Законодавство
Державна програма безпеки руху до 2023 р.

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2023 року» від 21 грудня 2020 р. № 1287.
«Безпека на дорогах – наш пріоритет №1. Нещодавно Уряд схвалив нову Стратегію безпеки руху до 2024 року, а сьогодні – відповідну Державну програму, яка була розроблена на її основі. Тому у наступному і подальших роках ми продовжимо розбудовувати сучасну інфраструктуру безпеки. Це сучасні кільцеві розв’язки та безпечні пішохідні переходи, майданчики для відпочинку водіїв, демпферні системи і фантоми, автоматичні комплекси «Зважування у русі», камери автофіксації порушень ПДР та інші важливі заходи», – повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Зокрема, Державна програма безпеки спрямована на:
– зниження рівня смертності внаслідок ДТП та ступеня тяжкості їх наслідків для учасників дорожнього руху;
– зменшення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортного травматизму;
– підвищення рівня дотримання правил дорожнього руху його учасниками.
У 2021 р. на її реалізацію передбачено 2,4 млрд грн, за які заплановано:
– побудувати нові розв’язки кільцевого типу та освітлені пішохідні переходи зі світлофорами на вимогу;
– влаштувати нові демпферні системи, комплекси «Зважування у русі» для автоматичного габаритно-вагового контролю та майданчики для зупинки і зважування;
– розширити систему автофотовідеофіксації, встановивши ще 125 КАФ;
– придбати фантоми і спецавтомобілі для перевірки поліцією стану вулично-дорожньої мережі та техстану транспортних засобів.
Законодавство
Ухвалено карантинні особливості перевірки банків

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про особливості проведення інспекційних перевірок під час карантину» від 2 березня 2021 р. № 23.
Відповідно до постанови керівник інспекційної групи під час карантину зобов’язаний координувати роботу членів інспекційної групи таким чином, щоб забезпечити:
1) дотримання членами інспекційної групи під час здійснення перевірки в приміщенні об’єкта перевірки необхідних запобіжних заходів (використання індивідуальних засобів захисту та антисептиків, дотримання соціальної дистанції);
2) мінімально необхідну одночасну присутність членів інспекційної групи в приміщенні об’єкта перевірки;
3) обмін інформацією та документами з об’єктом перевірки з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у режимі реального часу або шляхом надсилання захищеними каналами зв’язку;
4) проведення зустрічей та інтерв’ю в режимі відеоконференцій.
Керівник об’єкта перевірки під час проведення інспекційних перевірок у період карантину має:
1) забезпечити дотримання працівниками об’єкта перевірки, які контактують із членами інспекційної групи, необхідних запобіжних заходів (використання індивідуальних засобів захисту та антисептиків, дотримання соціальної дистанції);
2) для ефективної роботи членів інспекційної групи в умовах карантину в разі наявності виробничої/технічної можливості забезпечити:
– віддалений доступ членам інспекційної групи до запитуваних документів та інформації об’єкта перевірки, з урахуванням тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, або їх надсилання електронною поштою Національного банку України, або передавання на змінних носіях інформації;
– віддалений доступ членам інспекційної групи до систем автоматизації банку, які використовуються об’єктом перевірки (без права внесення, модифікації, видалення та несанкціонованого копіювання інформації), а також технологічну та консультаційну підтримку з питань функціонування таких систем.
Також визначено, що під час проведення інспекційної перевірки члени інспекційної групи, керівники та працівники об’єкта перевірки мають право:
1) складати та подавати у формі електронного документа, підписаного КЕП відповідної(их) уповноваженої(их) особи(іб), відповідні документи;
2) проводити зустрічі, інтерв’ю членів інспекційної групи з керівниками, працівниками, іншими уповноваженими особами об’єкта перевірки за наявності технічної можливості в режимі відеоконференції, за результатами яких (за потреби) складати протоколи (з фіксацією питань і відповідей), що підписуються учасниками таких зустрічей та інтерв’ю.
Законодавство
Ті, хто має іноземне громадянство, не зможуть працювати у владних органах

Набрав чинності Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 26 лютого 2021 року «Про невідкладні заходи щодо протидії загрозам національній безпеці у сфері громадянства» від 4 березня 2021 р. № 85/2021.
Ним уведено в дію зазначене рішення Ради національної безпеки і оборони, яким Кабінету Міністрів України доручено забезпечити, зокрема:
1) разом із Центральною виборчою комісією і Службою безпеки України проведення у двомісячний строк інвентаризації та змістовного аналізу законодавства України щодо стану унормування питань, пов’язаних з подвійним (множинним) громадянством;
2) за результатами виконання зазначеного завдання разом із Центральною виборчою комісією, Службою безпеки України та розвідувальними органами України розроблення та у шестимісячний строк внесення на розгляд Верховної Ради України проектів законів України про внесення змін до законодавчих актів, якими:
а) передбачити термінологічну уніфікацію та правову визначеність чинних та пропонованих положень стосовно громадян України, які мають (набули) громадянство (підданство) іноземної держави, насамперед у частині визнання встановленим факту наявності (набуття) іноземного громадянства;
б) встановити громадянам України, які мають (набули) громадянство (підданство) іноземної держави або подали документи (проходять процедуру) для набуття громадянства (підданства) іноземної держави, заборону:
– претендувати на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, якими наділені уповноважені особи, зазначені в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», претендувати на зайняття керівних посад на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;
– мати допуск до державної таємниці;
– бути членом виборчої комісії, офіційним спостерігачем або проводити передвиборну агітацію на загальнодержавних і місцевих виборах;
– бути членом політичної партії;
в) встановити порядок подання громадянами України декларацій про набуття (наявність) громадянства (підданства) іноземної держави;
г) встановити відповідальність за:
– подання недостовірних відомостей у деклараціях про відсутність громадянства (підданства) іноземної держави та неперебування у процесі набуття громадянства (підданства) іноземної держави;
– порушення порядку повідомлення про набуття (наявність) громадянства (підданства) іноземної держави та про подання документів (проходження процедури) для набуття громадянства (підданства) іноземної держави.
Законодавство
Реалізацію проектів розвитку охорони здоров’я на селі продовжено

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості» від 3 березня 2021 р. № 167.
Згідно зі змінами до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 983, продовжено на 2021 р. можливість обласним державним адміністраціям здійснювати для цієї мети перерозподіл субвенції між проектами і заходами за погодженням з Мінрегіоном та МОЗ.
-
В Україні5 днів тому
Положення про ліцей винесено на повторне обговорення
-
В Україні4 дні тому
Ухвалено перелік підручників для 4-го класу, які друкуватимуть бюджетним коштом в 2021 р.
-
В Україні4 дні тому
Утримання мережі закладів дошкільної освіти перекладають на місцеве самоврядування
-
Законодавство2 дні тому
Проїзд дітей – у дитячих утримуючих системах
-
Законодавство3 дні тому
Сезонної зміни часу не буде
-
Судова практика4 дні тому
Гроші, позичені за договором без визначеного строку їх повернення, мають бути повернені протягом тридцяти днів з дня пред’явлення вимоги позикодавцем