Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

До фітосанітарного контролю долучаться приватні лабораторії

Опубліковано

on

Верховна Рада України видала постанову «Про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур» № 2359-VIII.

Як сказано у пояснювальній записці до законопроекту, для максимально ефективного внутрішнього та зовнішнього фітосанітарного контролю в Україні необхідне впровадження міжнародної практики щодо залучення приватного сектору до надання послуг із відбору зразків продукції та проведення фітосанітарної експертизи.

Уповноваження приватних лабораторій на проведення аналізів дозволить інкорпорувати фітосанітарний контроль в логістичні та виробничі процеси сільгоспвиробників та експортерів продукції, уникнути дублювання операцій (наприклад, із визначенням якості продукції) та підвищити якість фітосанітарної експертизи. Це сприятиме зменшенню контактів бізнесу та держслужбовців, що значно зменшить ризик корупційних дій у сфері фітосанітарного контролю.

Можливість залучення приватного сектору до надання послуг із фітосанітарного інспектування та експертизи на кордоні передбачено, зокрема, у Директиві 2000/29/ЄС та Регламенті (ЄС) 2017/625, який регулює питання фітосанітарного контролю в державах-членах ЄС.

Крім того, гармонізація законодавства України із законодавством ЄС в сфері фітосанітарних заходів передбачена в рамках виконання Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (розпорядження Кабінету Міністрів України № 228 від 24 лютого 2016 р.), а внесення передбачених цим законопроектом змін до законодавства є поступом вперед у процесі євроінтеграції.

Як вважають автори проекту Закону, його прийняття дозволить підвищити гнучкість та ефективність системи фітосанітарного контролю в умовах зростаючих обсягів виробництва та експорту продукції рослинного походження.

Законодавство

Регіональні управління ДВС реорганізують

Опубліковано

on

Кабмін схвалив пропозицію Мін’юсту щодо реалізації протягом 2018—2019 років експериментального проекту по оптимізації повноважень державних виконавців та спеціалістів органів примусового виконання рішень.

Відповідна постанова Кабміну від 29 серпня 2018 року No 700 «Про реалізацію експериментального проекту в сфері примусового виконання рішень» набере чинності з дня опублікування. Систему органів примусового виконання рішень планують оптимізувати, зокрема створити (в якості пілотного варіанту) окружні відділи ДВС, реорганізувавши районні, районні в містах, міські, міжрайонні відділи в Дніпропетровській, Луганській, Одеській, Сумській областях та м. Києві. Окружні відділи будуть територіально орієнтовані на систему окружних судів.

Також запланована організація «Центрів виконання рішень» з розміщенням у них управлінь ДВС головних територіальних управлінь юстиції у вказаних регіонах. У таких центрах будуть забезпечені умови для комунікації учасників виконавчого провадження з органами ДВС. У центрах буде здійснюватися виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб), а учасники виконавчого провадження будуть проінформовані про свої права, зможуть отримати допомогу в оформленні документів, заяв тощо.

За результатами реалізації експериментального проекту Мін’юст планує збільшити відсоток виконаних рішень (не менше ніж на 10%) і цим самим зменшити кількість скарг на дії (бездіяльність) державних виконавців та роботу органів ДВС, а також підвищити рівень довіри суспільства.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

За борги відключатимуть без попередження

Опубліковано

on

Вступило в дію рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації «Про внесення змін до Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг» від 24 липня 2018 р. № 388. Згадані Основні вимоги затверджено Нацкомісією від 29 листопада 2012 р. рішенням № 624.

Операторам заборонили стягувати зі споживача плату не лише за телефонами екстреного зв’язку (101, 102, і ін.) а й за доступ до телекомунікаційних мереж для надсилання благодійного телекомунікаційного повідомлення відповідно до абз. 6 п. 2.3 розділу II. За нормою абз. 2 п. 3.6.2. розділу ІІІ Положення обов`язки оператора, провайдера повинні передбачати надання таких послуг безоплатно.

Окрім того, за новим абз. 15 цього ж п. 3.6.2 оператори надаватимуть інформацію про умови виконання благодійного телекомунікаційного повідомлення.

За новою редакцією п.п. 3.5.9, 3.5.11, 3.5.12 у розділі III технічна сторона надання послуг має передбачати дистанційне замовлення скорочення переліку наданих послуг замість їх тимчасового припинення.

Додано новий п. 3.11, який визначає особливості відносин у разі направлення благодійного телекомунікаційного повідомлення: для надсилання благодійного повідомлення оператор повідомить споживача про найменування такої послуги і розмір коштів, які будуть перераховані з особового рахунка абонента. Інформування абонента про суму коштів, списану з його особового рахунка, здійснюється безпосередньо після надсилання повідомлення. Ці суми зазначаються в рахунку окремо від сум, що належать до сплати за інші послуги.

Також, змінами абз. 8 п. 3.6.2 передбачено, що за наявності заборгованості абонента, скорочення переліку послуг, припинення їх надання чи відключення може відбуватися без попередження.

Читати далі

Законодавство

Не більше 1 млн на кожну групу молодих вчених

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті Національній академії наук для підтримки розвитку пріоритетних напрямів наукових досліджень» від 22 серпня 2018 р. № 641.

Порядком визначені, що кошти з держаного бюджету виділяються на:

  1. підтримку наукових досліджень і науково-технічних розробок відповідно до затвердженого постановою Кабміну від 7 вересня 2011 р. № 942;
  2. виконання досліджень та розробок на конкурсній основі;
  3. проведення молодими вченими досліджень і розробок шляхом створення на конкурсній основі дослідницьких лабораторій (груп) молодих вчених;
  4. проведення на конкурсній основі спільних міжнародних наукових досліджень;
  5. придбання новітнього та модернізацію існуючого наукового обладнання.

Кошти, за 1-м пунктом надаються науковим установам НАН України для проведення пріоритетних досліджень і розробок які віднесені до категорії А, тобто мають вагомі наукові і практичні результати широкого національного і міжнародного значення.

Виконання таких дослідження і розробок повинно відбуватися в межах 2 років.

Умовами надання коштів за п. 2 є короткий строк виконання таких робіт – до 1 року, та співфінансування (сума більше державного видатку) з боку установ та організацій різних форм власності.

Для створення створити лабораторій (груп) молодих вчених встановлено умову наявності досвіду участі керівника проекту (віком до 35 років) в міжнародних проектах не менше 2 років та/або аналогічний період стажування в провідних наукових центрах за кордоном, та/або вагомі наукові результати, підтверджені публікаціями в провідних міжнародних виданнях. При цьому розмір щорічного гранту для кожної лабораторії (групи) не перевищуватиме 1 млн. гривень.

Витрати бюджету на придбання та модернізацію наукового обладнання здійснюватиметься з метою здійснення заходів за п.п. 1 – 3.

Читати далі

В тренді

Про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання проведення деяких фітосанітарних процедур
||
№ Документа: 2359-VIII
Дата прийняття: 20.03.2018
Дата набрання чинності: 20.03.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає