Connect with us

Законодавство

Через Prozorro Market органи влади та держпідприємтсва можуть закупатися без тендерів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» від 14 вересня 2020 р. № 822.

Документ врегульовує роботу першого державного онлайн магазину Prozorro Market.

Prozorro Market створений для того, аби державні та комунальні органи влади та підприємства могли без зайвих зусиль та організації тендерів купувати товари широкого вжитку, медичні товари.

Відтепер державні замовники можуть користуватись Prozorro Market для закупівель до 200 тисяч гривень, а ті, що є монополістами у своїй галузі – до 1 млн грн. Раніше верхня межа була лише 50 тисяч.

Аби потрапити в електронний каталог Prozorro Market, достатньо один раз пройти просту процедуру кваліфікації. Таким чином, підприємці отримують зручний канал збуту і можуть без додаткової реклами отримувати замовлення від понад 30 тисяч державних установ з усієї країни.

Для підтримки, наповнення та розвитку Prozorro Market бізнес буде сплачувати комісію – але лише в разі підписання угоди: 3% від суми договору при вартості закупівлі до 50 тис. грн, 2% – до 200 тис. грн, 1% – понад 200 тис. грн. Для державних замовників користування Prozorro Market є повністю безкоштовним.

Також врегульовано інструмент запиту цінових пропозицій. Купуючи щось від 50 тис. грн, замовник зазначатиме товар, а постачальники надаватимуть свої ціни. Переможець – той, хто запропонує найнижчу ціну, – визначатиметься автоматично.

Законодавство

Розширено комісію з експертизи прожиткового мінімуму

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму» від 21 жовтня 2020 р. № 970.

Змінами до п. 2 Порядку проведення науково-громадської експертизи набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів і набору послуг для встановлення прожиткового мінімуму, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 1999 р. № 1767, встановлено, що експертиза проводиться експертною комісією у складі 16 осіб (раніше – 12), до якої входять по чотири представники центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань і по два представники громадськості та наукових установ.

Члени експертної комісії від всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців і всеукраїнських профспілок та їх об’єднань визначаються кожною стороною окремо.

Представники громадськості визначаються Громадською радою при Мінсоцполітики.

Представники наукових установ визначаються Національною академією наук.

Також у тексті Порядку слово «Мінекономрозвитку» замінено словом «Мінекономіки».

Читати далі

Законодавство

Донорів крові внесуть до Національного реєстру

Набрав чинності Закон України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» від 30 вересня 2020 р. № 931-IX.

Закон визначає правові та організаційні засади державної політики щодо організації заготівлі, тестування, переробки, зберігання, розподілу, транспортування та реалізації донорської крові та компонентів крові, функціонування системи крові, визначає стандарти безпеки та якості донорської крові та компонентів крові з метою забезпечення рівного доступу населення України до якісних і безпечних компонентів донорської крові у необхідній кількості, організації обігу донорської крові та компонентів крові, забезпечення безпеки та здоров’я донорів крові та компонентів крові, а також їх реципієнтів, захисту їхніх прав та законних інтересів.

Також Закон адаптує законодавство України до acquis Європейського Союзу на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Згідно з Законом державне управління у сфері донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові у межах своїх повноважень здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень, визначених законом.

Уряд має утворити уповноважений орган у сфері донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові, який, зокрема:

  • ліцензуватиме господарську діяльність суб’єктів системи крові;
  • здійснюватиме заходи контролю та інспектування діяльності суб’єктів системи крові;
  • збиратиме інформацію, яка стосується серйозних несприятливих випадків або реакцій, пов’язаних з операціями з донорською кров’ю та компонентами крові.

Передбачено створення Національного реєстру донорів крові, а також людей, що не можуть бути донорами, та його інтеграцію до eHealth.

Також установлено, що протягом трьох років з дня введення в дію цього Закону донор може отримувати за донацію крові та/або компонентів крові, призначених для трансфузії, грошову компенсацію, максимально допустимий розмір якої визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, крім заготівлі плазми для фракціонування.

Закон вводиться в дію через три місяці з дня набрання ним чинності.

З дня введення в дію цього Закону визнається таким, що втратив чинність Закон України «Про донорство крові та її компонентів».

Читати далі

Законодавство

СБУ більше не розвідувальний орган

Набрав чинності Закон України «Про розвідку» від 17 вересня 2020 р. № 912-IX.

Закон визначає правові та організаційні засади функціонування розвідки, правовий статус і соціальні гарантії співробітників розвідувальних органів України та осіб, залучених до виконання розвідувальних завдань, а також порядок здійснення контролю за розвідкою.

З метою ефективного виконання завдань розвідки в Україні функціонує розвідувальне співтовариство:

– координаційний орган з питань розвідки;

– розвідувальні органи, визначені цим Законом;

– Служба безпеки України;

– визначені Радою національної безпеки і оборони України інші складові сектору безпеки і оборони, що залучаються розвідувальними органами до виконання розвідувальних завдань та посилення розвідувальних спроможностей держави.

Оперативні підрозділи Центрального управління Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, відповідно до цього Закону можуть проводити розвідувальні заходи з метою отримання інформації в інтересах контррозвідки.

Координаційний орган з питань розвідки може утворюватися Президентом України як постійно діючий допоміжний або інший визначений ст. 106 Конституції України орган. Рішення координаційного органу з питань розвідки, введені в дію актами Президента України, є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами розвідувального співтовариства.

Загальна координація діяльності суб’єктів розвідувального співтовариства здійснюється Радою національної безпеки і оборони України.

Розвідувальними органами є:

– Служба зовнішньої розвідки України;

– розвідувальний орган Міністерства оборони України;

– розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

Забороняється розвідувальної діяльності іншими державними органами, військовими формуваннями, підприємствами, установами, організаціями будь-якої форми власності або фізичними особами, крім проведення розвідувальних заходів та здійснення спеціальної розвідки іншими суб’єктами розвідувального співтовариства у випадках, передбачених цим Законом.

Контроль за розвідувальними органами віднесено до компетенції Президента України, Верховної Ради (парламентський контроль), Рахункової палати (державний зовнішній фінансовий контроль), та передбачено участь громадян України.

Визначається, що інформація про розвідувальну діяльність, про методи розвідки, сили і засоби розвідки, задіяні у здійсненні розвідувальної діяльності, розвідувальна інформація тощо, належить до таємної інформації та підлягає віднесенню до розвідувальної таємниці та/або державної таємниці.

Крім цього, оптимізовано кадрове забезпечення, удосконалено систему професійної підготовки співробітників, механізми фінансування та матеріально-технічне забезпечення розвідувальних органів.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу
||
№ Документа: 822
Дата прийняття: 14.09.2020
Дата набрання чинності: 15.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Telegram
Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу
||
№ Документа: 822
Дата прийняття: 14.09.2020
Дата набрання чинності: 15.09.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає