Connect with us

Законодавство

Експертизу Національної програми інформатизації організує НДІ технологій кібербезпеки

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з організації проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)» від 17 березня 2021 р. № 228, який реалізовуватиметься з 1 квітня 2021 р. до 31 березня 2023 р.

Нею затверджено Порядок, який визначає особливості організації проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів), зокрема контрактів (договорів, угод), поданих державними замовниками генеральному державному замовнику Програми, права та обов’язки організатора експертизи та експерта, порядок взаємодії генерального державного замовника Програми з організатором експертизи у рамках реалізації експериментального проекту з організації проведення експертизи Програми та окремих її завдань (проектів).

Дія Порядку не поширюється на проведення експертизи Програми та окремих її завдань (проектів), зокрема контрактів (договорів, угод), поданих Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації, а також підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Адміністрації Держспецзв’язку.

Організатором експертизи є Державний науково-дослідний інститут технологій кібербезпеки та захисту інформації, що належить до сфери управління Адміністрації Держспецзв’язку.

Експерт у визначений організатором експертизи строк проводить об’єктивне комплексне дослідження об’єкта експертизи, за результатами якого готує експертний висновок в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису та подає його на розгляд організатору експертизи.

Експертний висновок може бути підготовлений у паперовій формі виключно в разі, коли він містить інформацію з обмеженим доступом.

Організатор експертизи розглядає підготовлений експертний висновок та приймає рішення про його подання генеральному державному замовнику Програми або у разі виникнення сумнівів щодо повноти, якості та комплексності дослідження об’єкта експертизи організовує повторне проведення експертизи.

Генеральний державний замовник Програми реєструє супровідний лист організатора експертизи та забезпечує розгляд експертного висновку на черговому засіданні науково-технічної (експертної) ради Програми, яка може схвалити експертний висновок або надати обґрунтовані пропозиції щодо проведення повторної або додаткової експертизи об’єкта.

У разі надання науково-технічною (експертною) радою Програми пропозицій щодо проведення повторної або додаткової експертизи об’єкта генеральний державний замовник Програми надсилає організатору експертизи матеріали експертизи разом із витягом з протоколу засідання ради для проведення відповідної експертизи.

Законодавство

Чорнобильці не платитимуть консульський збір за вчинення нотаріальних дій за кордоном

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання пільг окремим категоріям громадян України, що звертаються за вчиненням консульських дій» № 4539.

Доповненням до ст. 20 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» встановлено, що за оформлення в закордонних дипломатичних установах України паспорта громадянина України для виїзду за кордон особам, які не досягли шістнадцятирічного віку, особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1 і 2, особам з інвалідністю І та ІІ груп та дітям з інвалідністю консульський збір не справляється.

Також доповненням до ст. 38 Закону України «Про нотаріат» визначено, що за вчинення нотаріальних дій за кордоном за зверненнями осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорій 1 і 2, осіб з інвалідністю І та ІІ груп та дітей з інвалідністю консульський збір не справляється.

Читати далі

Законодавство

До двох років позбавлення волі за декларування недостовірної інформації чи неподання декларації

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» № 4651.

«Проектом Закону пропонується посилити кримінальну відповідальність за декларування недостовірної інформації та неподання декларації шляхом підвищення розмірів санкцій та введення такого виду покарання за вчинення певних кримінальних правопорушень, як обмеження чи позбавлення волі на строк до двох років», – прокоментував Міністр юстиції Денис Малюська.

За його словами, аби порушники не змогли уникнути кримінальної відповідальності через застосування інститутів звільнення від неї у зв’язку з дійовим каяттям, передачею особи на поруки, зміною обстановки, меншими строками давності, кримінальні правопорушення, передбачені ст.ст. 366-2 та 366-3, віднесено до корупційних кримінальних.

Окрім того, наразі суб’єктами адміністративної та кримінальної відповідальності за неправдиві відомості у декларації визначають лише осіб, які обіймають посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, чи прирівняних до них осіб на момент подання декларації. Натомість на осіб, які припиняють чи припинили виконання вказаних повноважень, обмеження Закону «Про запобігання корупції» не поширюються, адже на момент подання декларації вони не мають статусу особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проектом ці положення врегульовано, а саме – внесено зміни до примітки ст. 172-6 КУпАП і примітки ст. 366-2 КК України задля уточнення хто є суб’єктом відповідних правопорушень.

При цьому суб’єктами правопорушень у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані визнаються службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єкти декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.

Читати далі

Законодавство

Резиденти «Дія Сіті» – лише юридичні особи, зареєстровані в Україні

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» № 4303, яким визначаються організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму для ІТ-галузі – «Дія Сіті».

Так, пропонується запровадити низку заходів щодо стимулювання розвитку цифрової економіки, зокрема:

  • свобода діяльності (всі резиденти мають право самостійно здійснювати господарську діяльність, а також обирати форми її організації та форми співпраці з третіми особами);
  • невтручання держави;
  • презумпція правомірності діяльності резидентів;
  • стабільність – режим запроваджується на 15 років;
  • формальний характер процедури набуття статусу резидента;
  • нова форма співпраці між компаніями та фахівцями – гіг-контракти;
  • додаткові механізми захисту прав на інтелектуальну власність та інвестицій.

Як інформує Міністерство цифрової трансформації, участь у «Дія Сіті» буде добровільною, кожен учасник ринку матиме свободу вибору – режим «Дія City» чи звичайні умови праці.

Вплив держави на резидентів зведений до мінімуму, також визначені критерії вступу – резидентами можуть стати лише юридичні особи, зареєстровані за українським законодавством.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про реалізацію експериментального проекту з організації проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)
||
№ Документа: 228
Дата прийняття: 17.03.2021
Дата набрання чинності: 23.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про реалізацію експериментального проекту з організації проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)
||
№ Документа: 228
Дата прийняття: 17.03.2021
Дата набрання чинності: 23.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає