Connect with us

Законодавство

Допомога дитині на майбутнє зменшить ризик народження дітей заради грошей

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо запровадження державної допомоги дитині на майбутнє» від 24.01.2020 р. № 2801.

Законопроектом пропонується розширити види державної допомоги сім’ям з дітьми – допомогою дитині на майбутнє.

В Комітеті зазначили, що допомога при народженні дитини у 2014 р. була встановлена в сумі 41 280 грн. і протягом шести років не змінювалась, незважаючи на значну інфляцію. Якщо збільшувати допомогу при народженні дитини, є ризик як її нецільового використання, так і народження дітей заради отримання коштів, що не сприяє їх нормальному вихованню. Водночас, у разі реалізації пропозиції про запровадження допомоги дитині на майбутнє можна уникнути цих ризиків та надати молодій людині після повноліття фінансові можливості для реалізації своїх планів.

Крім цього, в Комітеті визнали за доцільне при прийнятті законопроекту за основу:

  • передбачити прив’язку суми виплати до прожиткового мінімуму;
  • зазначити в тексті законопроекту,  що кошти допомоги на майбутнє мають зберігатися лише у державних банках;
  • вилучити норму щодо можливості вкладення коштів допомоги до інвестиційного фонду або до накопичувальної програми страхування життя, оскільки при цьому можливі зловживання та втрата коштів дитини.

Законодавство

Допомога на дітей одиноким матерям – не менше 40% прожиткового мінімуму

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту дітей» від 29 липня 2020 р. № 3945.

Ним пропонується доповнити ст. 181 Сімейного кодексу України положенням, яким встановити, що тимчасова державна допомога дитині, місце проживання чи перебування батьків якої невідоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину не може бути меншою за 40% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, якщо середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищував трьох прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку або якщо сім’я утримує дитину з інвалідністю.

Також доповнено ст. 18-3 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» положенням щодо встановлення мінімального розміру допомоги на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, у сумі 40 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, у яких середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищував трьох прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку або які утримують дитину з інвалідністю.

Читати далі

Законодавство

Держава покриє збитки дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія»

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів “Артек” і “Молода гвардія” щодо додаткової державної підтримки на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 14 липня 2020 р. № 784-IX.

Змінами до ст. 1 Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів “Артек” і “Молода гвардія”» передбачено державну підтримку дитячих центрів “Артек” і “Молода гвардія” шляхом повного або часткового фінансування будівництва і реконструкції їх об’єктів інфраструктури за рахунок загального фонду державного бюджету.

Також визначено, що держава викуповує 90 % путівок дитячих центрів “Артек” і “Молода гвардія”. Решта путівок реалізується зазначеними дитячими центрами без залучення третіх осіб.

Новим пунктом 8 ст. 3 Закону встановлено, що держава здійснює покриття витрат вказаних дитячих центрів (на утримання об’єктів, оплату праці працівників, податків та інших обов’язкових платежів, комунальних послуг, послуг зв’язку, дератизації, дезінфекції, вивезення твердих побутових відходів, придбання паливно-мастильних матеріалів) в умовах особливого режиму роботи під час карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), на період скасування тематичних змін та до кінця місяця, в якому скасовано карантин, але не пізніше початку тематичної зміни, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Читати далі

Законодавство

НБУ може призупиняти роботу абонентів – надавачів послуг у Системі BankID

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Змін до Положення про Систему BankID Національного банку України» від 30 липня 2020 р. № 109.

Змінами до Положення про Систему BankID Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 17 березня 2020 р. № 32, доповнено вимоги до суб’єктів, які виявили намір приєднатися до Системи BankID Національного банку в статусі абонентів-надавачів послуг.

Так, змінами до пп. 2 п. 33 Положення визначено, що абонент – надавач послуг зобов’язаний перед виконанням запиту на ідентифікацію: розкривати користувачу інформацію відповідно до законодавства України про умови та порядок надання послуги, для якої здійснюється електронна дистанційна ідентифікація користувача засобами Системи BankID Національного банку.

Інформація повинна бути розміщена в місці надання послуги користувачу та/або на власному веб-сайті абонента – надавача послуг та містити:

  • перелік послуг, які надаються абонентом – надавачем послуг, порядок та умови їх надання;
  • вартість, ціну/тарифи, розмір плати (проценти) за послуги;
  • інформацію про механізми захисту прав споживачів.

Крім цього, новими пп. 33-1 і 33-2 встановлено, що абонент – надавач послуг зобов’язаний:

  • використовувати Систему BankID Національного банку для надання тих послуг користувачу, що заявлені ним у заяві про намір приєднання до Системи BankID Національного банку з урахуванням вимог, установлених у пп. 2 пункту 33-1 розділу III цього Положення;
  • повідомляти офіційним листом Національний банк про зміни в переліку послуг, які надаватимуться користувачу, не пізніше ніж за три робочих дні до впровадження таких змін.

Національний банк має право здійснювати моніторинг послуг, які надаються користувачу абонентом – надавачем послуг із використанням Системи BankID Національного банку на відповідність переліку послуг, що були ним заявлені в заяві про намір приєднання до Системи BankID Національного банку та повідомлені Національному банку відповідно до п. 33-1 розділу III цього Положення.

Національний банк має право в разі встановлення порушень під час моніторингу послуг тимчасово зупинити роботу абонента – надавача послуг у Системі BankID Національного банку без розірвання Договору приєднання до усунення ним виявлених порушень у порядку, передбаченому в п. 33-1 розділу III цього Положення.

Читати далі

В тренді

Telegram