Connect with us

Законодавство

Колекторам заборонять погрожувати боржникам

Опубліковано

Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроект № 4241 щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. За це рішення проголосувало 355 народних обранців.

Законопроектом, зокрема, пропонується встановити певні вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості, а саме:

— дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;

— інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;

— укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;

— повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору (в строки та порядку, що визначені НБУ);

— контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;

— обов’язок розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку в разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (два і більше разів за рік).

Законопроект також пропонує встановити вимоги до взаємодії зі споживачем (його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом: безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори); надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення); надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи). При цьому під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи — представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача — надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.

Законопроектом пропонується наділити Національний банк України повноваженнями зі здійснення нагляду за додержанням банками, іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог до взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).

Документ визначає такі позиції щодо колекторів: — на етапі оформлення договору на отримання кредиту позичальник повинен бути заздалегідь попереджений, що він може бути переданий для стягнення колекторам; — кредитор повинен мати договір про співпрацю з колекторською компанією виключно з реєстру НБУ;

— колекторські компанії відкрито повідомляють (на веб-сайтах, безпосередньо за місцем надання послуг) про вимоги до етичної поведінки;

— колектор повинен повідомити позичальника про компанію-кредитора, надати протягом 10 днів на вимогу документи про співпрацю;

— зберігати протягом 3 років записи розмов з позичальником або поручителем. Колекторам забороняється:

— взаємодіяти з позичальником до надання відповідного договору з кредитором;

— заємодіяти з третіми особами, які не є сторонами договору;

— вимагати взяти на себе зобов’язання від близьких, поручителів, представників позичальника;

— здійснювати дзвінки з 20-ої вечора до 8-ої години ранку, використовувати засекречений номер, дзвонити частіше 2-х разів на добу;

— повідомляти недостовірну інформацію про розмір боргу та наслідки несплати;

— представлятися співробітниками державних органів;

— використовувати написи на конвертах «виконавчий документ», «рішення про стягнення», «повідомлення про виселення».

У разі порушення щодо колекторів пропонують застосувати такі санкції: письмове застереження регулятора (НБУ); штраф у розмірі 51 тис. грн — 102 тис. грн; тимчасову заборону на здійснення діяльності; виключення з Реєстру колекторських компаній. Як зазначав раніше голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, колекторську службу не заборонять в Україні, але введуть її в рамки дозволеного. Зокрема, їй не будуть дозволяти дзвонити людям вночі або поширювати інформацію про боржника. Тобто заборонено буде ті заходи, які колектори фактично вживають, намагаючись принизити громадян.

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.