отримання дубліката.

Дублікат документа замовляється через Єдину державну електронну базу з питань освіти (ЄДЕБО). У дублікаті буде відображено назву закладу на момент його закінчення випускником, печатку, посаду, підпис, прізвище та ініціали керівника закладу освіти, який його видав. У верхньому правому куті також проставляється відмітка «Дублікат».

Якщо інформації про документ немає в ЄДЕБО, то заклад профосвіти може замовити дублікат, використовуючи інші відомості, наприклад, виписку з архіву. В іншому випадку особі потрібно звернутися до суду для встановлення юридичного факту здобуття відповідної освіти.

Інформація про процедуру виготовлення дублікатів також є в наказі МОН «Про затвердження Порядку замовлення, видачі та обліку документів про професійно-технічну освіту державного зразка» від 2 квітня 2015 р. № 387.

Читати далі

В Україні

В Україні розпочато моніторинг способу життя чиновництва

Національне агентство з питань запобігання корупції розпочало застосовувати моніторинг способу життя, який допоможе виявити тих чиновників, які декларують скромні статки та водночас користуються дорогими автомобілями, купують маєтки, отримують коштовні подарунки від найближчих родичів тощо.

«Відтепер Україна – серед шести країн, які застосовують інструмент моніторингу способу життя. Тож випадки, коли чиновник, який заробляє 10 тисяч, їздить на «Мерседесі», тепер фіксуватимуть не тільки журналістські розслідування. Їх будуть встановлювати та опрацьовувати на рівні держави», – заявив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Під час моніторингу способу життя НАЗК, зокрема, перевірятиме таку інформацію:

  • користування об’єктами, які не вказані в декларації;
  • відомості щодо отриманих подарунків;
  • придбання об’єктів, вартість яких перевищує задекларовані активи.

Моніторинг здійснюватиметься на підставі повідомлень у медіа, інформації від громадян, організацій та з інших відкритих джерел.

Якщо НАЗК встановить невідповідність рівня життя суб’єкта декларування задекларованому ним майну і доходам, це стане підставою для здійснення повної перевірки його декларації.

Якщо в результаті моніторингу буде виявлено корупційні порушення – НАЗК повідомлятиме про це правоохоронним органам та іншим уповноваженим суб’єктам.

Читати далі

В Україні

Відкрито Комплексну інформаційну систему для ведення реєстрів небанківських фінансових установ

Національний банк відкрив на офіційному веб-сайті Комплексну інформаційну систему (КІС НБУ), до якої завантажені реєстри фінансових установ, прийняті від попереднього регулятора – Нацкомфінпослуг.

КІС НБУ дозволяє учасникам ринку та зовнішнім користувачам здійснювати розширений пошук інформації про фінансову установу у Державному реєстрі фінансових установ та інформації з Реєстру осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, в режимі онлайн. Водночас КІС НБУ дає змогу учасникам ринку подавати реєстраційні картки для внесення записів до Державного реєстру фінансових установ.

Доступи для авторизованих користувачів системи для роботи з Державним реєстром фінансових установ перенесено до нової системи Національного банку.

КІС НБУ призначена лише для ведення реєстрів фінансових установ, а звітність учасників ринку подаватиметься через веб-портал НБУ.

Читати далі

В тренді