Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Чергова законодавча пропозиція обмежити застосування єдиного податку

Опубліковано

on

До Верховної Ради України надійшов проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо зменшення ставки податку на додану вартість, реформування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та підвищення прозорості розрахункових операцій з урахуванням європейської практики» від 1 березня 2018 р. № 8089, згідно з яким пропонується:

  • з 20 до 16 відсотків зменшити ставку податку на додану вартість;
  • визначити види господарської діяльності для включення до 2 групи платників єдиного податку фізичних осіб: виробництво товарів; роздрібний продаж товарів та/або діяльність у сфері ресторанного господарства в торговельному об’єкті (пункті дрібнороздрібної торговельної мережі некапітальної забудови) площею до 20 квадратних метрів чи з використанням засобу пересувної торгівлі; виконання робіт (надання послуг) населенню; роздрібний продаж товарів дистанційним способом;
  • виключити третю групу платників єдиного податку (обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 5 млн. грн.);
  • розширити перелік фізичних осіб-підприємців, які не можуть бути платниками єдиного податку 1 групи (річний дохід не більше 300 тис. грн.), які здійснюють: оптову торгівлю (посередництво); виробництво, постачання, продаж лікарських засобів або технічно складних побутових товарів; роздрібний продаж товарів або діяльність у сфері ресторанного господарства; роздрібний продаж товарів більше ніж з 3 торгівельних місцях на ринках.

Читати далі
Клікніть для коментування

Залишати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Законодавство

Для зняття депутатської недоторканості немає конституційних перепон

Опубліковано

on

От

Опубліковано висновок Конституційного Суду України про відповідність законопроекту № 6773 про внесення змін до Конституції України (в частині скасування депутатської недоторканості) вимогам статей 157 та 158 Конституції України.

Після перевірки допустимості звернення депутатів до Суду, ним надано висновок, що ВР України нинішнього скликання має право розглядати відповідний законопроект згідно з приписами ст. 158 Конституції України. Також, Конституційний Суд наголосив, що, оскільки не введено режиму військового чи надзвичайного стану, законопроект про зміни до Конституції України може бути розглянутий парламентарями.

У висновку відмічено відомості пояснювальної записки до законопроекту про те, що наявність у депутатського корпусу недоторканості породжує безкарність та викликає обурення у громадян, чим дискредитує парламентарів та діяльність ВР України.

Конституційний Суд України перевірив законопроект № 6773 також на відповідність положенням ст. 80 Конституції України, за якими народні депутати не можуть бути затримані, заарештовані, або притягнені до кримінальної відповідальності без згоди Верховної Ради України.

КС наголосив, що депутатська недоторканість не є особистим привілеєм народного депутата. Її правова природа випливає з публічної діяльності народного обранця та забезпечує невтручання у його діяльність. Також, зазначено, що зняття недоторканості не впливає на права і свободи людини та громадянина та не звужує обсягу таких прав.

Конституційний Суд України визнав законопроект № 6773 таким, що не порушує положень Конституції України.

Читати далі

Законодавство

Відкритий конкурс – основна процедура вступу на посаду в місцевому самоврядуванні

Опубліковано

on

От

Комітет Верховної Ради України з державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування розглянув проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» № 8369.

Законопроект  передбачає створення правових передумов для:

  • врегулювання статусу службовців місцевого самоврядування та виборних посадових осіб місцевого самоврядування;
  • забезпечення політичної нейтральності службовців місцевого самоврядування;
  • створення умов для підвищення кваліфікації виборних посадових осіб та службовців місцевого самоврядування.
  • визнання відкритого конкурсу основною процедурою для вступу на посаду службовця місцевого самоврядування та для переходу на посади вищої категорії;
  • врегулювання зарплатних питань;
  • та інше.

Законопроект отримав позитивні висновки Асоціації міст України, Головного науково-експертного управління Апарату ВР України, Інституту законодавства ВР України та Інституту держави і права ім. В .М. Корецького, які одноголосно прийняли рішення рекомендувати Верховій Раді України прийняти проект закону № 8369 за основу в першому читанні.

До того ж, спеціальний представник Генерального секретаря Ради Європи в Україні листом до комітету наголосив, що реалізація законопроекту позитивно вплине не децентралізацію та професійну незалежність служби.

Читати далі

Законодавство

Підприємствам виставлять оцінки ризикованості

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабміну «Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)» від 10 травня 2018 р. № 342.

Методики складені з метою встановлення єдиного підходу розроблення критеріїв, за якими контролюючі державні органи зможуть надати оцінку ризиків у господарській діяльності комерційних структур.

При розробці таких критеріїв враховуватимуться випадки настання негативних наслідків господарської діяльності. Відповідно до методики, перегляд критеріїв  здійснюватиметься 1 раз на 3 роки.

Визначаються умови, за яких нараховуватимуться бали ризиків за кожним показником критеріїв. Віднесення суб’єкта господарювання до одного з трьох ступенів ризику (високий, середній, незначний) здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями у відповідній сфері відповідно до розробленої шкали балів.

На основі досліджень ступенів ризику в роботі комерційних структур, за галузевим принципом буде вестися реєстр підприємств, чия діяльність супроводжується ризиками. Такий реєстр буде оновлюватись кожного року не пізніше 15 жовтня.

Читати далі

В тренді